حوادث و رویداد

ماجرای خودسوزی همسر یک کارگر شهرداری دهدشت چه بود؟

ماجرای خودسوزی همسر یک کارگر شهرداری دهدشت چه بود؟

دنیای 77 / کهگیلویه و بویراحمد یکی از کارکنان شهرداری دهدست گفت که همسرش به دلیل کمبود بودجه برای خرید لوازم مدرسه ، چهارشنبه 22 سپتامبر 1400 خود را به آتش کشید.

“محمد جواد عرفانی” توضیح داد که توان خرید لوازم التحریر مدرسه پسرش را ندارد و این باعث درگیری لفظی وی با همسرش شد. پس از این مشاجره ، همسر کارگر خود را به آتش کشید و او با دیدن این صحنه سعی کرد شوهرش را که او نیز 30 درصد دچار سوختگی شده بود ، ساکت کند و سرانجام هر دو به بیمارستان رفتند.

وی که 39 سال سن دارد و به نظر وی 15 سال سابقه کار قراردادی در زمینه وسایل نقلیه در شهرداری دهرادون دارد و حقوق ماهانه وی 5 میلیون و 800 هزار توماس است ، به دنیای 77 گفت: وی ماه گذشته 5 ماه حقوق نگرفته و اگر یکی روز بعد وقتی به سر کار می آید ، غیبت او رد می شود.

او به من یادآوری کرد که چند روز قبل از خودکشی همسرم ، ما برای مطالبه حقوقمان مقابل شهرداری تجمع کرده بودیم ، اما هیچ کس به کمک ما نیامد. در این صورت چه کسی مسئول سوزش سر دل فرزندان من است؟

این کارگر از شهرداری دهدشت خاطرنشان کرد: من خانه مسکونی ندارم و تنها در سالن اداری زندگی می کردم ، جایی که دو اتاق فقیر بود و مار ، عقرب و زمستان سرد زندگی ما را تلخ می کرد.

عرفانی در شب خودکشی همسرش توضیح داد: “از آنجا که ما در آستانه ماه اکتبر بودیم و مدارس بازگشایی شد ، من پولی نداشتم که لوازم التحریر و لوازم مدرسه را برای فرزندانم تهیه کنم و همسرم با ناراحتی خود را به آتش کشید.” و در حال حاضر از یک سو مشکلات و کمبود زندگی ، و از سوی دیگر از دست دادن مادر فرزندانم زندگی مرا خراب کرده است.

وی ادامه داد: همسرم گفت ؛ جایی که ما دیده ایم شخصی در دفتر کار می کند اما دستمزد نمی گیرد و حتی نمی تواند وسایل مدرسه ، قلم و لوازم التحریر برای فرزندانش بخرد. به حیاط رفت و روی خودش روغن ریخت و آتش زد. من یک فرزند دارم و سعی کردم آن را متوقف کنم ، اما من در هر دو دست ، شکم ، گردن و صورت دچار سوختگی شدم و همسرم نیز 80 درصد سوختگی داشت. همسرم به بیمارستان اهواز و من به بیمارستان یاسوز اعزام شدم. سوختگی مرد.

کارگر شهرداری دهدشت گفت: این مشکلات و خودکشی همسرم به دلیل فقر ، محرومیت و بی پولی است. همسرم تحت فشار ، خود را به آتش کشید

عرفانی تاکید کرد: برخی از همکارانم ، بدون حقوق و بدون پول ، کارت یارانه خود را به نانوایی وعده دادند تا بتوانند نان را قرض بگیرند و به خانه ببرند.

وی گفت: چند نفر دیگر در شهرداری دهدشت هستند که چنین شرایطی دارند؛ تا اطلاع ثانوی ، مسئولان باید حقوق پرداخت کنند و به مشکلات کارکنان و کارگران شهرداری رسیدگی کرده و نیروهای شهرداری را برای جلوگیری از چنین حوادث دلخراشی درک کنند.

احسان تابش نژاد “، شهردار دهدشت ، مرکز شهر کهگیلویه وی در گفت وگو با خبرنگار دنیای 77 درباره حقوق کارگران و کارکنان شهرداری ، اظهار داشت: حدود 4 ماه است که حقوق کارگران و کارکنان شهرداری دهدشت پرداخت نشده و حقوق آنها سه شنبه یا چهارشنبه هفته جاری پرداخت می شود.

وی درباره علل بروز این مشکل افزود: بلاتکلیفی شورای شهر دهدشت و عدم حفظ کمیسیون و … مهمترین عوامل این مشکل است و مشکلات شورای شهر همچنان ادامه دارد.

طبس نژاد گفت: حدود 200 کارگر و کارمند شهرداری دهدشت با همین مشکل و وضعیت روبرو هستند.

شهردار دهدشت می گوید: شهرداری دهدشت 2 میلیارد تومان از مردم و دستگاه های مختلف دولتی مطالبه می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا