سلامتکسب و کار دنیای 77

عوارض تاتو ابرو چیست؟

هاشور ابرو چیست؟

به نقل از بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران بسیاری بر این باورند که کاشت ابرو همان تاتو ایمن یا میکروپیگمنتیشن است . در حالیکه هاشور یکی از روش های اجرای طراحی دائم صورت است. تاتو ایمن با روش ها و تکنیک های مختلفی ایجاد می شود از جمله تکنیک سایه ابرو، تکنیک نقطه ای، ماژیکی کردن ابرو و یا انواع تکنیک های هاشور ابرو. بین تکنیک های تاتو، هاشور ابرو از طرفداران بیشتری برخوردار است زیرا در این تکنیک شکل هر تار مو ترسیم می شود و با ایجاد خطای دید قسمت های خالی ابرو فرد پرتر به نظر میرسد. در حالیکه در روش های تاتو پوینتی یا نقطه ای با پر کردن پوست زیر ابرو با نقطه های کوچک ابرو را پرتر نشان می دهد.

عوارض تاتو ابرو چیست؟

 هاشور و میکروپیگمنتیشن چه تفاوتی دارند؟

مواد مورد استفاده و میزان آسیب‌رسانی به پوست و احتمال حساسیت به رنگ‌های مورد استفاده در ‌هاشور و خالکوبی یا همان تاتو یکسان است و این دو فقط در شکل استفاده با هم متفاوت‌اند. در خالکوبی یا همان تاتو منطقه مورد نظر کامل و یکدست رنگ می‌شود، اما در ‌هاشور خط‌هایی ظریف کنار هم قرار می‌گیرد تا ظاهری طبیعی‌تر ایجاد کند. در میکروپیگمنتیشن از رنگ‌های استانداردی استفاده می‌شود که قبلا آزمایش شده و احتمال حساسیت به این رنگ‌ها کمتر است. نکته دیگر اینکه در میکروپیگمنتیشن اگر لازم باشد، می‌توان رنگ به کار رفته را با روش‌های پاک‌کننده به‌خصوص لیزر محو کرد.

میکروبلیدینگ نیز یکی از روش انجام آرایش دائمی بوده و زیر مجموعه تاتو و هاشور به حساب می آید که جدیدتر بوده و نیمه دائم به حساب می آید. زیرا در این روش جوهر به غشا میانی پوست رفته و به همین دلیل نیمه دائمی محسوب می شود. لازم به ذکر است که انجام این روش نیاز به مجوز داشته و هر کسی نمی تواند این کار را انجام دهد.

میکروپیگمنتیشن در زمان بارداری توصیه می شود؟

میکروپیگمنتیش از خانواده تاتو است ولی با تاتوهای سنتی تفاوت هایی دارد از جمله اینکه میکروپیگمنتیش توسط دستگاهها و رنگ های استاندارد انجام می شود در نتیجه ایمنی و بهداشت این کار بالا است و این دستگاهها دارای کاتریج های یکبار مصرف است و تفاوت دیگر در ته رنگ هایی است که تاتو قدیمی ایجاد می کند و رنگ های مورد استفاده در پیگمنتیش حداقل تغییر رنگ را دارند و چون عمق کاشت میکروپیگمنتیش از تاتو های سنتی کمتر است عوض کردن مدل، رنگ و شکل بر روی آن راحت تر است.در این روش ، رنگ مانند دانه های مو و در جهت رویش موهای ابرو روی پوست می نشیند و تفاوت آن با تاتوهای قدیمی این است که دیگر یک کادر پر رنگ و ناجور وجود ندارد ، فقط تارهایی مانند مو با سوزن نازکی داخل ابرو کشیده می شوند که خیلی هم پر رنگ و مشخص نیستند بلکه رنگی طبیعی دارند.

تفاوت پیگمنت با تاتو در روش اجرای آن ، همچنین بدون درد و خونریزی بودن آن است که در نتیجه التهاب کمتری در افراد ایجاد می کند. با توجه به ظریف بودن سوزن های این دستگاه ، درد حاصل از این کار به شدت کاهش یافته و می توان به جرات ، کلمه پیگمنت بدون درد را به کار برد.شایان ذکر است میکروپیگمنتیش در صورتی که با دستگاه استاندارد و توسط پیگمنتر حرفه ای مسلط به طراحی کامل صورت انجام گیرد کاری زیبا و طبیعی می شود. ولی با تمام این اوصاف باز هم  خانم‌های باردار بهتر است در طول ماه‌های بارداری از انجام اقدامات زیبایی این چنینی پرهیز کنند. چون سیر تکامل جنین بسیار حساس است و مادران باردار باید بسیار مراقب سلامت جنینشان باشند.

عوارض هاشور ابرو چیست؟

تاتو با یکسری موادرنگین انجام می‌شود که به وسیله سوزن‌های خاص این مواد رنگی به قسمت میانی پوست تزریق می‌شود و رنگ موجود در آن به پوست رنگ می‌دهد. شایع‌ترین مشکلی که ممکن است با انجام تاتو تظاهر پیدا کند، عفونت است. هرچند این عفونت‌ها سطحی است و با استفاده از پماد آنتی‌بیوتیک روزی دو تا سه بار برطرف می‌شود. ولی گاهی وجود ترکیبات مختلف رنگی در تاتو می‌تواند حساسیت و آلرژی‌های پوستی برای فرد ایجاد کند که در این شرایط استفاده از آنتی‌بیوتیک قوی تجویز می‌شود.

درمواردی شاهد هستیم که عوارض ناشی از تاتو بلافاصله تظاهر نمی‌یابد و پس از گذشت چند سال 4 تا 6 و حتی 10 سال بعد، فرد دچار تظاهرات پوستی‌ای می‌شود که ناشی از تاتو است. هاشور زدن اگرچه از نظر ظاهری ‌ نتیجه بهتری برای فرد به دنبال دارد اما رنگ و واکنش به رنگ، درست مانند همان چیزی است که در تاتو کردن اتفاق می‌افتد.

 روش های مختلف تاتو ابرو کدام هستند؟

روش های متفاوتی برای تاتو ابرو وجود دارد که زیر برخی از آنها عنوان شده اند:

میکروبلیدینگ، فیبروز یا هاشور ابرو: معمولا برای تاج ابرو استفاده می شود و خط هایی همچون موی ابرو کشیده می شوند که بسیار طبیعی خواهند بود. در این روش؛ رنگ وارد لایه های سطحی پوست می شود.

شیدینگ ابرو: در این روش از تکنیک سایه و روشن استفاده می شود تا میزان پرپشت بودن ابرو ها در مناطق انتهایی بیشتر و در تاج ابرو سایه کم رنگ تری وجود داشته باشد. این روش همانند تاتو معمولی است اما با این تفاوت که از رنگ های روشن تر استفاده می شود. لذا ماندگاری کمتری دارد.

میکروپیگمنتیشن: در این روش به جای استفاده از سوزن مخصوص تتو از کارتریج استفاده می شود. این روش مانند است و فقط قلم آنها با یکدیگر تفاوت دارد. همچنین در رنگ ها به لایه عمیق تری از پوست فرستاده می شوند.

تفاوت تاتو ابرو، شیدینگ ابرو و هاشور ابرو

در تاتو ابرو رنگ دانه ها به کمک سوزنی در بافت های میانی پوست تزریق می شوند. نوع تاتو می تواند مختلف باشد که قطعا به فرم صورت، چشم و … بستگی دارد. تاتو دارای انواع متفاوتی است. در نوع معمولی که قدیمی ترین تکنیک تاتو ابرو می باشد، کل قاب ابرو به کمک رنگ ها پر شده و شکل نقاشی به خود می گیرد. در این روش، ابرو حالت طبیعی خود را از دست می دهد.

در شیدینگ ابرو، تنها برای مناطق کم پشت ابرو پیشنهاد می شود و همان گونه که از نام آن پیداست رنگ سایه مانندی به ابرو می دهد. این روش به نسبت نوع معمولی دارای ماندگاری کمتری است. اما مزیت آن نسبت به حالت معمولی این است که ابرو حالت طبیعی خود را از دست نمی دهد. اما هاشور ابرو، که با نام یا میکروبلیدینگ ابرو هم شناخته می شود به نسبت شیدینگ ابرو ماندگاری بیشتری دارد. در این روش تلاش می شود تا نواقص ابرو به کمک خط هایی همانند موهای ابرو اصلاح شود تا فرم مناسبی به خود بگیرد.

مراقبت های پس از تتو ابرو

پوست صورت جز ارگان های حساس می باشد. برای اینکه تتوی ابرو شما با کمترین عوارضی همراه باشد لازم است تا حتما مراقبت های ویژه ای انجام دهید. در همین راستا پیشنهاد می شود تا موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • مصرف هرگونه کرم موبر و یا لایه بردار را از یک هفته قبل از تتو متوقف سازید. در غیر این صورت پوست نازک شده و درد و زخم پس از تتو ایجاد می نماید. همچنین بهتر است تا ۱ ماه پس از هاشور ابرو یا سایر انواع تاتو ابرو از کرم های لایه بردار اجتناب کنید.
  • اگر از داروی رقیق کننده استفاده می کنید، این مورد را موقت با تایید پزشک متوقف سازید تا منجر به خونریزی در زمان تتو نشود.
  • پس از تتو، صورت و نواحی ابرو می بایست تا ۱ هفته کاملا خشک باشد و هیچ گونه آبی به صورت مستقیم نخورد. در این مدت تنها می توان با کرم های مخصوص آن را مرطوب نمود.
  • تا ۱ ماه پس از تاتو ابرو بهتر است وارد استخر و سونا نشوید. همچنین بدون محافظ در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

عوارض تاتو ابرو چیست؟

نواحی ابرو و چشم، جزو مواردی هستند که بسیار حساس می باشند. اگر تتو ابرو در محیط هایی انجام شود که از لحاظ تمیزی استرلیزه نباشد، ممکن است موجب انتقال بیماری و ورود عفونت به بدن شود. باید در نظر داشت که تاتو یک روش ماندگار است و چنانچه افراد پس از مدتی از مدل آن خسته شدند و قصد تغییر داشتند، می بایست از روش های مانند لیزر و یا گاها جراحی استفاده کنند که این مورد خود دارای حساسیت بالایی است.

از طرف دیگر بحث حساسیت ها و آلرژی های پوستی نیز وجود دارد که در صورت عدم پیگیری ممکن است منجر به ایجاد تومور می شود. خارش، پوست پوست شدن، کهیر و ورم از جمله عوارض شایعی هستند که با توجه به نوع پوست افراد می تواند در هر شخص ظهور کند. اما هاشور ابرو و شیدینگ ابرو به مرور زمان در طی یک سال ابز بین می روند و نیاز به ترمیم دارند. پس بهتر است از این روش ها به جای تاتو ابرو استفاده کنید.

منبع : پزشکا

دکمه بازگشت به بالا