سلامت

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیرعامل MDA در بیانیه‌ای گفت: «گزارش‌های اطلاعاتی اوکراین از نظر توانایی ادغام و تجزیه و تحلیل تصاویر گرفته‌شده توسط ماهواره‌های ما با سایر منابع تصویری پایش آب و هوا، آژانس‌های تجاری رصد زمین، منحصربه‌فرد هستند.

وی افزود: ما مفتخریم که می‌توانیم از قدرت ماهواره‌های راداری خود برای حمایت از این تلاش بین‌المللی استفاده کنیم و هر آنچه در توان داریم برای کمک به دولت اوکراین برای محافظت از شهروندانش انجام دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners، به اختصار MDA، یک شرکت چند ملیتی ارتباطات و فناوری کانادایی است. این شرکت شعبه های متعددی در سراسر کانادا و ایالات متحده دارد. از مهم ترین محصولات این شرکت می توان به CanadaDream مورد استفاده شاتل فضایی ناسا و همچنین CanadaDream 2 و Dexter مورد استفاده ایستگاه فضایی بین المللی اشاره کرد.

“CanadaDerm” مجموعه ای از سلاح های مکانیکی است که در شاتل های فضایی و پیاده روی های فضایی در ایستگاه های فضایی برای جابجایی محموله ها و اجسام خارجی قرار می گیرد. این دستگاه توسط آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است.

قابلیت های رادار “MDA” قابل توجه است. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره Radarsat-2 را که از دسامبر 2007 به دور سیاره ما می چرخد ​​و همچنین سه فضاپیم Radarsat Constellation ساخته است که در ژوئن 2019 بر فراز موشک فالکون 9 اسپیس ایکس پرواز کرد. مدار زمین معرفی شد.

در بیانیه کوتاهی از گرینلی، MDA مشخص نکرد که کدام تصاویر از ماهواره های شرکت های دیگر قابل مشاهده است.

برخی از احتمالات وجود دارد. به عنوان مثال، فضای Capella مستقر در کلرادو، تصاویر “SAR” از اوکراین در طول تهاجم روسیه در 24 فوریه و فضاپیمای Maxer Technologies، Planet و Blacksky را نشان می دهد که از تهاجم روسیه به اوکراین و پیامدهای آن عکس گرفته است. به عنوان مثال، Maxar اخیراً از آسیب های گسترده به فروشگاه های مواد غذایی، خانه ها و ساختمان های دیگر عکس گرفته است.

46

دکمه بازگشت به بالا