حوادث و رویداد

علائم نشان‌دهنده راه فرار؛ قربانی زیبایی مراکز جمعیتی

علائم نشان‌دهنده راه فرار؛ قربانی زیبایی مراکز جمعیتی

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران گفت: علائم نشانگر راه و راه فرار باید به گونه‌ای باشد که افراد کم بینایی ، ناشنوایی و غیره بتوانند آنها را تشخیص دهند. به محیط توجه نکنید ، خارج از چشم یا بسیار کوچک است که در گوشه دیوار قرار دارد.

محمود قدیری در گفتگو با دنیای 77وی گفت: “یكی از دلایل ایجاد و شناسایی یك مسیر انتشار ایمن و روشن ، ارزش خاص آن است.” این کشور به دلیل تأثیر بسیار زیاد یکی از مهمترین آتشکده های جهان است

وی گفت: این مؤلفه در صورت بروز حادثه بخصوص هنگام وقوع زلزله بسیار مهم است. وی گفت: براساس آیین نامه و مقررات ملی ساختمان ، مسیرهای خروجی باید بدون مانع و ساخته شوند به گونه ای که دود و گرما بتواند در آن نفوذ کند. این یک تعریف کلی است ، بنابراین نباید در سفر مانعی ایجاد کرد ، زیرا تصور می شود که فرد در حین زلزله تحت فشارهای زیادی قرار گرفته است که تنها فکر او فرار بوده است.

قذافی افزود: در این شرایط اگر مانعی در راه خروج وجود داشته باشد ، مردم به زمین می افتند و …

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران تأکید کرد: عرض راه های خروجی نیز باید از ارزش ویژه ای برخوردار باشد و گفت: در مراکز تجمع نباید عرض معابر کمتر از 110 سانتی متر و 0.8 سانتی متر برای هر نفر باشد. 110 سانتی متر اضافه کنید. این محاسبات تجربی است ، نه ریاضی. اکنون نرم افزاری ایجاد شده است که مسیرهای فرار انسان را برنامه ریزی می کند و مدل های مختلف آن را مشخص می کند.

قذافی با بیان اینکه در صورت وقوع زلزله یا هر اتفاق دیگری ، مردم معمولاً از راه خود خارج می شوند و از طریق آن قبلاً وارد آن محل شده اند ، افزود: این نتیجه براساس آزمایش است. بنابراین ، در حقیقت ، یکی از راه ها کنترل ورودی است ، زیرا در صورت بروز حادثه معمولاً افراد از طریق درگاهی که از طریق آن وارد شده اند بیرون می آیند.

وی با اشاره به لزوم افزایش تعداد و اثربخشی علائم گفت: علائم باید واضح و گسترده باشد تا حتی افراد ترسیده و مبهوت بتوانند علائم را تشخیص دهند. علائم باید ساده اما مؤثر باشد. به عنوان مثال ، اگر در هنگام آتش سوزی در مسجد ارگ فرار نکرده اند ، ممکن است مردم جان خود را از دست ندهند.

معاون پیشگیری از مقاومت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی استان تهران افزود: مسیرهای خروجی نه تنها باید از لحاظ ریاضی و هندسی طراحی شود بلکه باید به گونه ای برنامه ریزی شود که شخص وارد ساختمان به این امر بداند که کدام در را برای فرار در کدام مواقع اضطراری و در کدام درب قرار می دهد. در نزدیکی

قذافی اظهار داشت: ساختمانهای مصوب سازمان آتش نشانی تهران باید خروجی های ایمن داشته باشند ، به جز آنهایی که دارای مجوزهای امنیتی هستند اما قبل از سال 75 ساخته شده اند و قرار نیست نصب شوند ، جایی که شرایط دیگری را ارائه می دهیم.

وی گفت: محیط هایی مانند سینما ، تئاتر ، مجتمع های تجاری ، هایپر مارکت و غیره باید در نصب این علائم هشدار دهنده تمیز و مجزا باشند. وضوح و وضوح علائم خروجی نباید به خاطر زیبایی قربانی شود. در برخی از مراکز جمعیتی ، این علائم در خارج از چشم یا در گوشه های بسیار کوچک از دیوارها وجود دارد به طوری که توجه آنها به محیط جلب نمی شود. اگرچه این علائم باید به گونه ای باشد که افراد با ویژگی های متمایز مختلف بتوانند آن را تشخیص دهند.

گدی اظهار داشت: “کاملاً مشخص است که علائم کور ، کور ، ناشنوا و غیره است. باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

وی گفت: “ما هنگام تصادف با افراد مختلفی صحبت می كردیم.” “این افراد بهترین حالت را در مواقع اضطراری انتخاب نمی کنند مگر اینکه ما به آنها کمک کنیم.” ما باید به آنها کمک کنیم تا راه هایی برای رسیدن به راحتی پیدا کنند. البته نه در هنگام زلزله یا حوادث دیگر.

معاون پیشگیری از خدمات آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران گفت: وضعیت برای تعیین مسیرهای خروج در مراکز جمعیتی پایتخت بد نیست ، اما ظرافت آن مورد توجه قرار نگرفته است. اینها باید کاملاً واضح و حتی پر سر و صدا باشند تا در صورت از بین رفتن قدرت ، باز هم بتوان آنها را دید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا