حوادث و رویداد

لزوم تقویت و توسعه مناسبات مرزی ایران و ترکیه

لزوم تقویت و توسعه مناسبات مرزی ایران و ترکیه

فرمانده مرزبانی ناجا بر تقویت و توسعه روابط مرزی ایران و ترکیه تأکید کرد و گفت: جلسات مرزی امنیت مرز عمومی را بهبود می بخشد.

به گزارش دنیای 77 ، سردار احمد علی گودرجی وی در یک نشست ویدئویی با ژنرال عارف سیتین ، فرمانده کل جمهوری ترکیه گفت: “جلسات مرزی بین دو کشور حفاظت از مرزهای مشترک ، اتحاد و همدلی را بهبود می بخشد.”

وی با اشاره به تعامل و ارتباط مطلوب مرزبانان و ژاندارمری ایران و ترکیه گفت: ایجاد تعامل مرزی بین دو کشور باعث شده مرز مشترک برای قاچاقچیان در نقطه صفر مرزی ناامن باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به پیشینه تاریخی و روابط خوب ایران و ترکیه گفت: ما در بسیاری از موضوعات فرهنگی و تاریخی با ترکیه شباهت داریم و هر دو طرف اعتقاد صادقانه به مقابله با استکبار جهانی دارند.

گودرزی برای تبادل تجربیات بر لزوم تقویت و توسعه روابط مرزی دو کشور تأکید کرد و گفت: جنگ جدی بین گروه های تروریستی نافرمان و مسلح و قاچاقچیان در مرز مشترک ایران و ترکیه یکی از توافق نامه های دو طرف است.

تأکید بر توسعه روابط مرزی ایران و ترکیه

در ادامه جلسه ، ژنرال عارف چتین با اشاره به وحدت و انسجام هر دو کشور ایران و ترکیه گفت: همانطور که می بینیم پرچم های دو کشور در کنار هم هستند و در کنار هم باقی خواهند ماند. انشا Godالله بستری برای دیدار زود و صمیمی ما فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به هزاران سال پیوند فرهنگی و تاریخی ایران و ترکیه گفت: ایمان ، اعتماد ، احترام و قبله دو کشور دوست و مسلمان ایران و ترکیه جنبه مشترکی است که موجب تقویت روابط مرزی شده است.

ژنرال عارف چتین گفت: “وقتی ما متحد باشیم ، هیچ نیرویی نمی تواند به دو کشور آسیب برساند و در سایه این وحدت ، استعمارگران نمی توانند بر ما مسلط شوند”.

به گزارش پایگاه خبری پلیس نیوز ، وی به وفاداری و برخورد انسانی ایران در قبال ملت ترکیه در فاجعه طبیعی سال گذشته اشاره کرد و گفت: امیدواریم تلاش های متقابل برای کنترل مرزهای دو کشور و همچنین مقابله با ترافیک غیرقانونی صورت گیرد. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا