حوادث و رویداد

ضرورت به روزرسانی مداوم دانش امدادگران

ضرورت به روزرسانی مداوم دانش امدادگران

معاون آموزشی و پژوهشی جمعیت هلال احمر با اشاره به لزوم ارتقای سطح علمی امدادگران خاطرنشان می کند: امدادگران باید هر روز دانش خود را افزایش دهند تا بتوانند در صحنه تصادف موثرتر باشند.

به گزارش دنیای 77، پیمان صباریان در نشست همیاران نجاتگران با تاکید بر لزوم ارتقای سطح علمی و آموزشی امدادگران گفت: هدف ما در مشاوران آموزش و پرورش ارائه آموزش های قابل قبول به همه افراد در سطوح مختلف بود. مهمترین قابلیت ما اثربخشی امدادگران در حوادث است. همه ما دیده ایم که وقتی اتفاقی می افتد و جمعیت زیادی حضور دارند، بیشتر جمعیت تماشاگر هستند و تاثیر خاصی نمی گذارند. در صحنه تصادف، بخش اول مدیریت صحنه و استفاده از فشار و دانش است. این روند باید به گونه ای انجام شود که مجروحان دیگر آسیب نبینند.

وی ادامه داد: فرض کنید فردی در کوهی گیر افتاده است. اگر فردی آمادگی جسمانی مناسبی برای صعود به قله نداشته باشد، حوادثی مانند بیماری کوهستان را تجربه می کند که می تواند منجر به حوادث بدتری شود. همچنین در مواردی انسان دچار ناامیدی می شود و خود را در کوهستان گم می کند. اگر انسان به این شکل پایین بیاید دچار حادثه می شود و باید کم کم از قد خود کم کند. اگر امدادگر این موارد را تشخیص ندهد، عوارضی به وجود می آید.

صابریان با تاکید بر اهمیت اثربخشی امدادگران در صحنه تصادف گفت: به عنوان مثال زمانی که فردی دچار شکستگی شود و امدادگر نتواند به درستی آتل بزند، آسیب شدیدتر خواهد بود. اگر دانش کافی وجود نداشته باشد و امدادگر به روز نشود، فرد دچار حادثه می شود. این امر مسئولیت امدادگران را افزایش می دهد. امدادگران باید در صحنه حادثه موثر باشند. اگر فعالیت امدادگران علمی نباشد، نمی توان به اثر درست دست یافت.

معاون آموزشی و پژوهشی هلال احمر با اشاره به مسئولیت سنگین بر دوش امدادگران گفت: این مسئولیت بر عهده ما امدادگران است. ما باید روزانه به روز کنیم. بسیاری از پزشکان و کادر پزشکی درگیر فعالیت هایی می شوند که به آنها مربوط نمی شود، ما این را از امدادگران نمی خواهیم، ​​اما می خواهیم امدادگران اقدامات اولیه را بدانند. مواردی مانند تزریق عضلانی و وریدی و رگ‌گیری از جمله اقدامات اولیه هستند. چرخه یادگیری باید پیوسته باشد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش فعالیت های علمی جمعیت هلال احمر گفت: ما سال ها برای شهرسازی و مراسم حج و زیارت وقت گذاشته ایم اما هنوز مقاله ای در این زمینه نداریم که بتوانیم اظهار نظر کنیم. جهان اسلام هدف ما این است که این اتفاقات در جمعیت هلال احمر رخ دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا