حوادث و رویداد

سرقت در پوشش پرستار سالمند/ دستگیری سارق موتورخردکن

سرقت در پوشش پرستار سالمند/ دستگیری سارق موتورخردکن

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری زنی که در کسوت پرستاری به منزل آنها دستبرد زده بود، خبر داد.

سرهنگ موقوفه جلیل در گفت و گو با دنیای 77، وی به تشریح فعالیت های اخیر پلیس مقاومت در تهران پرداخت و گفت: ماموران نیروی انتظامی هر روز صدها عملیات و ماموریت برای تامین انضباط و امنیت شهروندان انجام می دهند. یکی از این ماموریت ها دستگیری زنی بود که از خانه سالمندان به سرقت رفته بود.

وی با بیان اینکه بررسی موضوع روز گذشته در دستور کار ماموران کلانتری قلهق قرار گرفت، افزود: به محض اعلام این خبر، ماموران در محل حاضر شده و تحقیقات میدانی خود را آغاز کردند که در این لحظه مشخص شد پرستار سالمندی به نام زنی در خانه کار می کرد. این مرد لوازم منزل و انباری را به سرقت برد و مالک هنگام خروج از منزل وی را شناسایی کرد و موضوع به پلیس گزارش شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: متهم 29 ساله در تحقیقات اولیه پلیس به بزه انتسابی و سرقت مقادیری طلا و تجهیزات به ارزش بیش از یک میلیارد ریال از منزل مالباخته اعتراف کرد. این مرد پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات روانه دادسرا شد.

وی از دستگیری مردی که قصد سرقت از منزل همسایه خود در ولیعسر پارا داشت، خبر داد. به محل حادثه رسیدند. . ماموران در بررسی های انجام شده متوجه شدند سارق یا سارقان متوجه شدند اهالی برای تشییع جنازه یکی از بستگان خود از منزل خارج شده و وارد منزل شده و اقدام به سرقت طلا و اشیای قیمتی داخل منزل کرده اند.

اوقاف این موضوع را مشکوک ماموران مبنی بر انجام این سرقت توسط فرد یا آشنایان دانست و گفت: و این فرد دستگیر شده است. مرد 50 ساله دستگیر و مقادیری طلا و جواهرات مسروقه نیز کشف شد. مردی که چاره ای جز اعتراف نداشت، به جرم خود اعتراف کرد و خود را یکی از سه همدستش معرفی کرد.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، چهار متهم در مجموع یک و نیم میلیارد ریال از منزل همسایه خود سرقت کردند. برای این افراد پرونده تشکیل و برای تحقیقات بیشتر به دادسرا معرفی شدند.

ساعاتی پس از سرقت موقوفه، سارق خودرو دستگیر شد و گفت: رسیدگی به این پرونده در کلانتری شهید در حال انجام است. ماموران کلانتری در حال گشت زنی در خیابان کرمان بودند که متوجه یک دستگاه خودروی سواری در حال حرکت غیرعادی شدند و دستور ایست دادند. اما راننده خودرو با مشاهده ماموران به سرعت از محل متواری شد و تعقیب و گریز بین پلیس و متهم به وجود آمد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در ادامه خودرو با درخت برخورد کرد و متوقف شد اما راننده با پای پیاده پایین آمد و متواری شد. دقایقی بعد این مرد توسط ماموران دستگیر و به کلانتری منتقل شد. .

به گفته وی، با دستگیری متهم مشخص شد که این مرد خودرو را از شرق تهران سرقت کرده و پیش از این نیز به دلیل جرائم مشابه در زندان به سر می برد. برای این مرد پرونده تشکیل و متهم برای تحقیقات تکمیلی روانه دادسرا شد.

سرقت با تفنگ ساچمه ای

اوقاف همچنین از رسیدگی به پرونده مشابه دیگری از بی پلاب پارا خبر داد و گفت: در این عملیات که روز گذشته انجام شد، عوامل سارقان مسلح خودرو در بی پلاب پارا دستگیر شدند. رسیدگی به این پرونده با دستگیری دو نفر که روز گذشته در حین گشت زنی در بیپلوب پارا، در جریان عملیات تیم عملیاتی فرماندهی سوم پلیس آگاهی و مدت ها در پارکینگ حضور داشتند، آغاز شد. مراحل بررسی موضوع. ماموران با مشاهده این دو مرد، آنها را در حال پیاده شدن از خودرو و نزدیک شدن به خودرویی که یک اسلحه کمری زیر لباس آنها پنهان کرده بود، مشاهده کردند که بلافاصله ماموران وارد عمل شده و آنها را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه از متهم یک قبضه کلت کمری و 9 قبضه اسلحه جنگی کشف شد. از خودروهای متهمان مقداری مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد. متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفتند و به سرقت مسلحانه از داخل خودرو اعتراف کردند. این افراد 50 تا 40 ساله پس از اعتراف به حداقل پنج سرقت مسلحانه در یک مورد به دادگاه رفتند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ همچنین از دستگیری راکب موتورسیکلت در حین گاز گرفتن وی خبر داد و گفت: در تحقیقات انجام شده هویت و محل نگهداری متهم سابق شناسایی و مأموران پس از اخذ گواهینامه قضایی متوجه شدند که متهم در حال له کردن یک دستگاه خودرو بود. موتورسیکلت در مخفیگاهش.» در عملیات ضربتی وی دستگیر و تحویل داده شد. ایستگاه پلیس.

وی افزود: متهم 48 ساله که سابقه سرقت داشت در تحقیقات مقدماتی به جرم خود و سرقت یک دستگاه موتورسیکلت از سنایی پارا و سه فقره سرقت مشابه اعتراف کرده بود که مالباختگان آن نیز شناسایی شدند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا