حوادث و رویداد

شرق تهران بعد از سکون طولانی لرزه‌ای در تلاقی دو گسل فعال لرزید/ضرورت هوشیاری

شرق تهران بعد از سکون طولانی لرزه‌ای در تلاقی دو گسل فعال لرزید/ضرورت هوشیاری

در محل تلاقی دو خطای فعال و لرزه ای در شرق تهران ، پس از رکود طولانی مدت ، زمین لرزه امروز زمین لرزه ای به بزرگی 3.9 ریشتر را لرزاند.

به گزارش دنیای 77 ، امروز یکشنبه 24 مرداد ساعت 17:11 بعد از ظهر زمین لرزه ای به بزرگی 9.9 ریشتر در عمق یک کیلومتری بومهن تهران رخ داد.

مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، مدیر گروه زلزله. وی با اشاره به این زمین لرزه افزود: این زمین لرزه در حدود 10 کیلومتری شرق بومهن و در حدود 45 کیلومتری مرکز تهران قرار داشت.

مرکز این زلزله در زیر مرز تهران گزارش شده است ؛ اما هشدار سونامی داده نشده است. اما مرکز این زلزله در زیر مرز تهران گزارش شده است ؛ اما هشدار سونامی صادر نشده است.

بیت الله ادامه می دهد: از مرکز این زلزله ، می توان فهمید که این زلزله درست بالای گسل موسی واقع شده است. در همین حال ، در 3 روز گذشته ، یعنی 21 آگوست ، زمین لرزه ای به بزرگی 2.6 ریشتر در همان منطقه رخ داده است.

مدیر گروه لرزه نگاری مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی یادآور شد: این دو زمین لرزه که به سرعت افزایش یافته اند ، به وضوح فعالیت گسل موصل قبل از تهران و به ویژه در زمانی را نشان می دهد که “شمال تهران” و “مشا” خطاهای خود را قطع می کند.

به گفته وی ، محل اتصال خطا یک منطقه بسیار فعال است.

بیت الله با اشاره به سابقه زلزله های منطقه گفت: سابقه زمین لرزه های منطقه نشان می دهد که شرق تهران بسیار فعال است.

وی با اشاره به اینکه دو زلزله 2.6 و 3.9 که در مدت زمان کوتاهی رخ داد ، باعث نگرانی شد ، خاطرنشان کرد: قبل از وقوع زلزله ، این زلزله ها با چنین بزرگی اتفاق می افتاد و اگر این روند ادامه پیدا کند ، محل نگرانی است.

بیت الله افزود: هیچ کس نمی تواند به طور قطعی بگوید آیا بعد از این زلزله زلزله بزرگتری رخ خواهد داد یا خیر. این که بگوییم هیچ زلزله بزرگی رخ نمی دهد ، و بگوییم که قطعاً زلزله بزرگی رخ خواهد داد ، از نظر علمی درست است. این خارج از دانش ما است ، اما ما باید مراقب این رویداد لرزه ای باشیم ، به ویژه اینکه دستگاه ها زلزله کوچکی را در این منطقه ثبت کرده اند.

وی با بیان اینکه مدت طولانی رکود زمین لرزه در منطقه وجود داشته است ، افزود: این دو زلزله درست در کنار یکدیگر و در منطقه ای که دو گسل بزرگ شمال تهران و موسی در آن تلاقی کرده اند ، نشان دهنده فعالیت و هوشیاری منطقه است. به

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا