حوادث و رویداد

قول بازسازی «سی‌سخت» تا پایان تیرماه

قول بازسازی «سی‌سخت» تا پایان تیرماه

از 4،700 واحد آسیب دیده در زلزله سیسخات ، 2،600 مالک برای مزایا به بانک اعلام شده اند و عملیات حدود 300 واحد تخریبی آغاز شده است. بنیاد مسکن قول داده است که واحدهای ساختمانی را در اواخر ماه مه و اواخر ژوئیه به متقاضیان احداث و تحویل دهد.

به گزارش دنیای 77 ، طبق آخرین ارقام ارائه شده از سوی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیليوه ، 4600 واحد مسکونی در هنگام زلزله خسارت دیدند که از این تعداد 10000 واحد در حال ساخت (تخریب) و مابقی در دست تعمیر است. کل شهر تخریب شده و بنیاد فعالیت های اجرایی واحدهای ساختمانی را آغاز کرده و اکنون فعالیت های اجرایی حدود 300 واحد در سطح شهر و همچنین در روستاها آغاز شده است.

660 واحد مسکونی در 50 روستا آسیب دیدند که بیش از 85٪ کل واحدهای مسکونی تعمیر شده در حال پیشرفت فیزیکی هستند و ساخت و ساز در حال انجام است.

حدود 2600 نفر از زلزله زدگان برای دریافت مزایا به بانکها فرستاده شده اند و بانکها در حال امضای توافق نامه با مالکان هستند تا به امروز 622 میلیارد تومان مزایای سپاسگزارانه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است كه متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدها در حال جابجایی است.

حسین جنتی ، مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهرها 130 میلیون تومان تسهیلات کم بهره 55 میلیون تومان به صورت رایگان و در روستاها 110 میلیون تومان با هزینه کم ارائه می شود تسهیلات بهره و 50 میلیون تسهیلات کم بهره. “

وی با تأکید بر لزوم کمک های مردمی در بازسازی مناطق زلزله خیز اعلام کرد: بنیاد مسکن در نظر دارد تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری واحدهای تعمیراتی داشته و در اواخر تیرماه سال جاری به متقاضیان و واحدهای ساختمانی تحویل داده شود.

بنابراین گزارش ، زمین لرزه ای به بزرگی 5.6 ریشتر ساعت 22:05:34 چهارشنبه شب ، 30 بهمن 1396 ، شهر سی سختات مرکز شهر کهگیلویه و شهر دنا در استان بویراحمد را لرزاند. طبق اعلام مرکز لرزه نگاری کشور ، این زمین لرزه در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داده و مرکز آن 10 کیلومتری سیسخات در کهگیلیا ، 19 کیلومتری کامه در استان اصفهان و 24 کیلومتری یاسوز بوده است. مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا