اقتصادی

عدم شفافیت طرح صیانت عامدانه یا هوشمندانه/کسب‌و کارهای اینترنتی دانش بنیان زیرتیغ مجلس

عدم شفافیت طرح صیانت عامدانه یا هوشمندانه/کسب‌و کارهای اینترنتی دانش بنیان زیرتیغ مجلس

در همین حال ، پیش نویس قانونی در مورد حقوق کاربران فضای مجازی و حمایت از خدمات اساسی به موجب اصل 65 قانون اساسی برای تصویب ارائه شده است و باید در صحن علنی مجلس ارائه شود.

برو گزارش دنیای 77“طرح حمایت از حقوق و خدمات اساسی کاربران فضای مجازی” که اکنون با عنوان “محافظت از کاربران فضای مجازی” شناخته می شود ، چند سال پیش آغاز به کار کرد و اخیراً مجدداً در مجلس و اوایل تیرماه تصویب شد. امسال به اسلام گروید.

یک نسخه بازنویسی شده یا یک نسخه اصلاح شده از این طرح در دستور کار مجلس قرار دارد ، در حالی که کارشناسان این طرح معتقدند که موضوعات اصلی باقی مانده اند و به ویژه بسیاری از مشاغل مبتنی بر فناوری اطلاعات به این طرح پاسخ داده اند. بیانیه ها و نامه هایی را برای اصلاح این طرح صادر و صادر کرده است.

این طرح شامل کمیسیون عالی تنظیم مقررات است که بر اساس مصوبه هشتمین جلسه شورای عالی فضای مجازی ایجاد شده است ، علاوه بر ارتباطات و اطلاعات ، برای اجرای پیشنهادات شورا و قوانین مربوط به آن ، شناخته شده به عنوان مرجع تنظیم خدمات اساسی است. آژانس های فناوری. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. ، و فرمانده نیروی انتظامی

علاوه بر این ، در ماده 11 برنامه حفاظت ، بر صدور مجوز برای فعالیتهای موثر خدمات بر اساس برنامه های داخلی ، داخلی و خارجی تأکید شده است و در تبصره 1 ذکر شده است: “لزوم معرفی موثر ارائه خدمات خارجی و تأمین نمایندگان قانونی و پذیرش تعهدات اطلاع رسانی”. “اکنون این س arال مطرح می شود که چگونه شرکتهای فن آوری خارجی در صورت عدم تحریم می توانند در کشور ثبت نام کنند؟! کارگران معتقدند برندگان اصلی این طرح اپراتورها خواهند بود ؛ به دلیل محاصره سیستم عامل های خارجی و شبکه های اجتماعی ، این اپراتورها هستند که دعوت به بحث

همچنین بر اساس تصمیم اتخاذ شده ، طرح به جای طرح در صحن علنی پارلمان طبق ماده 65 قانون اساسی در کمیسیون پیشنهاد و تصویب خواهد شد و این سال مطرح می شود که آیا چنین طرحی مورد نیاز است؟ اصل 85 قانون اساسی را تأیید کنید ، از جمله میزان این تأثیر اجتماعی در زیر ، که به ندرت استفاده می شود!

به گفته رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان ، عدم شفافیت در این طرح عمدی و هوشمندانه بود و باید توجه داشت که شاید نامگذاری این طرح به عنوان “حفاظت یا حمایت از حاکمیت” بهتر از حمایت بود از مردم و کاربران است.

تکرار تجربه ناموفق برای حمایت از تولید داخلی

افسین کلاهی ، در مصاحبه با دنیای 77وی با اشاره به “قوانین حمایت از حقوق کاربران و کاربرد اساسی برنامه های فضای مجازی” گفت: “متأسفانه به نظر نمی رسد که این طرح خیلی شفاف باشد و به صورت عمدی باشد.” این طرح به گونه ای طراحی شده است که هیچ محدودیتی در متن وجود ندارد ، اما در عمل اتفاق می افتد. نمونه آن حضور شرکت های خارجی در ایران است.

وی ادامه داد: بر این اساس صاحبان سکوهای خارجی در برابر تحریم ها نمی توانند در ایران حضور داشته باشند و در آینده احتمالاً این سکوها فیلتر می شوند.

وی گفت: “به نظر می رسد كه این طرح حمایت از بستر داخلی است.” “به نظر می رسد آزمایش شکست خورده قدیمی” حمایت از تولید داخلی با محدود کردن دیگران “تکرار خواهد شد ، اما این رویکرد هرگز موثر واقع نشده است.”

رئیس اتحادیه سازمان های دانش بنیان افزود: علاوه بر محتوای این طرح که مورد بحث و انتقاد گسترده کارشناسان این حوزه قرار گرفته ، بسیاری از انتقادات دقیق و منصفانه ارائه شده است ، ارائه مشکلات بسیاری وجود دارد این طرح “

وی با تأکید بر اینکه ارائه طرح با شفافیت طرح متفاوت است ، خاطرنشان کرد: جای تأسف دارد ، زیرا سطح قانونی که تقریباً بر تمام کاربران فضای مجازی تأثیر می گذارد ، تلاش می کند در صورت تصویب از شفافیت فاصله بگیرد ، اشتباه است ، اما متأسفانه ، این روش هوشمندانه است و این روش به صورت عمدی انجام شده است.

“در مورد فضای مجازی ، طرحی تدوین شده است که در کسب و کار افراد و سازمان های دانش بنیان و استارتاپ ها تأثیر داشته است ، به کمیسیون فرهنگی پیشنهاد شده است و اولین علامت س whyال را مطرح می کند که چرا در حالی که این طرح باید بین کمیسیون اقتصادی فناوری اطلاعات ، صنعت و تیم اجرایی انجام می شد.

وی با بیان اینکه احتمالاً به دلیل فضای فرهنگی کمیسیون فرهنگی با طراحان این طرح ، طرح حفظ حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات اولیه در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفته است گفت: موضوع دیگر در این زمینه طرح زیر است اصل 85 قانون اساسی این طرح باید پیشنهاد و تصویب و تأکید شود و چرا ، چرا و به چه دلایلی چنین طرحی با این میزان تأثیر اجتماعی ساخته شده است؟ اصل 85 قانون اساسی که بندرت مورد استفاده قرار می گیرد باید تصویب شود.

کلاهی تأکید کرد: “به جای تصویب این طرح در صحن علنی مجلس ، جایی که می توان نظر همه زیرمجموعه ها را جویا شد ، در یک فضای محدود و در کمیسیون فرهنگی تصویب می شود ، که بی ربط است و در این زمینه تخصص ندارد. این قسمت. “ممکن است از قبل ادغام شود!

آیا در طرح امنیتی از حریم خصوصی محافظت می شود؟

رئیس مجمع سازمانهای دانش بنیان در مورد حفاظت از حریم خصوصی کاربران در این پروژه گفت: “ما در جلسات مختلفی شرکت کرده و نظرات مختلفی را در مورد این پروژه بیان کردیم و به نظر می رسد عنوان پروژه با واقعیت پروژه ؛ “؛ این بدان دلیل است که حمایت از حقوق فضای مجازی یا حمایت از فضای مجازی با محتوا سازگار نیست و شاید بهتر باشد این پروژه را تحت عنوان “حمایت یا حمایت از حاکمیت” بنامیم تا حمایت از مردم و کاربران.

وی افزود: این طرح ایجاد ابزاری برای مدیریت دولت است و خود طراحان این طرح اذعان می كنند كه دولت در حال حاضر ابزاری برای مدیریت فضای مجازی ندارد و این طرح این ابزار را ارائه می دهد ، البته خوب است ، از البته باید به دلیل کنترل دولت وجود داشته باشد ، اما این در شرایطی است که تصمیمات به منافع ملی و مردم بستگی دارد ، نه حاکمیت ، نظارت بیشتر و فضای محدود.

وی با تأکید بر اینکه رویداد دوم (حاکمیت بیشتر ، نظارت بیشتر و فضای محدود) اجرای دوم است ، گفت: “از سوی دیگر ، شورای عالی فضای مجازی که به نظر می رسد در این طرح حضور دارد ، اتفاق می افتد.” این طرح بوده است و در این طرح به تنها مرجع تصمیم گیری و کنترل در فضای مجازی تبدیل شده است.

وضعیت تجارت دانش بنیان در یک فضای مجازی محدود

رئیس مجمع تشکل های دانش بنیان به وضعیت سازمان های دانش بنیان با اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: برای این طرح برای تسهیل تجارت مبتنی بر فضای مجازی ، روش ارائه باید تغییر کند و باید به عموم.

وی افزود: از طرف دیگر باید توجه داشت که تعدادی از موضوعات در این طرح گنجانده شده است. یک نمونه از این موارد ، کنترل مدیریت شناخته شده و همچنین حفاظت از کاربر است که ثبت نام همه کاربران فضای مجازی است که مسئله ای جدی است ، اما همه آنها نمی توانند در هر طرحی و اجرای چنین مواردی گنجانده شوند. برنامه به نتایج مطلوب نخواهد رسید. به نظر من ، این طرح باید به چندین طرح یا گویش تبدیل شود.

کلاهی تأکید کرد: این مسئله خطرناکی است که در دوره جدید شورای شورای اسلامی مرتباً برنامه هایی را مطرح می کند که دولت ممکن است با آن موافق نباشد و در این زمینه در کشور تجربه کسب کند. من امیدوارم که مجلس همه قوانین انسداد و متناقض را بررسی کند و تصویب آنها را بررسی کند.

به گفته وی ، این طرح باید در کمیسیون تخصصی خود تدوین و در جامعه بررسی و نظارت شود و در نهایت توسط هر یک در جای مناسب خود تصویب شود.

وی گفت: “البته ، ما برای ارائه نظرات بخش خصوصی به جلسه پروژه دعوت نشده ایم.” “البته مرکز تحقیقات مجلس جلسات متعددی با بخش خصوصی داشته و بخش خصوصی نیز در این جلسات شرکت کرده و توضیحاتی را ارائه داده است.” و انصافاً با توضیحاتی که بخش خصوصی ارائه داد ، این طرح تغییر کرده است ، نشان می دهد که تغییر برای گوش شنونده آمده است.

وی در پایان ادامه داد: “اما به نظر من كل طرح باید بررسی شود و مشمول اصل 85 قانون اساسی نباشد و به صحن علنی مجلس ارائه شود ، در غیر این صورت این طرح باید در زمان فعلی برای تجارت و جامعه.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا