عمومی

سفر هنوز پرخطر است – دنیای 77

سفر هنوز پرخطر است - دنیای 77

این سفر به شکل جدیدی تغییر کرد و منجر به اپیدمی شد. هنگامی که با یک نوع جدید روبرو می شویم ، بدین معناست که بدن میزبان شرایط جدیدی برای ویروس است و این میزبان جدید با وجود واکسن ، احتمال عفونت ویروس را افزایش می دهد. همه اینها عوارض جانبی سفر است.

به گزارش دنیای 77 رسانه ها ایران وی نوشت: “پس از عبور پنجمین پیک کرونا از تمام استان های کشور ، تعداد شهرهای قرمز از 2 به 116 در ماه اکتبر کاهش یافت ، تعداد موارد و مرگ و میرها اندکی کاهش یافت و در عوض روند واردات و تزریق واکسن بسیاری از استانهایی که از قله پنجم کرونا عبور کرده اند و در حال حاضر کمتر از 20 شهر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند و تعداد استانهای سرخ در مقایسه با اوت و سپتامبر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کارشناسان بهداشت تأکید می کنند که علیرغم تسریع فرایند واکسیناسیون ، اگر این فرایند نادیده گرفته شود ، شانس تشکیل پیک ششم در بیماران مبتلا به بیماری کووید 1 و افزایش بیماری و مرگ غیر منتظره نیست. اگرچه گزارش شده است که واردات واکسن در هفته های اخیر افزایش یافته است ، اما روزانه حدود 1.5 میلیون ایرانی از واکسن کرونا استفاده می کنند ، اما خطر موج پنجم کاهش نیافته است و برخی از کارشناسان هشدار داده اند که اگر مردم از ماسک استفاده نکنند ، جمع شوند ، سفر کنند و مسافرت رفتن. تعطیلات پیش رو را از دست ندهید. به زودی ، زنجیره فعال انتقال ویروس در مناطق مختلف کشور به یک مشکل تبدیل خواهد شد.

مسعود یونسیان ، اپیدمیولوژیست می گوید: “اگر جمعیت واکسینه شده به 60 درصد برسد [کل جمعیت] اگر نه ، باید نگران موج ششم کرونا باشیم. او معتقد است که بهترین راه مقابله با ویروس ، شناسایی سریع بیماران است. بنابراین ، مشاهده و واکسیناسیون یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن بپردازیم. همانطور که وزیر بهداشت وعده داده بود ، همه افراد بالای 18 سال هر دو دوز واکسن کرونا را در ماه نوامبر دریافت می کنند ، بنابراین هدف ما باید کاهش مرگ و میر با واکسیناسیون باشد ، نه کاهش میزان ابتلا به بیماری کرون. شدت عفونت در بیمارستان بستری است ، که باید کاهش یابد.

این روزها ، اگرچه وضعیت کرونا تا حدودی آرام تر به نظر می رسد ، اما تعطیلات آینده و افزایش سفر به استانهای شمالی نگرانی ها را در روزهای اخیر افزایش داده است. روسای دانشگاه های علوم پزشکی می گویند آمار رو به رشد در اوتار پرادش بسیار شکننده است و هرگونه سهل انگاری می تواند ما را به سطح ششم برساند. تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی در سواحل دریای خزر موجی از مسافران به استانهای شمالی را در آخر هفته نشان می دهد. این مشکل مطمئناً به دلیل افزایش ناگهانی تعداد بیماران ، واکنش روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان های مازندران و گیلان را برانگیخت.

انتقال اشکال جدید ویروس با افزایش سفر

حمید ساوری ، رئیس کمیته ملی اپیدمیولوژی Covid-1 ، گفت: یکی از م effectiveثرترین راهها برای کاهش خطر ابتلا به ویروس ، واکسیناسیون است. البته افزایش پوشش واکسیناسیون به معنای کنار گذاشتن اقدامات متقابل و پایبندی به پروتکل ها نیست.

سوری افزود: از سوی دیگر در کشور ما بین نرخ واکسیناسیون و دستیابی به امنیت جمعی فاصله زیادی وجود دارد. این بدان معناست که ، اگرچه میزان تزریق واکسن افزایش یافته است ، اما ما هنوز برای دستیابی به حفاظت جمعی که حداقل 0 of مردم برای واکسیناسیون نیاز دارند ، فاصله زیادی داریم. نکته بعدی این است که اگر به این سطح از پوشش واکسن برسیم ، ویروس همچنان سعی می کند ژنوم خود را تغییر دهد تا بقای خود را تضمین کند. در نتیجه ، بروز اشکال جدید ویروس افزایش می یابد. در شرایط فعلی ، باید مراقب شکل جدید باشیم تا از اثربخشی واکسن کاسته نشود و بیماری گسترش نیابد.

رئیس کمیته ملی اپیدمیولوژی کووید 1 گفت: “معمولاً سیستم ایمنی بدن در طول سفر تضعیف می شود ، زیرا روند عادی زندگی مختل می شود و شانس ابتلا به آن افزایش می یابد.” در عین حال ، ما هنوز نسبت افرادی که واکسینه شده اند را نمی دانیم ، به این معنی که ما هنوز نمی دانیم چگونه این بیماری را مدیریت کنیم. در نتیجه ، تعداد زیادی از افرادی که سفر کرده اند شانس بیشتری برای آلوده شدن دیگران دارند.

سوری گفت: “به طور طبیعی ، واکسن می تواند از بیماری و شدت مرگ جلوگیری کند ، اما این بدان معنا نیست که خطر مرگ و صفر بستری شدن در بیمارستان را کاهش می دهد.” به طور خاص ، کسانی که در سفر با این بیماری تماس می گیرند ، عمدتا کسانی هستند که می توانند به صورت گروهی یا با ماشین یا قطار و هواپیما سفر کنند. اگرچه نوع ویروس در شهرهای مختلف یکسان نیست. اگرچه تنوع اصلی در کشور دلتا است ، ما نمی دانیم که آیا شکل دیگری در شمال کشور داریم؟ از آنجا که ما سیستم توالی یابی ویروس فعال نداریم ، نمی دانیم چه نوع گسترش جامعه ای وجود دارد.

به گفته وی ، سفر با حذف گونه های جدید باعث ایجاد بیماری همه گیر می شود. هنگامی که با یک نوع جدید روبرو می شویم ، بدین معناست که بدن میزبان شرایط جدیدی برای ویروس است و این میزبان جدید با وجود واکسن ، احتمال عفونت ویروس را افزایش می دهد. همه اینها عوارض جانبی سفر است.

در نهایت ، سوری توصیه می کند که بازگشت به زندگی عادی بسیار ضروری و مطلوب است و باید در اسرع وقت انجام شود ، اما برای تأمین این شرایط ، ما به چند هفته برای واکسیناسیون ، مدیریت هوشمند اپیدمی ، به ویژه قرنطینه و افزایش بیماری نیاز داریم. بنابراین مردم خود را در معرض رنج و درد قرار نمی دهند. با استفاده از واکسن ها طبیعی است که بیماری های جدید ظاهر شوند و خطر اپیدمی ها افزایش یابد. “مگر اینکه ما مدیریت اپیدمی را هوشمند کنیم و کسانی که سفر می کنند باید صبور باشند تا هر دو دوز واکسن را دریافت کرده و به پروتکل پایبند باشند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا