جامعه و خانواده

علائم حمله قلبی چیست؟ – دنیای 77

علائم حمله قلبی چیست؟ - دنیای 77

پیش‌بینی حمله قلبی قبل از وقوع می‌تواند دشوار باشد، بنابراین بسیاری از مردان و زنانی که به‌طور ناگهانی بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی می‌میرند، هیچ علامت قبلی ندارند.

به گزارش دنیای 77، بدون شک بیماری های قلبی جزو حادترین بیماری ها طبقه بندی می شوند. یکی از بارزترین اشکال بیماری قلبی، حمله قلبی است که معمولاً راهی برای پیشگیری از آن وجود ندارد. آشنایی با علائم اولیه بیماری قلبی برای همه افراد ضروری است، همچنین به گفته متخصصان هنگام بروز حمله قلبی، زمان یکی از عوامل اصلی و طلایی است که در کاهش آسیب های ناشی از آن موثر است.

در زیر به برخی از علائم هشداردهنده حمله قلبی با نقل قول هایی از “Healthline” می پردازیم.

* درد قفسه سینه

درد قفسه سینه هنوز هم برای مردان و هم برای زنان علامت هشدار دهنده حمله قلبی است. درد قفسه سینه با فشار و احساس سوزش همراه است. ممکن است احساس کنید که یک جسم بسیار سنگین روی سینه شما قرار گرفته است. این درد برای مدت طولانی ادامه دارد و با حرکت بدتر می شود. دردی که بیش از چند ثانیه طول نمی کشد، مربوط به قلب نیست و ممکن است ناشی از اسپاسم عضلات قفسه سینه باشد.

* سرگیجه

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود تعادل خود را از دست بدهید یا به طور لحظه ای احساس ضعف کنید، اما اگر ناگهان احساس بی ثباتی کردید و ناراحتی قفسه سینه یا تنگی نفس داشتید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. این علامت ممکن است به این معنی باشد که فشار خون شما پایین است زیرا قلب شما آنطور که باید پمپاژ نمی کند.

* کاهش تحمل ورزش

یک علامت هشدار دهنده حمله قلبی کاهش تحمل ورزش است، به عنوان مثال، قبلاً می توانستید به راحتی از پله ها بالا بروید، اما اکنون احساس تنگی نفس می کنید یا حتی مجبور می شوید در وسط پیاده روی بایستید و استراحت کنید. این علامت را باید خیلی جدی گرفت. خستگی شدید یا ضعف غیرقابل توضیح که برای روزها طول می کشد می تواند از علائم بیماری قلبی، به ویژه در زنان باشد.

* گلودرد یا فک

گلو یا فک احتمالاً ارتباطی با قلب ندارد. به احتمال زیاد مشکل عضلانی، سرماخوردگی یا مشکل سینوسی است، اما اگر درد یا فشاری در وسط قفسه سینه دارید که به گلو یا فک شما می رسد، می تواند نشانه ای از حمله قلبی باشد.

به گفته دکتر شارون هیز، دانستن عوامل خطر کلیدی است. اگر اضافه وزن و کم تحرک، فشار خون بالا و سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید، باید علائم خود را جدی‌تر بگیرید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا