اقتصادی

ماندگاری ویروس کرونا در محیط‌های آبی و فاضلاب/ روش‌های نوین برای حذف ۹۰ درصدی

محققان بر این باورند که ویروس کرونا در محیط های آبی خصوصاً در زمستان ماندگاری بالایی دارد ، اما نتایج مطالعه نشان می دهد که روش های جدید ضد عفونی و کلرزنی می تواند از 90٪ آلودگی ویروس در انسان جلوگیری کند ، با این کار اپراتورها ارزش گیاهان تصفیه آب را افزایش می دهند و مجتمع های تفریحی آب. اولویت باید داده شود.

در مصاحبه ای با دنیای 77 ، مدیر عامل یک سازمان دانش بنیان فعال در بومی سازی سیستم های عقیم ، دکتر وی گفت: از آنجا که ماندگاری و مقاومت در برابر ویروس Covid-19 نسبتاً زیاد است ، مراقبت های پزشکی مدرن می تواند نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی جامعه داشته باشد.

وی افزود: طبق آخرین مطالعه ، بقای ویروس کرونا در محیط های آبکی با دمای نسبتاً کم بسیار زیاد است و سفره های زیرزمینی در زمستان می تواند یک مزارع تولید خطرناک برای عفونت ویروس کرونا باشد.

شفیع گفت: “تحقیقات علمی نشان داده است که ویروس کرونا می تواند در محیط های آبزی ، فاضلاب و فضولات زنده بماند.” حفظ؛ بنابراین ویروس Covid-19 می تواند از طریق دفع به انسان منتقل شود.

دانش بنیان ، مدیر عامل شرکت ، با تأکید بر اثرات تصفیه فاضلاب در کاهش و برهم زدن زنجیره عفونت ویروس کرونا ویروس اظهار داشت: فاضلاب تصفیه برای آب آشامیدنی و حتی آبیاری فضای سبز در مزرعه م effectiveثر است. بنابراین ، تصفیه فاضلاب می تواند نقش مهمی در کاهش عفونت ویروس کرونا داشته باشد. تصفیه فاضلاب معمولاً 90٪ در از بین بردن ویروس موثر است.

ماندگاری ویروس کرونا در محیط‌های آبی و فاضلاب/ روش‌های نوین برای حذف ۹۰ درصدی

وی تأكید كرد: سازوكارهای اصلی حذف ویروس در فاضلاب مبتنی بر ضدعفونی شیمیایی با استفاده از روش های كلرزاسیون این است كه بهترین و م mostثرترین روش ضد عفونی كلر استفاده از بسته های آنالیز الکترونیك برای تولید هیپوكلریت سدیم در محل است. زیرا کلر در غیاب قطره های غلظت و استفاده به عنوان حداکثر بازده و نیاز این روش ، حداقل اثرات جانبی دارد.

شفیع یادآور شد: به دلیل تکثیر این ویروس در محیط های آبی ، برای اپراتورهای تصفیه خانه و مجتمع های تفریحی آب اولویت ارزیابی ریسک و تجزیه و تحلیل کیفیت آب مهم است. گندزدایی آب کلر یک روش موثر برای جلوگیری از انتشار تاج است.

وی گفت: “به طور معمول ، زباله ها توسط شبکه های جمع آوری شهری جمع می شوند ، که شامل فاضلاب خانگی و فاضلاب بیمارستان برای بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب است.” این مقدار فاضلاب از طریق مراحل مختلف تصفیه فاضلاب ، پس از انتقال به تصفیه خانه ضد عفونی و تصفیه شده و احتمال تراکم ویروسی (سنتز ویروس) وجود دارد.

وی ادامه داد: تصفیه ثانویه آب تصفیه نشده در کاهش ویروس ها تا 90 درصد موثر است ، یکی از مکانیسم های اصلی خنثی سازی ویروس ها در آب های آلوده ضد عفونی شیمیایی مانند کلرزنی و اشعه ماورا بنفش است ، در حالی که آب های سطحی برای تصفیه فاضلاب های آلوده تصفیه می شوند “” این بسیار مهم است.

به گفته محققان ، ویروس کرونا توسط برخی از بازدارنده ها مانند نور خورشید ، مواد شیمیایی ، اکسیدان ها و دمای بالا غیرفعال می شود.

مدیرعامل دانش بنیان گفت: “دستورالعمل های کیفیت آب آشامیدنی کانادا نشان می دهد که تصفیه آب و ضد عفونی با کلر (کنترل کدورت ، ضد عفونی ، pH ، دما) ویروس را کنترل می کند ، همچنین فرآیندهای تصفیه مانند فیلتراسیون ، تاج گذاری. قادر به از بین بردن 99٪ ویروس است.

ماندگاری ویروس کرونا در محیط‌های آبی و فاضلاب/ روش‌های نوین برای حذف ۹۰ درصدی

وی با اشاره به اینکه هیچ دستورالعمل بهداشتی خاصی برای محافظت از کارمندان در برابر ویروس Kovid-19 در مدیریت تصفیه فاضلاب وجود ندارد ، خاطرنشان کرد: این منطقه شامل مراقبت های اولیه ، اطلاعات و پشتیبانی عمومی از کنترل ویروس کرونا با مشورت با کارشناسان بهداشت جهانی است. با رعایت نکات بهداشتی ، می تواند بدون نگرانی فعالیت های تصفیه آب و فاضلاب را انجام دهد.

Schaffiti با توصیف اثرات روش های درمانی جدید در حذف ویروس کورنو از آلودگی ، گفت که استفاده از سیستم ضد عفونی کننده جدید باعث از بین رفتن RNA ویروس KYD-11 و ویروس در معرض آلودگی به طور کامل از محیط آبزیان می شود.

وی با اشاره به برخی مطالعات در این زمینه خاطرنشان کرد: غلظت تمام میکروارگانیسم های ویروسی در فاضلاب با غلظت صفر از 5 ppm تا صفر و جریان 5 لیتر در ثانیه پس از تزریق ضد عفونی ، که نشان دهنده اثربخشی سیستم های ضد عفونی کننده الکتروکلریناسیون است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا