اقتصادی

صنعت شکلات‌سازی از ابتدا تا کنون

دنیای 77 / رجوی خراسان تهیه شکلات یک فرآیند طولانی و پیچیده است ، اگرچه در طول سال ها تغییر کرده و ساده شده است. کلمه شکلات از کلمه آزتک “xocoatl” گرفته شده است و در اصل با استفاده از دانه های کاکائو ، یک نوشیدنی تلخ که به شکل شکلات مدرن ساخته نمی شد ، بلکه به عنوان یک داروی ارزشمند و تقویت کننده انرژی تولید می شد.

5300 سال پیش ، باستان شناسان در آمازون اولین آثار کاکائو را در ظروف سفالی به کار رفته در فرهنگ باستانی مایو-چینچیپ اکوادور کشف کردند. جوزف فرای مخترع اولین نسخه شکلات تخته ای مدرن و اولین آبنبات تولید انبوه جهان خامه شکلات Fry (قدیمی ترین مارک شکلات تخته ای جهان) در سال 1866 بود. اجزای اصلی تولید شکلات ، دانه های کاکائو است و آفریقای غربی حدود دو سوم دانه های کاکائو جهان را تولید می کند و 45٪ دانه های کاکائو از ساحل عاج است.

سه نوع غلاف کاکائو وجود دارد ، Crilo ، Forrestro و Trinitician ، و حدود 400 پوند شکلات با استفاده از حدود 400 دانه کاکائو تولید می شود. Creolo با رایحه ای مغذی حاوی چربی بیشتری نسبت به گیاهان با ارزش تر ، Forestro ، یک گیاه غنی و دلچسب و Trinitario ترکیبی از دو حلزون دیگر است.

نوع شکلاتی

شکلات با نمادهای قدرشناسی ، عشق و خوشبختی همراه است و به عنوان هدیه ای ارائه می شود که تقاضا برای محصولات را تحریک می کند و شامل انواع زیر است:

شکلات سیاه

هر شکلاتی با 35٪ مواد جامد کاکائو یا بیشتر ، شکلات تلخ در نظر گرفته می شود و به طور قابل توجهی تلخ تر از شکلات شیری یا شکلات سفید است زیرا قند کمتری دارد.

شیر کاکائو

شکلات شیر ​​با افزودن شیر و معمولاً پودر شیر مطابق با دستورالعمل شکلات اصلی تهیه می شود و در گذشته فقط به صورت مایع در دسترس بود. با این حال ، با گذشت زمان ، سازندگان شکلات توانستند راه هایی برای ایجاد فرم های جامد تر پیدا کنند.

شکلات سفید

شکلات سفید شکلات نیست زیرا حاوی مواد جامد کاکائو نیست. شکلات سفید در واقع از شکلات گرفته شده و بسیار شیرین و خامه ای است و از کره کاکائو ، شیر و شکر تشکیل شده است. مطمئناً از نظر فنی شکلات سفید نیست ، زیرا حاوی مواد جامد کاکائو نیست.

صنعت شکلات‌سازی از ابتدا تا کنون

گرانترین شکلات

ChuffoPolicy Chocolate Truffles گرانترین شکلات ، نایپسیل باری (سرآشپز دانمارکی و شکلات ساز) را به قیمت 200000 عرضه می کند و به صورت سفارشی ساخته شده است و باید در مدت هفت روز از زمان خرید مصرف شود.

دومین برند شکلات گران قیمت در جهان Cadbury است که ویسپا با قیمت 1600 دلار تولید می کند. شکلات خوشمزه ای که در ورق طلای خوراکی واقعی پیچیده شده و بنابراین بسیار گران است.

سومین شکلات گران قیمت در دنیا ، دیالفی است ، محصولی از برند دیالفی با استفاده از طلا. این شکلات ها با استفاده از دانه های کاکائو اکوادوری ساخته می شوند و پوسته های طلای خوراکی به عنوان تزیین به آن اضافه می شوند. لازم به ذکر است که 30٪ از مردم این شکلات را بصورت آنلاین تهیه می کنند.

صنعت شکلات چقدر ارزش دارد؟

در سطح جهانی ، فروش خرده فروشی شکلات در سال 2016 به 98.2 میلیارد دلار رسیده است و فروش خرده فروشی فقط در اروپای غربی 4/44/434/5 و در برزیل 5/5 میلیارد و 5 میلیون دلار بوده است. در سال 2016 ، تخمین زده شد که فروش شکلات در ایالات متحده حدود 22 22 میلیارد فروش داشته باشد. با توجه به این آمار ، به نظر می رسد شکلات تجارت خوبی است که باید برای فروش مداوم در نظر گرفته شود.

در سال 2017 ، ارزش این صنعت در سراسر جهان به 3103.28 میلیارد دلار افزایش یافت و از آن زمان به بعد در طول سال ها ، بازار جهانی شکلات به رشد خود ادامه داده است. ارزش این صنعت تا سال 2024 16 161.56 میلیارد تخمین زده شده است. نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) بین سال های 2018 و 2024 حدود 7 درصد تخمین زده می شود. بزرگترین تولیدکنندگان شکلات در طول زمان بر درآمد خود افزوده اند.

درآمد جهانی بازار شکلات تا سال 2024 به 139.94 میلیارد پوند و نرخ رشد مرکب سالانه بازار جهانی شکلات بین سال های 2019 و 2024 (CAGR) خواهد رسید. محققان می گویند که صنعت شیرینی سازی و شکلات در سراسر جهان به رشد خود ادامه می دهد و در سال 2026 ارزش بازار جهانی شیرینی و شکلات به 187.05 میلیارد دلار می رسد.

سالانه چه مقدار شکلات در جهان مصرف می شود؟

شکلات در سراسر جهان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، اما برخی از کشورها بیش از سایر کشورها شکلات مصرف می کنند. اول ، سوئیس بیشترین مصرف سرانه شکلات را در جهان دارد و اولین تولید شکلات از قرن هفدهم آغاز شد. این کشور اروپایی سالانه حدود 36.36 پوند شکلات مصرف می کند. اتریش با 13.13 پوند در سال دومین مصرف شکلات در جهان را دارد و پس از آن سوئیس و اتریش ، ایرلند با حدود 4/19 19،47 در سال و پس از آن آلمان و نروژ قرار دارند.

صنعت شکلات‌سازی از ابتدا تا کنون

کشورهایی که بیشترین شکلات را تولید می کنند

صنعت شکلات شکلات های فانتزی را به اشکال مختلف از جمله شرکت های بزرگ ، کوچک و متوسط ​​تولید می کند. چهار تولید کننده برتر شکلات در جهان عبارتند از ایالات متحده ، آلمان ، سوئیس و بلژیک. ایالات متحده بیشترین شکلات را در جهان و حدود 30 درصد شکلات جهان را تولید می کند ، در حالی که کل قاره اروپا 35 درصد شکلات را تولید می کند. این بدان معنی است که یک کشور تقریباً مانند کل قاره شکلات تولید می کند. جالب اینجاست که هیچ یک از تولیدکنندگان عمده شکلات منبع اصلی تولید کاکائو نیستند و هیچ یک از کشورهای بزرگ تولید کننده کاکائو مرکز تولید عمده شکلات نیستند.

ایالات متحده

ایالات متحده یکی از برترین تولیدکنندگان است و تولیدکنندگان شکلات در ایالات متحده بیش از 20 و 20 میلیارد خرده فروشی سالانه دارند. هرشی بزرگترین شرکت شکلات سازی در آمریکای شمالی و یکی از بزرگترین مارک های شکلات در جهان است. دفتر مرکزی این شرکت در پنسیلوانیا است و در سال 1894 توسط میلتون آشر تاسیس شد. شركت قنادی آمریكایی Mongoose Inc خالص 6 64 میلیارد میلیارد دلار به یكی از برترین تولیدكنندگان جهان و پس از آن خالص Mondelez International با ارزش 14.6622 میلیارد پوند فروخت. اکثر شرکت های بزرگ شکلات سازی در ایالات متحده و جاهای دیگر دانه های کاکائو را از ساحل عاج در آفریقای غربی خریداری می کنند. سانفرانسیسکو تعداد قابل توجهی مغازه شکلات فروشی دارد و مرکز مهمی برای تولید شکلات در ایالات متحده است.

آلمان

تولیدکنندگان شکلات آلمانی سالانه 10 میلیارد 10 میلیارد دلار از این صنعت درآمد کسب می کنند ، که اغلب ادکلن را سرمایه شکلات آلمان می دانند. شرکت Stallwork Chocolate یکی از مشهورترین تولیدکنندگان شکلات در این کشور است و در بلژیک و سوئیس کارخانه دارد.

سوئیس

سوئیس به دلیل تولید کنندگان عمده شکلات مشهور است و شکلات و تولید شکلات منبع مهم منابع این کشور است. شهر زوریخ اغلب به عنوان پایه تولید شکلات قلمداد می شود. تولید شکلات در سوئیس به قرن 17 برمی گردد. از قرن نوزدهم تا پایان جنگ جهانی دوم ، صنعت شکلات سوئیس به شدت صادرات گرا بود. امروزه سوئیس بزرگترین مصرف کننده شکلات در کشورشان است. در سال 2000 ، حدود 54٪ از شکلات کشور توسط سوئیسی ها مصرف شد. سوئیس همچنین سالانه حدود 30 30 نفر برای سرانه شکلات در جهان هزینه می کند ، با فروش کل شکلات سالانه 14 14 میلیارد.

بلژیک

بلژیک به دلیل شکلات ها و مرکز اصلی تولید شکلات در جهان مشهور است. در بلژیک حدود 15 کارخانه شکلات سازی و بیش از 2000 مغازه شکلات فروشی وجود دارد. شکلات های بلژیکی سالانه حدود 12 12 میلیارد فروش می کنند. برای اطمینان از خلوص شکلات و جلوگیری از اتکا به چربیهای بی کیفیت از منابع خارجی ، قوانین بلژیک استفاده از حداقل 35٪ کاکائو خالص در تولید را الزامی می کند. صنعت شکلات سازی در فرآیند تولید و محصولات باعث شده تا این صنعت به تکنیک های سنتی تولید سنتی پایبند باشد و بخش قابل توجهی از شرکت های شکلات سازی بلژیک با کمک و بدون کمک تجهیزات مدرن تولید می کنند.

صنعت شکلات‌سازی از ابتدا تا کنون

صادر کننده شکلات

در سال 2019 ، حجم فروش جهانی صادرات شکلات کشورها 2/2 29.2 میلیارد بود. از سال 2015 ، ارزش کل صادرات شکلات به همه کشورهای صادرکننده به طور متوسط ​​13.9٪ افزایش یافته است. کشورهای اروپایی در سال 2019 بالاترین قیمت شکلات را با 7.21 میلیارد دلار در آمریکا یا حدود سه چهارم (3/74/3٪) از کل فروش شکلات بین المللی داشته اند ، در حالی که این رقم در آمریکای شمالی 13.4٪ ، آسیا 6.9٪ و 1.2٪ بوده است. آمریکای لاتین مانند مکزیک استثنا است. کارائیب با هدایت استرالیا و نیوزیلند در آفریقا 1.2 درصد و در اقیانوس آرام 0.9 درصد بود. در سال 2019 ، بیشترین ارزش دلاری صادرات شکلات مربوط به آلمان (16.9٪) ، بلژیک (10.9٪) و ایتالیا (7.3٪) بود و ایران در این رتبه بندی در رتبه 84 قرار گرفت.

مزایای شکلات تلخ برای سلامتی و روندهای آینده جهانی

فواید سلامتی مرتبط با محصولات شکلات و رشد کل بازار شیرینی سازی مربوط به شکلات تلخ است. شکلات تلخ یک میان وعده سالم است زیرا حاوی مواد مغذی است و توانایی کاهش خطر بیماری های قلبی را دارد. شکلات تلخ از مغز در برابر استرس و التهاب به ویژه در افراد مسن محافظت می کند و نقش مهمی در بیماری های تخریب عصبی مانند بیماری آلزایمر دارد. علاوه بر این ، به گردش خون در مغز کمک می کند و توانایی تمرکز ، بهبود حافظه و کنترل سطح اضطراب را فراهم می کند. مصرف 6 گرم در روز می تواند خطر حمله قلبی ، دیابت ، فشار خون بالا و التهاب را کاهش دهد.

افزایش آگاهی مصرف کننده در مورد مصرف شکر دلیل اصلی و قند در محصولات قنادی به عنوان عامل اصلی بیماری هایی مانند چاقی و دیابت در نظر گرفته می شود. با این حال ، منجر به افزایش چشمگیر محصولات قنادی بدون قند می شود. تکامل محصولات بدون شکر و کم کالری فرصتی بالقوه برای بازارهای شیرینی پزی در سراسر جهان است. با این حال ، با توجه به موارد فوق ، فروش تقاضای جهانی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

در سال 2018 ، ارزش بازار جهانی شکلات تلخ 2.2 46.29 میلیارد دلار بود و CAGR تا سال 2025 با افزایش 7.95 درصدی همراه بود. 71/71 میلیارد پیش بینی می شود. شکلات تلخ یکی از مهمترین دلایل افزایش جهانی استفاده از فواید سلامتی ، افزایش قدرت مصرفی ، تغییر ذائقه و افزایش استفاده از نام تجاری و شهری بوده است.

صنعت شکلات‌سازی از ابتدا تا کنون

بررسی اجمالی بازار شکلات جهانی 2020

در سال 2019 ، ارزش بازار شکلات جهانی بیش از 130 میلیارد پوند بود و گزارش شده است که CAGR حدود 5 درصد افزایش یافته است.

بازار مداوم شکلات در سراسر جهان باعث رونق بازار جهانی کاکائو نیز شده است. طبق آمار ، 90٪ از دانه های کاکائو جهان برای تولید شکلات استفاده می شود و سالانه بیش از 4 میلیون تن شکلات تولید می شود. ساحل عاج با تولید سالانه 1.472 میلیون تن کاکائو بزرگترین کشور تولید کننده کاکائو در جهان است.

بزرگترین شرکتهای شکلات سازی در جهان تا سال 2020 ایالات متحده ، ایتالیا ، ژاپن ، سوئیس ، انگلستان و کره جنوبی هستند. در سال های اخیر ، تعداد فزاینده ای از شرکت های برتر شکلات ایده تولید شکلات های سالم مانند شکلات های ارگانیک ، بدون قند و گلوتن را به مشتریان ارائه داده اند.

در سال 2019 ، بازار جهانی دانه های کاکائو 8730.4 میلیون دلار و 11630 میلیون پوند تا پایان سال 2026 برآورد شده است و انتظار می رود CAGR بین سالهای 2021-22020 4.1٪ رشد کند.

تأثیرات بیماری Kovid-19 در بازار شیرینی سازی و شکلات

ویروس کرونا به دلیل همه گیری Kovid-19 در بسیاری از کشورهای جهان تأثیر جهانی داشته و در سال 2021 تأثیر چشمگیری در بازار شیرینی سازی داشته است ، اما احتمالاً تا سال 2026 شاهد روند رو به رشد خواهد بود.

فرمول

101.net مکمل

دات کام برای سرمایه گذاری

.history.com

WorldStopExports.com

Datamintigence.com

blog.bizvibe.com

همسایه دستمزد. com

MCCUWER.com

americanrodeo.com

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا