عمومی

سه اقدام ضروری برای مهار بحران کرونا

سه اقدام ضروری برای مهار بحران کرونا

“تلاش برای افزایش رعایت ، سرعت بخشیدن به واکسیناسیون و روشن شدن وظایف سفر و جمع آوری سه گام اساسی است که اگر قاطعانه انجام شود ، می تواند کشور ما را از بحران کنونی کرونا نجات دهد.”

به گزارش دنیای 77 ، در سرمقاله روزنامه IR وی نوشت: “کاملاً واضح است که حرکت واردات واکسن از کشورهای مختلف و همچنین عزم و اراده برای اجرای برخی از تصمیمات مربوط به کنترل بیماری کرونا در دو هفته گذشته از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور جدید افزایش یافته است.” ما فکر می کنیم این یک اتفاق قوی است که می تواند حتی دو هفته پیش رخ دهد ، اما ما به دلیل عدم حمایت لازم از رئیس جمهور سابق از چنین هدایایی محروم شدیم.

ما خوشحالیم که مردم و کشور در حال حاضر دارای چنین موقعیت قدرتمندی هستند و آرزو می کنیم که این وضعیت ابتدا ادامه یابد و دومی قوی تر باشد. میزان تزریق واکسن و همچنین تصمیم ستاد ملی کرونا برای اجرای قطعنامه و تصمیمات این ستاد برای خروج کشور ما از بحران کرونا فعلی کافی نیست. برای برون رفت از این بحران ، از یک سو عزم مسئولان و از سوی دیگر ، صداقت و حمایت عمومی مردم مورد نیاز است.

ما آمار دقیقی از تجمعات تفریحی خود از طریق دریا و اماکن عمومی گردشگری در تعطیلات اخیر نداریم ، اما می دانیم که این مکان ها به طور کامل از دستورالعمل های بهداشتی پیروی نمی کنند و برخی از افراد قوانین اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا را رعایت نمی کنند. به اگرچه این بار نیروی انتظامی در اجرای ممنوعیت تردد قاطع عمل کرده است ، اما برخی افراد بی دلیل سفر کرده و از این قوانین اجتناب کرده اند. اینها زمینه مناسبی برای گسترش تاج بین موج پنجم ایجاد می کند و میزان وقوع و مرگ و میر را تا حد زیادی افزایش می دهد. افزایشی که طی دو هفته ظاهر می شود و ضایعات را دو برابر می کند. حقیقت تلخ این است که مقامات هنوز هیچ راه حلی برای سفرهای تابستانی و تعطیلات پیدا نکرده اند. هنوز هیچ راه موثری برای کنترل تجمعات مانند جشن ها ، مراسم خاکسپاری ، مترو ، اتوبوس ، قطارهای بین شهری ، هواپیماها و پارک ها وجود ندارد.

وظیفه نحوه شرکت در مراسم مذهبی ، مراسم عزاداری محرم و صفر و دیگر مراسم هنوز به اندازه کافی روشن نیست تا رفتارها در زمان شیوع ویروس کرونا یکسان و مناسب باشد. به نظر می رسد مقامات مربوطه در یک معضل هستند زیرا خود نمی دانند چگونه با اماکن مذهبی و سرپرستان مجمع رفتار کنند. الگوبرداری از رهبر ، که مراسم عزاداری را به طور کاملاً قابل مشاهده و بدون حضور حضار برگزار کرد ، همچنین نتوانست مسئولان را از بلاتکلیفی خارج کند. همانطور که پیداست ، قدرت مداحان و اعضای سازمان تبلیغات اسلامی به مراتب بیشتر است و قرار است دین مورد تمسخر متهمان و متهمان عدم توجه به زندگی مردم و سلامت جامعه قرار گیرد! اگرچه بسیاری از هیئت های عزاداری دستورات را در دهه عاشورا با دقت دنبال کردند ، اما اخبار و تصاویری از نقاط مختلف کشور وجود دارد که نشان می دهد چندین هیئت از دستورالعمل ها چشم پوشی کرده و راه را برای حملات کرونا و بهانه های مخرب هموار کرده اند. صاف

رعایت دستورالعمل های جداگانه مانند پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ، همانطور که مشخص است ، هنوز از حد نصاب مورد نظر فاصله دارد. تلاش برای افزایش رعایت ، تسریع واکسیناسیون و روشن شدن فعالیتهای سفر و مونتاژ سه گام اساسی است که اگر قاطعانه انجام شود ، می تواند کشور ما را از بحران کنونی در کرونا نجات دهد. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا