حوادث و رویداد

ضرورت افزایش همکاری‌ پلیس‌ ایران و کویت برای مقابله با قاچاق مواد مخدر

ضرورت افزایش همکاری‌ پلیس‌ ایران و کویت برای مقابله با قاچاق مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خواستار افزایش همکاری بین نیروهای پلیس ویژه جمهوری اسلامی ایران و کویت برای تبادل سریع اطلاعات شد.

به گزارش دنیای 77 ، سردار مجید کریمی وی در نشست دو جانبه روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران و کویت که در قالب یک کنفرانس ویدیویی برگزار شد ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم با همکاری یکدیگر بتوانیم اقدامات مقتضی را برای مقابله با قاچاق مواد مخدر انجام دهیم.

وی با اشاره به سطح بالای کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان و لزوم افزایش همکاری های دو جانبه در زمینه مقابله با آفت قاچاق مواد مخدر اظهار داشت: ایران از نظر واردات و قاچاق مواد مخدر از افغانستان و پاکستان به خاک جمهوری اسلامی سطح بالایی دارد ، “او گفت. مواد مخدر قاچاق و به کشورهای منطقه و اروپا منتقل می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به میزان کشف و ضبط شده مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته و امسال اظهار داشت: حدود 1150 تن مواد مخدر کشف شده توسط جمهوری اسلامی ایران در سال 2000 و 217 تن در سه ماه اول سال 2021 بیشتر مقصد حمل و نقل مواد مخدر در کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کویت است که توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی مسدود شده و اقدامات به موقع برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر توسط ایران به کشورهای منطقه.

کریمی با اشاره به وضعیت داخلی افغانستان و کشف بیش از 20 تن مواد مخدر صنعتی (مت آمفتامین) از مرز شرقی ایران در سال 2020 ، اظهار داشت: با الهام از آیات مقدس سوره مائده ، پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی در جمهوری اسلامی جمهوری ایران می گوید ، “آزادی بشر نجات بشریت است.”

وی با تأکید بر اهمیت مبادله سریع اطلاعات بین پلیس تخصصی دو کشور با اشاره به اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و تبادل نظر آمادگی کامل دارد ، بر اهمیت همکاری متقابل و استمرار چنین جلساتی تأکید کرد. شبکه ها و عناصر قاچاق مواد مخدر دو کشور اعلام شد و در این مورد مقامات مراکز ارتباطی دو کشور نیز جذب و معرفی شدند.

سرتیپ محمد قبضرد ضمن تمجید از طرف ایرانی برای برگزاری این نشست ، به تعداد كشف ها در كویت اشاره كرد و گفت: “خوشبختانه با توجه به شیوع و مشكل ویروس کرونا در مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر. نتایج خوبی حاصل شده است. در کشف و دستگیری ، و کشف بیش از 2 تن شاهدانه در سال 2020 نمونه ای از این موفقیت است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کویت با اشاره به اینکه برخی از مواد مخدر قاچاق به کویت از جمهوری اسلامی ایران نشات می گرفت ، گفت: “ما می خواهیم همکاری های دو جانبه را در برخورد با شبکه اصلی و م componentsلفه های قاچاق و ترانزیت مواد مخدر افزایش دهیم.” .

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کویت در جای دیگری از سخنان خود با اشاره به روند رو به رشد قاچاق قرص های دوچرخه سواری به صورت تجاری خاطرنشان کرد: کویت می خواهد تعامل و همکاری با پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی در ایران را افزایش دهد و ما امیدواریم که شبکه مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی امیدواریم با افزایش تبادل اطلاعات در آینده موفقیت های بیشتری کسب کنیم.

در پایان ، سفیر جمهوری اسلامی کویت در ایران ، محمد ایرانی ، با اشاره به توقیف مواد مخدر از اتباع ایرانی در این کشور ، بر لزوم برقراری ارتباط با پلیس مبارزه با مواد مخدر در کویت تأکید کرد: “ما می خواهیم افزایش دهیم کنترل محموله ها. “این کارزار مثبت ارزیابی شد و ما از پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری جلسه تشکر می کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا