عمومی

قصه پر غصه صنایع استان مرکزی باید پایان یابد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

قصه پر غصه صنایع استان مرکزی باید پایان یابد - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار میهر ، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه شنبه در یک مصاحبه تلویزیونی با مردم استان مرکزی با اشاره به اینکه مدیریت صنعت و کشاورزی در استان مرکزی یکی از مشکلات اساسی در این استان است ، اظهار داشت:

وی ادامه داد: استان مرکزی دارای سرمایه انسانی توانمندی است و این استان می تواند در صنعت ، کشاورزی و گردشگری و صنایع بزرگ متمرکز شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: چندین بار به استان مرکزی سفر کرده ام و با کارگران صنعت و کارگرانی که همیشه بر رونق تولید و رفع موانع پافشاری کرده اند دیدار کرده ام.

رایس می گوید: صنعت بزرگی مانند آن است اسب آبی، آلومینیوم اراک و چند صنعت به بخش خصوصی واگذار شده است و این روشهای واگذاری داستان غم انگیزی را برای این صنایع به جا گذاشته است.

وی گفت: باید رونق صنعت در استان مرکزی وجود داشته باشد و برای تأمین نیازهای کشور نیازی به افراد خارجی نباشد و اقدامات مشترک انجام شود. بنابراین این مشکل صنعت اراک و کارگران و صنعتگران در تهران پیگیری می شود.

من به خصوصی سازی اعتقاد دارم

کاندیدای سیزدهم ریاست جمهوری گفت: من به خصوصی سازی اعتقاد دارم زیرا یکی از اصول سیستم است اما در خصوصی سازی باید به افراد مناسب داده شود.

رئیسی گفت: به عنوان یک استان صنعتی ، برنامه محوری در استان مرکزی یکی از برنامه های دولت مردم است.

وی با تأکید بر اینکه باید ایستگاه های پایش آلودگی هوا در استان مرکزی فعال شود ، گفت: مردم در این استان وضعیت جوی بدی ندارند و ناراضی نیستند.

کاندیدای سیزدهم ریاست جمهوری اظهار داشت: محیط زیست ، آب و کشاورزی از دیگر موارد استان مارکز است که باید در بحث آب جدی گرفته شود.

رئیسی گفت: در بخش كشاورزی باید به نوع كشاورزی توجه شود و با مشاهده آن ، بخش دانش بنیان كشاورزی نیز كه ارزش اضافی ایجاد می كند ، مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: وجود پسماند در شهرهای صنعتی خومن ، کاوه و دلیجان باید ساماندهی شود. موضوع دیگر در استان صنعت آب است ، بنابراین باید استفاده از آب در صنایع مدیریت شود.

وی گفت: نیروی انسانی سرمایه مردم استان مرکزی است و کارگران و دهقانان در این بخش گنجانده می شوند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد: اگر این اقدام در استان مرکزی انجام شود ، بیکاری ، فقر و حاشیه نشینی کاهش می یابد.

مشکلات مسکن ، ازدواج و تشکیل خانواده را حل کنید من متاسفم

رئیسی در مورد وضعیت نامساعد مسکن در استان مرکزی گفت: مشکلات زیادی در تأمین مسکن زوج های جوان وجود دارد و حل مسکن منجر به توسعه ازدواج و تشکیل خانواده خواهد شد

وی گفت: مهمترین قسمت مسکن زمین است و زمینهای خالی زیادی در اطراف شهرها وجود دارد که باید به دولت واگذار شود و دولت باید با دادن زمین به تصمیم نیازمندان جامعه این بخش را غنی کند.

وی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، با بیان اینکه باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای حل مشکلات مسکن ایجاد شود ، تأکید کرد: کشور از تعداد تأمین کنندگان مسکن عقب است و باید سالانه 1،000،000،000 خانه بسازد. در هشت سال گذشته ، 2،270،000 تا 280،000 واحد مسکونی ساخته شده است.

رایس ادامه داد: دولت های مردم باید سالانه ده ها میلیون خانه بسازند و با ساختن خانه های عروسی ازدواج را غنی کنند.

وی گفت: اکنون در هر خانوار سه فرد تحصیل کرده بیکار وجود دارد و دولت موظف است برای این افراد اشتغال ایجاد کند.

این کاندیدای سیزدهم ریاست جمهوری با تأکید بر لزوم فعال سازی اقتصاد روستایی گفت: با کمک دولت اقتصاد روستایی از مهاجرت و به حاشیه راندن جوانان در مجاورت شهرهای بزرگ جلوگیری کرده است.

برخی نسبت به مقامات بی اعتماد بوده اند

رئیسی اظهار داشت: با اعتماد سازی می توان به شکایات مردم از وضعیت موجود پاسخ داد و برخی باعث بی اعتمادی مسئولان به مسئولان شده است.

وی اظهار داشت: تشکیل دولت قدرتمند و مردمی در تاریخ 5 خرداد با تکیه بر منابع مردم ، جوانان شهرها و روستاها امکان پذیر خواهد بود.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: باید به نگرانی های تولید رسیدگی شود و موانع موجود در این زمینه با جدیت برطرف شود و این مهم نه در قالب کلام بلکه در عمل برای رفع موانع تولید و جلب منافع فعالیت های تولیدی محقق شود. …

رئیسی گفت: “نقدینگی باید به سمت تولید باشد ، در غیر این صورت تورم به شدت به تمام بخشهای اقتصاد آسیب می رساند.”

این نامزد انتخابات در پایان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: “بانک های ممنوع الکاری یکی از منابع اصلی تأمین مالی تولید بورس است.

دکمه بازگشت به بالا