عمومی

زورآزمایی کرونا در زمستان – دنیای 77

زورآزمایی کرونا در زمستان - دنیای 77

هوای سرد به طور غیرمستقیم تأثیر مخربی بر بیماری همه گیر دارد. ویروس کرونا ویروس تحمل بالایی دارد. گرم کردن یا خنک کردن هوا به عنوان یک جز component کاهش دهنده اپیدمی به هیچ وجه قابل تأمین نیست. با سرد شدن هوا ، تهویه داخل خانه کاهش می یابد. غلظت آلودگی در فضاهای عمومی و مراکز تجاری ، فرهنگی و … افزایش می یابد و احتمال عفونت و انتقال افزایش می یابد.

به گزارش دنیای 77 ، دکتر حمید سوری ، متخصص اپیدمیولوژی و عضو کمیته علمی در مقر کرونا ایران وی نوشت: “روند کاهش تعداد مرگ و میرهای ناشی از کوید -19 در کشور ، همراه با کاهش پذیرش در بیمارستان در 20 روز گذشته ، نویدبخش و در حال بهبود است.

ماهیت یک اپیدمی حاد و پیشرونده این است که ما می توانیم به سرعت از طریق مداخلات م dثر و شدیدی مانند قفل کردن شهرها ، همه گیری را کاهش دهیم ، اما وضعیت نه تنها برای اپیدمی هایی مانند این اپیدمی شکننده است ، بلکه برای همه گیرهایی مانند Kovid-19 نیز شکننده است. این شکنندگی به این معنی است که تداوم کاهش مرگ ناشی از covid به این واقعیت بستگی دارد که مداخلات دیگری که ممکن است در این سیستم نقش داشته باشند ممکن است به سرعت ادامه یابد.

از جمله این مداخلات می توان به پروژه محله شاهد سلیمانی اشاره کرد که هدف آن مراقبت فعالانه و شناسایی افراد در مراحل اولیه بیماری برای کمک و مراقبت از آنها و گروه های در معرض خطر بود.

مربوط به Covid-19 ، موارد واکسیناسیون وجود دارد. این نباید ما را به سمت خطای درک شده سوق دهد. ارزیابی وضعیت ، با فرض در حال اجرا بودن واکسن ، اجازه ندهید که واکسن به همه برسد و روند تأیید تصویب شود ، ما نباید سبک زندگی اپیدمی را کنار بگذاریم یا فراموش کنیم ، ماهها با ما فاصله داریم. از طرف دیگر ، ما باید امید را در انسان زنده نگه داریم و بشریت امروز مقید به بیماری های همه گیر نیست. در این مرحله ، مهمترین استراتژی پیشگیری فعال از طریق رفتار مناسب است. Covid-19 یکی از ویژگیهای مهم رفتارهای انسانی و اجتماعی کنترل یا افزایش شیوع و گسترش آن است. اپیدمی های کمتری وجود دارد که جز major اصلی رفتار گسترده آنها باشد. در حال حاضر ، مهمترین و مثرترین روش کنترل ویروس چیزی غیر از پیشگیری نیست. به ویژه فاصله اجتماعی و مقاوم در برابر حرکت و مسافرت.

با این حال ، نکته دیگر در مورد کوید این است که هوای سرد به طور غیر مستقیم تأثیر مخربی بر همه گیری دارد. ویروس تحمل دمای بالا دارد. گرم کردن یا خنک کردن هوا به عنوان یک جز-کاهش دهنده اپیدمی به هیچ وجه قابل تأمین نیست. با سرد شدن هوا ، تهویه داخل خانه کاهش می یابد. غلظت آلودگی در فضاهای عمومی و مراکز تجاری ، فرهنگی و … افزایش می یابد و احتمال آلودگی و انتقال آن افزایش می یابد.

آخرین و مهمترین ، عنوان شما را مجبور به خواندن این مقاله می کند: در سال جاری ، شاهد افزایش میزان بیماری عروق کرونا قلب هستیم. هوا شرایطی را ایجاد می کند که ویروس به دام افتاده و جمع می شود. ما توصیه می کنیم که افراد پرخطر ، حساس و آسیب پذیر بسیار مراقب باشند و تکرار کنند که ویروس به شرایط جسمی ، بدن یا سن بستگی ندارد ، می تواند جوان و آلوده باشد و حتی زندگی خود را از دست بدهد. ممکن است یک ذهنیت وجود داشته باشد که حتی یک وضعیت جسمی قوی احتمال شکست این بیماری را افزایش می دهد ، اما اینطور نیست. قطعاً هیچ نشانه ای وجود ندارد که کسی بتواند ما را با ویروس آلوده کند. حدود 50٪ از کسانی که بیمار می شوند از طریق علائم ناقص یا نهفته به ویروس مبتلا می شوند.

ما امیدواریم که دولت با اتخاذ سیاست های مناسب با نگرش و رفتار منفی ، تجمع را کاهش دهد. کنترل این مجامع بسیار مهم است. “این رفتارها رفتارهای شخصی نیست بلکه رفتارهای اجتماعی است و برای دیگران خطرناک تلقی می شود.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا