سلامت

لزوم اخذ مجوز مصرف اضطراری برای واکسن‌های ایرانی کرونا

لزوم اخذ مجوز مصرف اضطراری برای واکسن‌های ایرانی کرونا

سخنگوی ستاد ملی عروق بیماری کرونا بر لزوم تصویب فوری برای همه واکسن های بیماری کرونا تأکید کرد و روز دوشنبه ، جلسه نهایی مجدداً برگزار خواهد شد.

به گزارش دنیای 77 ، دکتر علیرضا رئیسی با اشاره به جلسه بررسی نتایج واکسن ایرانی گفت: این تیم ها گزارش های نهایی خود را در مورد روند واکسیناسیون ارائه دادند و گزارش ها بسیار امیدوار کننده بود.

وی افزود: طبق آخرین اطلاعات و گزارش ها ، روند خوبی در مراحل یک و دو واکسن های برکت و پاستور و همچنین ایمنی این واکسن ها در مراحل یک و دو داریم ، اما هنوز اطلاعات کامل تری لازم است “و بنابراین اوایل هفته آینده” “به این معنی است که دوشنبه دوباره جلسه نهایی خواهد بود.

وی گفت: “تمام واكسنهایی كه هم اكنون در سراسر جهان واكسن می شوند دارای مجوز اضطراری هستند.” پس از مجوز واکسن ، مراحل پنج تا شش ساله باید طی شود ، اما سازمان بهداشت جهانی مجوزهای اضطراری را برای برخی از واکسن های موجود به دلیل شرایط خاص در سراسر جهان صادر کرده است ، که پس از سه بار به کشورها اعطا شده است مراحل

وی افزود: این واکسن ها در مرحله تزریق بالینی نیستند و به محض تأیید کمیته های مربوطه طی هفته آینده تزریق می شوند. فراخوانی برای تزریق وجود ندارد ، اما نکات فنی آنها تعیین می کند که کدام گروه و در چه سنی می توانند از واکسن استفاده کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا