عمومی

طرح درجه بندی معلمان را قبول نداریم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

طرح درجه بندی معلمان را قبول نداریم - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار میهر ، محمد صالح جوکر ظهر امروز در جمع معترضانی که علیه وضعیت شغلی و سطوح حقوق خود معترض بودند به معلمان یزده کمک گفت: متأسفانه در سیستم آموزشی ما ، زیرا وزرای پیشین هرگز از استراتژی های کلان و اساسی و سیاست های کلان پیروی نمی کنند. چندین مشکل وجود دارد.

وی افزود: از اولین روز فعالیت جمهوری اسلامی ، نظام تعلیم و تربیت ما قرار بود مبتنی بر تربیت دینی باشد و سیاست کلی و برنامه کلی آموزش و پرورش برای آموزش و پرورش اعلام شد و معلمان شهادت خوبی دادند. چه تعداد از ویژگی هایی که باید در مدارس و سیستم های آموزشی به کار گرفته شوند ، پیاده سازی شده اند.

نمایندگان مردم مناطق یزد ، عشق آباد و ندوشن در جلسه شورای اسلامی خاطرنشان کردند: اطلاعات کافی در مورد این طرح در بین خانواده ، مدیر یا معلمان وجود ندارد ، این وضعیت به هیچ وجه مناسب نیست ؛ هر وزیری که وارد کار می شود طرح و اقدام جدیدی را شروع می کند و کارهای قبلی را فراموش می کند.

جوکر با انتقاد از اینکه سیاست کلی در زمینه جذب معلم در آموزش و پرورش نداریم ، گفت: این مدارس پشتیبانی یک تصمیم وزیر بود و تعدادی معلم را از طریق آژانس ها جذب و به کلاس فرستادند اما وزیر دیگری آمد و گفت مدارس پشتیبانی خوب نیست و اوضاع برگشته است. این سیستم آموزشی چیست و چرا از ابتدا به طور کارآمد انجام نمی شود؟

رئیس کمیسیون امور داخلی و شورای شورای اسلامی اسلامی در بیانیه ای گفت: “طرح اعلام شده باید چند سال اجرا شود و سپس باید گفت که خوب نیست و افتخار ما نیست که آن را ترک کنیم.” من حق حمایت از معلمانی را دارم که پس از چندین سال فعالیت ، اکنون در مذاکره در مورد بیمه و حقوق و قرارداد خود مشکل دارند.

وی با بیان اینکه قانون اساسی تأکید می کند که وظیفه دولت است که اشتغال مناسب را برای همه فراهم کند ، خاطرنشان کرد: “من به عنوان نماینده مردم در پارلمان اعلام می کنم که از حقوق معلمان و دادگاه های علنی پارلمان و وزارتخانه ها محافظت می کنیم.” و در استان به مشکلات معلمان پرداخته شده است.

نمایندگان مردم مناطق یزد ، عشق آباد و ندوشن در جلسه شورای اسلامی گفتند: “اینگونه نیست که کار معلمان فراموش نشده باشد. برایم بنویس و تحویل بده.

جوکر به تعطیلی کلاس ها اشاره کرد و ادامه داد: این یک موضوع قطعی و صحیح است که باید به معلمان حقوق پرداخت شود ، اما این تعطیلی کلاس های دانش آموزان و عقب نشینی آموزشی از طرف آنهاست ؛ بله ، در استان ، همه باید پاسخگوی حقوق معلمان باشند و در این مورد باید پیگیری های لازم انجام شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شورای شورای اسلامی اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس دهم درباره معلمان گفت: این قانون در شورای نگهبان تصویب و تصویب شده است ، بنابراین باید اجرا شود و قول می دهیم دغدغه های معلمان را پیگیری کنیم.

وی افزود: ما هیچ معلم کلاس اول یا دوم دبستان نداریم و معلمان تنها کسانی هستند که در مدارس تدریس می کنند و اینکه کسی بگوید معلمان معلم دستیار نیستند منصفانه نیست و ما چنین چیزی را قبول نداریم.

دکمه بازگشت به بالا