عمومی

شما افسردگی خندان گرفته‌اید! – دنیای 77

شما افسردگی خندان گرفته‌اید! - دنیای 77

شاید تصور اینکه فردی با چهره ای شاد و همیشه خندان از افسردگی رنج می برد، دور از ذهن به نظر برسد، اما بر اساس نظرسنجی سازمان جهانی بهداشت، برخی از 265 میلیون نفری که در سراسر جهان از افسردگی رنج می برند، سعی می کنند علائم خود را پنهان کنند. .

افسردگی معمولاً با غم و اندوه، بی انگیزگی و ناامیدی همراه است. اگرچه افراد افسرده ویژگی های مشترکی دارند، اما نحوه بروز آن می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. “افسردگی خندان” اصطلاحی است که برای فردی به کار می رود که از بیرون کاملا شاد یا راضی به نظر می رسد اما درونش افسرده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های “افسردگی خندان” و اینکه چگونه ممکن است آن را در شخص دیگری تشخیص دهید، ادامه دهید.

یک فرد شاد و افسرده از نظر دیگران خوشحال یا راضی به نظر می رسد. با این حال، در درون، علائم نگران کننده افسردگی را تجربه می کند.

افسردگی برای افراد مختلف متفاوت است و علائم متفاوتی دارد، اما بارزترین آن غم و اندوه عمیق و طولانی است. سایر علائمی که یک فرد افسرده تجربه می کند عبارتند از از دست دادن اشتها، وزن، کیفیت خواب، خستگی یا بی حالی، احساس ناامیدی، عزت نفس پایین و تحقیر خود، و از دست دادن لذت در فعالیت هایی که زمانی لذت بخش بودند.

یک فرد مبتلا به “افسردگی خندان” ممکن است برخی یا همه اینها را تجربه کند، اما ممکن است به طور کامل در گروه اجتماعی یا دوستانه خود قابل مشاهده یا احساس نباشد. با نگاه کردن به یک فرد خارجی با “افسردگی خندان”، چنین علائمی مشهود است:

– فردی که فعال است و عملکرد بالایی دارد.

– فردی که دارای شغل ثابت و زندگی اجتماعی و خانوادگی سالم است.

– فردی شاد و خوش بین که عموماً سرزنده به نظر می رسد.

یکی از علائم جدی افسردگی داشتن انرژی بسیار کم است. به طوری که در ابتدای روز بلند شدن از رختخواب برای فرد سخت است، اما در افسردگی مضحک، ممکن است سطح انرژی تحت تاثیر قرار نگیرد مگر اینکه فرد تنها باشد. افراد مبتلا به افسردگی شدید گاهی اوقات احساس خودکشی می کنند، اما بسیاری از آنها انرژی لازم برای انجام این کار را ندارند، در حالی که فرد مبتلا به افسردگی خندان ممکن است انرژی و انگیزه اتخاذ چنین تصمیمی را داشته باشد.

اگر مدتی افسرده بودید اما همچنان به لبخند زدن و زدن ماسک ادامه می دهید، ممکن است با خود فکر کنید:

. افسردگی نشانه ضعف است.

. با بیان احساسات واقعی خود، دیگران را تحت فشار قرار می دهید.

. شما اصلا افسرده نیستید چون خیلی خوب هستید.

. دیگران شرایط روحی بدتری نسبت به شما دارند. پس چه چیزی برای شکایت وجود دارد؟

. احساس کنید که دنیا بدون شما جای بهتری خواهد بود.

اما چه کسانی در معرض خطر افسردگی خندان هستند؟

افسردگی خنده، مانند سایر انواع افسردگی، می تواند توسط یک رویداد خاص، مانند یک رابطه ناموفق یا از دست دادن شغل، ایجاد شود.

رفتار افراد مبتلا به افسردگی بسته به شرایط فرهنگی و اجتماعی متفاوت است و در برخی خانواده ها حتی ممکن است اعتراف به این مشکل شرم آور باشد. به عنوان مثال، ممکن است فرد آسیب دیده با ابراز احساسات خود در خانواده به عنوان فردی ضعیف، تنبل یا توجه جو تلقی و قضاوت شود. به عنوان مثال، مردان از کودکی آموزش دیده اند که یک مرد واقعی گریه نمی کند. به همین دلیل مردان برای درمان مشکلات روانی بسیار کمتر از زنان به مشاور مراجعه می کنند. از سوی دیگر، کسی که احساس می کند ممکن است به دلیل علائم افسردگی خود مورد قضاوت قرار گیرد، به احتمال زیاد ماسک شادی را بر چهره می گذارد و احساسات خود را پشت این ماسک پنهان می کند.

نقش رسانه های اجتماعی در ظهور و گسترش «افسردگی خندان».

در کشوری مانند آمریکا 69 درصد مردم از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و مخاطبان این شبکه ها با محیطی مواجه هستند که زندگی همه مردم بدون خطا و کارت پستال می گذرد، اما آیا واقعا اینطور است؟ البته بسیاری از افراد تمایلی به انتشار تصویری از خود در بدترین حالت خود در فضای مجازی ندارند و طبیعتا ترجیح می دهند تنها لحظات خوب خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این چهره ای از واقعیت را ایجاد می کند که فضای بیشتری برای رشد “افسردگی خندان” می دهد.

افسردگی هومورال چگونه تشخیص داده می شود؟

طبق مقاله ای از سازمان بهداشت جهانی (WHO)، افسردگی هومورال با علائم متضاد افسردگی کلاسیک ظاهر می شود که روند تشخیص را پیچیده می کند. یکی دیگر از مشکلات تشخیص افسردگی خندان این است که بسیاری ممکن است ندانند که افسرده هستند یا به دنبال کمک باشند. اگر فکر می کنید افسردگی دارید، مهم است که در اسرع وقت درمان شوید. برای تشخیص، باید به روانپزشک مراجعه کنید. پزشک از شما سوالاتی در مورد علائم و هرگونه تغییر عمده در زندگی شما می پرسد و ممکن است شما را به یک متخصص سلامت روان مانند روانپزشک ارجاع دهد.

اگر این علائم بیش از دو هفته طول بکشد و بر احساس، تفکر و انجام فعالیت های روزانه مانند خواب، غذا خوردن و انجام بیشتر کارهای روزانه تأثیر بگذارد، بهتر است فوراً به پزشک مراجعه کنید. افسردگی چهره یا چهره خاصی ندارد. بنابراین ما اغلب از شنیدن خبر خودکشی افراد مشهور شوکه می شویم. اگر فکر می‌کنید که دوره‌ای از افسردگی مضحک را تجربه می‌کنید، باید روند درمان را با صحبت کردن با کسی شروع کنید. یک مکان امن و بدون قضاوت برای شروع، مطب روانشناس است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا