ورزش

سکوت نکونام شکست؛ ناچارم درباره پیشنهاد استقلال توضیح بدهم!

سکوت نکونام شکست؛ ناچارم درباره پیشنهاد استقلال توضیح بدهم!

دنیای 77/ خوزستان سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: مطمئن باشید به قولم به فولاد عمل می کنم.

به گزارش دنیای 77، جاوید نکونام در بیانیه ای درباره پیشنهاد استقلال و همکاری خود با باشگاه فولاد توضیح داد:

به عنوان بازیکنی که بیشتر دوران فوتبال خود را خارج از ایران و در یکی از حرفه‌ای‌ترین لیگ‌های اروپا گذرانده، می‌دانم که این کار سرمربی نیست که در مورد تیم دیگری صحبت کند، با این حال امروز دلایلی را برای من بیان کنید.

1- همه از علاقه صمیمانه من به استقلال و هوادارانش مطلع هستند. بنابراین طبیعتا یکی از آرزوهای من نشستن روی نیمکت گروهی است که از کودکی طرفدار آن بودم. بعد از بازگشت تیم از لالیگا که هنوز می توانستم خارج از ایران فوتبال بازی کنم، با اشتیاق پیراهن او را پوشیدم و با او قهرمان لیگ شدم.


2- رابطه من با سردار آذرلو مدیرعامل محترم باشگاه استقلال همیشه دوستانه و محترمانه بوده است. وقتی بازیکن پاس بودم همیشه به من لطف داشت و الان مربی هستم. فصل اول مربیگری در استقلال بود اما بعد مثل امروز بنا به دلایلی تصمیم گرفتم ذهنی نگیرم.

3- نه گفتن به استقلال و آقای آذرلو برای من آسان نیست اما امیدوارم تصمیمی که امروز گرفته ام قابل درک باشد. همانطور که در کنفرانس رسانه ای پس از بازی با پدی گفتم، از چند سال پیش پروژه ای را شروع کردم که خدا را شکر تا امروز توانستم قدم به قدم جلو بروم. از لیگ یک به عنوان مربی نساجی شروع کردم و اکنون با گل ها در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هستم. این پروژه برای من بسیار جالب است. شاید روزی تداوم آن به استقلال برسد. این یک افتخار خواهد بود، اما فکر نمی کنم امروز زمان آن فرا رسیده باشد.

4- اولین واکنش من به زمزمه پیشنهاد استقلال همان چیزی بود که امروز در این بیانیه نوشتم. جلوی دوربین و در مقابل خبرنگاران توضیح دادم که بنا به دلایلی می خواهم روی پروژه فولادم تمرکز کنم. این حرفه ها واقعاً بازار داغی نبود، نه، خدای ناکرده، نمی خواستم سطح آزادی را بالا ببرم. من صادقانه صحبت کردم و امیدوار بودم که حرف هایم شنیده شود، نه شایعات دیگران.

5. استقلال از هر نامی بزرگتر است و همه بازیکنان و مربیانی که روزی پیراهن تیم را بر تن می کردند می توانند یک عمر به آن افتخار کنند. بنابراین منطقی نیست که فکر کنیم من یا هر کس دیگری می خواهیم شرایط را برای این باشگاه بزرگ ایجاد کنیم.

6- امیدوارم هر تصمیم نیمکت استقلال باعث خوشحالی هواداران این تیم شود. خوشحالی و رضایت آنها سرمایه بزرگی است که هر مربی باید موفق باشد.

7- و فولاد. تیم زیبای من که سه سال را با هم گذراندند. واقعا نمی دانم باید چه می کردم تا نشان دهم که اولویت من همچنان فولاد است. روز آخر لیگ در یک کنفرانس مطبوعاتی صریح به زبان فارسی گفتم که می خواهم در فولاد به کارم ادامه دهم. روز بعد با خانواده ام به مسافرت می روم و دوست دارم از فوتبال و اخبار آن دور باشم. آیا کاری خلاف آنچه در آن زمان گفتم انجام دادم؟ مثلا به یکی پیغام دادم که پشیمون و پولاد نیستم؟ یا باید از یک روزنامه نگار یا رسانه بخواهم نام من را در گروه دیگری ذکر کند؟

قبل از آخرین بازی لیگ با مدیران باشگاه به توافق رسیدیم که پروژه ام را در فولاد ادامه دهم. قرار بود تیمی رقابتی درست کنیم که آبروی فوتبال ایران را در آسیا حفظ کند و با قهرمانان لیگ رقابت کند. امیدوارم در چند روز آینده همه چیز به نفع گل ها پیش برود و بتوانیم تیمی بسازیم که کیفیت و نتایج آن باعث خوشحالی هواداران ما شود زیرا آنها یکی از بهترین بینندگان ایران هستند و شایسته آن هستند. یک تیم رقیب وجود دارد.

“مطمئن باشید با گل ها به قولم عمل می کنم. امیدوارم مدیران باشگاه طبق قولی که داده اند بازیکنان مورد نظرم را جذب کنند تا بتوانیم تیمی رقابتی داشته باشیم.”

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا