اقتصادی

شکایت صاحب کانتینرهای”بوش” علیه گمرک/متروکه و ضبط فعلا منتفی شد!

شکایت صاحب کانتینرهای"بوش" علیه گمرک/متروکه و ضبط فعلا منتفی شد!

مجبور شد از یک مسیر برگشتی یا متروکه و محرومیت خاصی عبور کند ، ظرف های لوازم خانگی مارک “بوش” برای مدتی بسته شود و با شکایت مالک از گمرک ایران برای جلوگیری از خسارت ، جریان در حال حاضر بسته شده است. است

به گزارش دنیای 77 ، گزارش ها را اواخر نوامبر سال جاری نشان داد گمرک شاهد رویال دارای 420 کانتینر “بوش” در آلمان است که در آنجا سفارش ثبت و تأیید تولید سکه (تقریباً 13 13 میلیون) در آستانه ترخیص است ، اما به دلیل ممنوعیت این محصولات و ابهام در این زمینه ، گمرک ایران بدون ترخیص کالا تعطیل شد.

ظروف بوش در طی مراحل ترخیص وارد شدند. در میان محصولات گروه (4) که بخشی از لوازم خانگی هستند ، واردات آن تقریباً به مدت دو سال ممنوع بود و با وجود رو به جلوی آن ، امکان تمیز کردن آن وجود نداشت. و مصوباتی که در این زمینه در دولت وجود داشته است فقط برای بخشی از محصولات این گروه که قبل از ممنوعیت وارد شده اند با مشاهده شرایط ارزی ، آنها توانستند دوره دو ماهه از فوریه تا 17 سپتامبر سال جاری را پاکسازی کنند ، اما در پایان ، به هر دلیلی ، حدود 80 میلیون پوند از محصولات این گروه پاکسازی نشد و مابقی آن را رها شده اعلام کردند.

به هر حال اعلام شده است اروانقی – معاون فنی گمرک ایران – در مورد کانتینرهای بوش ، شناخته شده است که دیوان عدالت اداری با رعایت حقوق اکتسابی واردکننده به واردکننده رای صادر کرده و مجوز ترخیص کالا را صادر کرده است. او گفت حتی صاحب محصولات در ماه نوامبر ، زمانی که فرصتی برای پاک کردن موارد ممنوع وجود نداشت به گمرک اعلام کرده است.

با این حال ، بعد از تالار و بعد از کمی مربوط به نمره مشخص شده برای بسیاری از IAS و گلدان های بوت ، ترخیص کالا از گمرک بسته می شود.

صاحبان کالا شکایت کرده اند

مدتی پیش ، آژانس های مربوطه از جمله بانک مرکزی درمورد جریان ارز و سکوت در مورد ثبت سفارش کالا سکوت کردند ، داده های دنیای 77 نشان داد که صاحبان کالا شکایتی را علیه تعرفه های ایران شکایت کرده و از دادگاه اداری خواستند که روند رها شده را متوقف کند.

واقعیت این است که سازمان کاسپین کالا داریا با طرح دعوی در دیوان عدالت اداری ، ادعا کرده که اقدامات انجام شده توسط گمرک ایران و توقیف و دفع کالا به شرکت خسارت جبران ناپذیری وارد کرده است و از این رو خواستار رسیدگی مجدد در پرونده شد. بود.

روند کار در حال حاضر بسته است

بر این اساس ، دیوان عدالت اداری “توافق نامه تشخیص موقت دستور” را در مورد موضوع توقیف و ترك كالا قبل از طرح موضوع در كمیسیون حل اختلاف صادر كرده است كه ضرر ضروری و ضروری در این زمینه خواهد بود. مطابق با قانون شرکت ها و رویه ها ، دستور موقت برای تعلیق اقدامات اجرایی و جلوگیری از ترخیص کالا تا زمان تعیین و اعلام آخرین روند اقدام صادر می شود.

مشق شب قبل از شکایت

این دستور پس از ترخیص کار صادر شده است ، معاون فنی گمرک ایران را اعلام کرد به دلیل ممنوعیت واردات کالاهای این گروه ، مطابق ماده (105) قانون گمرک ، به صاحب کالا اخطار لازم برای استرداد آن داده می شود و در صورت عدم اقدام در این زمینه ، محصول کنار گذاشته می شود. وجود آن توسط دولت سلب خواهد شد ، بنابراین ، اگر در مورد تحقیقات آژانس مربوطه بتواند در داخل کشور بفروشد ، آژانس املاک اختصاصی در این مورد اقدام خواهد کرد ، در غیر این صورت کالا به شرط صادرات فروخته می شود. شد

اما اکنون با اعلام مراحل انجام شده توسط صاحبان کالا و اجرای عدالت ، اجرای مراحل قانونی مربوط به این کالای ممنوع متوقف شده و اینکه چگونه و در چه جهتی پیش خواهد رفت ، فرآیندی را به همراه خواهد داشت که مرز خود را ادامه می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا