استانی

فیلم دیدن در سینما پارادیا اندیمشک من را به فیلمسازی علاقمند کرد/”اسفوماتو” فیلم قابل تاملی است/مردم اندیمشک همواره حامی و پشتیبان من بوده اند

به گزارش خبرنگار اندیمک بارنا ، امیر علی میردریکوندی لیسانس ادبیات انگلیسی است و در سال 2003 از مدرسه فیلم جام جم جامع تهران فارغ التحصیل شد. او به عنوان یک فیلمساز مستقل در حال ساخت فیلم کوتاه است. مصاحبه خبرنگار بارنا را با این فیلمساز جوان می خوانیم.

بارنا: از فیلم جدیدتان بگویید؟

امیر علی میرداریکوند: من در مرحله پس از تولید فیلم بلند “اسفوماتو” هستم.

بارنا: داستان این راوی چیست؟

فیلمسازان: داستان این فیلم در مورد یک خانواده روستایی است که فرزندان بزرگتر در زندگی بسیار به آنها کمک می کنند اما با مشکلات و موانعی روبرو هستند.

بارنا: این فیلم قرار است در کدام جشنواره شرکت کند؟

فیلمسازان: نسخه های ملی و بین المللی فیلم آماده نمایش در بخش ایرانی است ، جایی که وی در جشنواره فیلم حقیقت ، سال جشن و جشنواره ملی مادر شرکت خواهد کرد. البته روز مادر به دلیل بیماری کرونا ویروس قلب حل نشده باقی مانده است.

بارنا: آیا گفتید که بخش ایران قرار است در جشنواره های بین المللی خارج از کشور نیز به نمایش در آید؟

فیلمسازان: بله ، نسخه بین المللی این فیلم در دست تعدادی از توزیع کنندگان داخلی و خارجی است که به دلیل شیوع بیماری عروق کرونا ویروس قلب هنوز به تصمیم نهایی نرسیده اند و تصمیم خواهند گرفت که چگونه در کاهش بیماری مشارکت کنند. و ما امیدواریم که در آینده بسیار نزدیک توزیع کننده آن مشخص شود و ما بتوانیم در جشنواره های خارجی شرکت کنیم.

بارنا: چه مدت طول کشید تا فیلمبرداری این فیلم انجام شود و مکان این پروژه کجا بود؟

فیلمسازان: کار پیش تولید و عکاسی این اثر در سال های 1997 و 1998 در روستاهای اطراف بزرگراه اندیمشک و خرمجال فیلمبرداری شده است.

بارنا: چه کسی به شما کمک کرد این عکس را بسازید؟

فیلمسازان: مصطفی شاهاوند به عنوان تهیه کننده ، لیلی بارتی (تصویربردار) ، حبیب جعفری (صدابردار) ، حسن رحیمی (تدوینگر) ، مجید نجاتی (صدابردار) ، امید محرابی (آهنگساز) ، سجاد بیگی پور (ایتالیا) مدیر تولید) ، مهدی نجفیوند (روابط عمومی) و یونس میردریکوند (عکاس) حضور داشتند. خانواده ابراهیم دانشگر نیز در این کار به ما کمک کردند.

بارنا: آیا در Andymash هستید و کارهای خود را به نام Andymash ارائه می دهید؟

فیلمسازان: بله ، برای من به عنوان یک اندیشمند افتخار است که در جشنواره های ملی و بین المللی متعددی شرکت کرده ام و تا امروز مردم شهر من (به استثنای مقامات) در مکان های مختلف طرفدار من بوده اند ، از لطف و محبت همشهریانم سپاسگزارم.

بارنا: شما تاکنون چه پروژه هایی انجام داده اید و با چه کسانی کار کرده اید؟

فیلمسازان: من به عنوان مشاور کارگردان ، دستیار کارگردان ، برنامه ریز ، مدیر تولید ، دبیر صحنه ، بازیگر ، دستیار تصویر ، تدوینگر ، طراح پوستر ، با پروژه های مختلفی همکاری داشته ام. “رها سازی” ، “زندگی در آرزوهای خوب” ، “چهار دقیقه سکوت” ، “کنسرو” ، “زیر رعد” ، “دیزامه” ، “پسر لر” و “اسفوماتو” که با همکاری خانواده و دوستانم قرار گذاشتم. من در بیش از هشتاد رده نهایی و مسابقه ای جشنواره های داخلی و خارجی شرکت کرده ام و جوایز و تقدیرهایی از این جشنواره ها دریافت کرده ایم.

بارنا: شما می توانید در چندین جشنواره شرکت کرده اید ، اگر می توانید بیشتر توضیح دهید و از موفقیت ها و جوایز خود مطلع شوید.

فیلمسازان: ما در جشنواره های معتبری از جمله سینما حقیقت ، فیلم کوتاه تهران و جشنواره های معتبر بین المللی کودکان و نوجوانان اصفهان از اهمیت ویژه ، برنده شدن جایزه اول جشنواره 100 ، اولین جایزه جشنواره قرآن و عترت ، جایزه اول شرکت کرده ایم. . ای جیراش ، جایزه هنری ویدئویی جشنواره خورشید مستقل ، جایزه اول جشنواره Netward صربستان ، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم مراکش ، ستایش روز فیلم کوتاه فیلم و سینما تهران ، جایزه اول و دوم جشنواره کیفیت ، جایزه هیئت داوران جشنواره فیلم رومانی و Fajr Modulbats Utsav جوایز گروه فیلم
آمدن به بیش از بیست کشور به سبک سینمایی بخشی از موفقیت من و گروهم است.

  • فیلم دیدن در سینما پارادیا اندیمشک من را به فیلمسازی علاقمند کرد/"اسفوماتو" فیلم قابل تاملی است/مردم اندیمشک همواره حامی و پشتیبان من بوده اند

امیرعلی میرداریکند

امیرعلی میرداریکندامیرعلی میرداریکندامیرعلی میرداریکندامیرعلی میرداریکندامیرعلی میرداریکندامیرعلی میرداریکندامیرعلی میرداریکند

دکمه بازگشت به بالا