سلامت

عوامل بروز دردهای مفصلی در جوانان

عوامل بروز دردهای مفصلی در جوانان

اکثر افراد معتقدند که درد مفاصل نوعی بیماری در سنین میانسالی است و احتمال افزایش این عارضه در جوانی وجود ندارد.

به گزارش دنیای 77 ، درد مفاصل یک بیماری خاص برای افراد مسن نیست. این باورهای غلط از آنجا ناشی می شود که شایعترین علت درد مفاصل نوعی آرتروز است و معمولاً گروه سنی مسن را درگیر می کند.

چه عواملی باعث درد مفاصل در جوانان می شود؟

اصطلاح “آرتروز” برای درد مفاصل استفاده می شود. آرتروز یک بیماری منفرد نیست بلکه گروهی از بیماری های مفصلی و بیماری های مربوط به آن است که با علائم و نشانه هایی مانند درد مفصل ، التهاب مفصل و سفتی مفصل و کاهش تحرک همراه است.

علل درد مفاصل در جوانان می تواند انواع مختلفی داشته باشد که برخی از آنها شامل موارد زیر است.

آرتروز (OA) شایع ترین نوع آرتروز است. در این عارضه ، کارتریج اطراف مفاصل از آن محافظت می کند که در نتیجه از بین می رود ، استخوان های مفصل به هم می رسند ، در نتیجه تورم ، درد و سفتی ایجاد می شود.

علل آرتروز پیشرونده در جوانان:

ژنتیک: یک بیماری یا اختلال ژنتیکی که خطر آرتروز را تحت تأثیر قرار می دهد تولید کلاژن بدن ، پروتئین سازنده غضروف در مفصل است. این وضعیت می تواند در اوایل 20 سالگی آرتروز را شروع کند. یکی دیگر از اختلالات ارثی احتمالی نقصی است که در آن استخوان ها به طور صحیح و یکجا جمع نمی شوند و در نتیجه سایش سریع غضروف ایجاد می شود.

چاقی: وزن اضافی می تواند فشار بیشتری به مفاصل ران و زانو وارد کند و میزان تخریب غضروف مفصل را افزایش دهد.

حرکات تکراری و آسیب های مفصلی: حرکات مکرر و آسیب های مفصلی مانند پارگی رباط ها و شکستگی ها می تواند منجر به آرتروز شود. به عنوان مثال ، ورزشکاران می توانند به طور مکرر به مفاصل ، رباط ها و تاندون های خود آسیب برسانند و باعث تجزیه غضروف شوند. مشاغل و فعالیت هایی که به تثبیت طولانی مدت ، حمل تجهیزات سنگین و چرخش مکرر نیاز دارند ، می توانند باعث آسیب سریع غضروف شوند.

2- آرتروز التهابی) این نوع آرتروز به تورم مفاصل معروف است. برخی از این موارد شامل آرتریت روماتوئید ، آرتریت پسوریازیس و آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان است.

3- آرتریت واکنشی) در آرتروز واکنشی وجود عفونت در سایر قسمتهای بدن باعث التهاب مفاصل می شود. اوریون ، تب روماتیسمی ، سرخک و هپاتیت از جمله این دلایل است.

تشخیص به موقع می تواند منجر به کنترل کامل علائم شود و مانع از زندگی طبیعی فرد نمی شود. با مشاوره صحیح و تغییر در سبک زندگی ، هیچ دلیلی برای محروم کردن فرد از زندگی زنده وجود ندارد. ورزش کافی ، داشتن رژیم غذایی سالم ، ورزش و مراجعه به پزشک از جمله نکات مفیدی است که جوانان به افرادی که از سالها قبل تحت تأثیر آنها قرار گرفته اند ، می دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا