عمومی

سرقت جنازه چاپلین – دنیای 77

سرقت جنازه چاپلین - دنیای 77

چارلی چاپلین در اواخر عمر در سوئیس زندگی می کند ، در آنجا درگذشت و به خاک سپرده شد. کمتر از دو ماه از مرگ او گذشته بود که قبر او را باز کردند و با کمک یک تابوت جسد او را به سرقت بردند.

به گزارش دنیای 77 ، این مجله اعتماد به نفس وی نوشت: “تابوت چاپلین در شب اول مارس 1978 به سرقت رفت و صبح روز بعد خبر به خانواده او رسید. یک شوخی – البته یک شوخی بسیار خوشمزه و زشت – اما چند روز بعد یک تماس تلفنی با همسر چاپلین انگیزه این سرقت را فاش کرد. در روزهای بعد ، سارقان چندین بار تماس گرفتند و درخواست های خود را تکرار کردند – گاهی اوقات تهدید می کردند تابوت را به آب می اندازند یا جنازه را دفن می کنند. باج سارقان را می گرفت و نمی خواست. او گفت که حتی خود چارلز فقید هم اگر در میان ما بود این نوع کارها را “مضحک و مضحک” می یافت. بله ، او می تواند با سارقان صحبت کند و به آنها فرصت جستجو ، شناسایی و دستگیری سارقان را بدهد. آنها آنقدر دزد بازی کردند که پلیس به آنها فرصتی داد. یک سارق ، یک پناهنده لهستانی ، در غرفه تلفن عمومی نزدیک خانه چاپلین دستگیر شد. ساعاتی بعد همدست وی که از پناهندگان بلغارستان نیز بود ، دستگیر شد.

هر دو جوان فقیری بودند و در ابتدا حتی نمی خواستند تابوت را بردارند. آنها می خواستند عمیق تر حفاری کنند و تابوت را دفن کنند تا فقط برای دیدن آن بتوان دزدید. اما طرحی که آن شب ترسیم کردند عملی نشد و آنها مجبور شدند تابوت را با خود ببرند.

آنها گفتند که ایده اصلی این طرح را از حادثه مشابه سال گذشته در ایتالیا آموختند ، اما هرگز تصور نمی کردند که این طرح پیچیده شود و اجرای این طرح بسیار دشوار و پرتنش باشد. آنها فکر می کردند با اختلاس در یک خانواده معروف و ثروتمند به راحتی پول به جیب می زنند و زندگی خود را زیر و رو می کنند. آنها به دادگاه آورده شدند و هر دو به جرم اخلال در آرامش متوفی و ​​خانواده اش و همچنین تلاش برای اخاذی پول مقصر شناخته شدند.

سارق اصلی ، یک پناهنده لهستانی به نام ورداس ، به چهار سال و نیم کار سخت محکوم شد. دادگاه بلغاری متأسفانه به نام ژنو را به 18 ماه زندان محكوم كرد زیرا از وضعیت وی و همچنین از شواهد و اعترافات مشخص بود كه وی نقش كمی در سرقت ندارد و بیش از مجازات خواستار رحمت است. “جسد چاپلین همچنین در محل دفن او قرار گرفت و این بار – برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه – مقبره با بتن تقویت شد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا