سلامت

شواهدی از اولین جراحی جمجمه در ۲۰۰۰ سال پیش!

در این موزه آمده است: جمجمه موجود در مجموعه موزه جمجمه مردی است که در جریان جنگ از ناحیه جمجمه مجروح و شکسته شد و برای ترمیم شکستگی یک قطعه آهن در جمجمه او قرار داده شد.

شواهدی از اولین جراحی جمجمه در 2000 سال پیش!

کارشناسان می گویند که این مرد از عمل جراحی جان سالم به در برد و جمجمه او اکنون دلیل اصلی توانایی انسان های باستان برای انجام جراحی های پیشرفته است.

جمجمه مورد بحث نمونه ای از جمجمه یک جنگجوی پرویی است که به دلیل اینکه اعضای آن قبیله عمدا جمجمه کودکان کوچک را با بستن لباس یا حتی قرار دادن سر آنها بین دو تکه چوب برای مدت طولانی درازتر کرده اند. دلایل متعددی برای تکثیر جمجمه ذکر شده است، از جمله روشی برای به تصویر کشیدن نخبگان در جامعه.

یک مطالعه در سال 2018 که در مجله Current Anthropology منتشر شد نشان داد که جمجمه‌ها در فرهنگ‌هایی از مایا تا هون پیدا شده‌اند و نمادی از اعتبار و اعتبار در میان گروه‌های سراسر جهان هستند.

این یک جمجمه بلند است که به نظر می رسد پس از جراحی یک جنگجوی پرویی از نبرد در جمجمه ای کاشته شده است و تخمین زده می شود که نزدیک به 2000 سال قدمت داشته باشد و آن را به یکی از جذاب ترین و قدیمی ترین نمونه های موزه اوکلاهاما تبدیل کرده است. تبدیل شده است

کارشناسان می گویند ما سابقه زیادی در مورد این جمجمه نداریم، اما می دانیم که او از عمل جراحی جان سالم به در برده است. با توجه به شکستگی استخوان اطراف محل ترمیم با این قطعه آهن، می توان دریافت که فلز و استخوان شکسته محکم به هم نزدیک شده اند و در نتیجه یک جراحی موفقیت آمیز انجام می شود.

این جمجمه در ابتدا در مجموعه خصوصی موزه نگهداری می‌شد، اما در سال 2020 پس از اینکه پوشش خبری کشف آن باعث افزایش علاقه عمومی شد، رسماً در معرض دید عموم قرار گرفت.

منطقه پرو که جمجمه در آن کشف شد مدتهاست برای جراحانی شناخته شده است که روش های پیچیده ای برای درمان شکستگی جمجمه ایجاد کرده اند.

چنین صدماتی در طول جنگ به دلیل استفاده از موشک هایی مانند تیر و کمان رایج بود.

جراحان آن زمان بدون استفاده از تکنیک های بیهوشی و ضد عفونی مدرن، جمجمه یک فرد زنده را سوراخ کرده و عمل جراحی و ترمیم را انجام می دادند.

البته استفاده از آهن ناشناخته است، زیرا به طور سنتی از نقره و طلا برای چنین عملیاتی استفاده می شود.

46

دکمه بازگشت به بالا