عمومی

زنان محترم! لطفا ۱۳۶ سال صبر کنید

زنان محترم! لطفا ۱۳۶ سال صبر کنید

حقوق و فرصت های برابر برای همه مردم ، همه جنسیت ها ، همه مکان ها یک خواسته یا ضرورت جدید برای زندگی نیست ، اما آنها هنوز هم می توانند به جلو حرکت کنند ، به خصوص با توجه به این واقعیت که برابری جنسیتی هنوز در همه زمینه های زندگی با توجه به هیچ کشوری ریشه نداده است .

به گزارش دنیای 77 ، کرونا از سال 2020 بیش از 3.7 میلیون نفر را در سرتاسر جهان جلب کرده است ، اما این هزینه های سنگین انسانی ، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان و همچنین بحران برابری جنسیتی را تشدید کرده است. حتی قبل از کرونا ، تقریباً از هر سه زن در سراسر جهان یک نفر شکنجه شده و خشونت های جنسیتی را تجربه کرده است. در طی اپیدمی کوید ، خطوط ارتباطی در پنج کشور 5 برابر شده است ، که نشان می دهد تاج اثر مخربی بر امنیت حتی کشورهای نوع زن داشته است. تأثیر اقتصادی این اپیدمی نیز قابل توجه است. مجمع جهانی اقتصاد اخیراً تخمین زده است که با سرعت فعلی جنبش سهام عدالت ، زنان حداقل 13 سال دیگر حقوق برابر یا رهبری برابر خواهند داشت!

حتی برای رسیدن به همان برابری در 136 سال آینده ، کارهای زیادی باید انجام شود. در اینجا لیستی از هفت اقدام اصلی وجود دارد که می توانید برای تغییر جهان انجام دهید:

د به خشونت مبتنی بر جنسیت پایان دهید

پایان دادن به خشونت مبتنی بر جنسیت برای دستیابی به برابری جنسیتی ضروری است. تخمین زده می شود که 7336 میلیون زن – که از هر سه نفر آنها یک نفر است – یک بار توسط شوهرشان یا هر دو مرد یا هر دو مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. چه چیزی باید تغییر کند؟ بیشتر کشورها باید کنوانسیون های بین المللی و منطقه ای را تصویب کنند که انواع خشونت های مبتنی بر جنسیت را ممنوع کرده و قوانین ، سیاست ها و برنامه های عملیاتی مبتنی بر شواهد را تقویت ، اجرا و تأمین مالی کند.

سلین بونیر ، مدیر اجرایی بنیاد کرینگ و عضو ائتلاف علیه گفت: “همه موافقند که سازمان های حقوق زنان باید بودجه بیشتری دریافت کنند ، اما واقعیت این است که فقط زنان و سازمان های زنان ٪٪ از بودجه های خیریه دنیا و خیرات را دریافت می کنند.” خشونت مبتنی بر جنسیت.

به همین دلیل دولت ائتلاف ، بخش خصوصی و سایر اهدا کنندگان برای پایان دادن به خشونت های جنسیتی به کمک های مالی انعطاف پذیر نیاز دارند. بنابراین اگر پولی دارید که نمی دانید چه کاری باید انجام دهید یا نذری برای انجام امور خیریه دارید ، می توانید موسسات خیریه یا م organizationsسساتی را برای جلوگیری از زنان در معرض خشونت یا تحصیل و مبارزه با خشونت در دستور کار قرار دهید.

پایان دادن به خشونت مبتنی بر جنسیت مسئولیت همه است و تلاش ها برای دستیابی به این هدف باید تا زمان از بین رفتن قربانیان خشونت جنسیتی ادامه داشته باشد.

. تضمین عدالت و حقوق اقتصادی

زنان و دختران به ویژه در سیستم های تأمین اجتماعی در معرض خطر هستند. شکاف جنسیتی در مشارکت نیروی کار طی 30 سال تغییر نکرده است. در سطح جهانی ، زنان جوان بین 15 تا 29 سال سه برابر بیشتر از مردان جوان به آموزش و همچنین بازار کار دسترسی دارند.

یکی از زمینه های اساسی در مبارزه با خشونت جنسیتی ، عدالت اقتصادی و احترام به حقوق زنان و دختران در همه جا است. به طور متوسط ​​، زنان سه برابر بیشتر از مردان وقت خود را صرف مراقبت های بدون حقوق و کارهای خانه می کنند. کار بدون حقوق نمونه ای از خشونت است ، بنابراین ضروری است که علاوه بر تحریک بازار کار برای اطمینان از برابری بیشتر در حقوق کارمندان زن و مرد ، عملکرد عدم پرداخت حقوق معوقه به زنان نیز متوقف شود. مردان باید یاد بگیرند که کارهای خانه و مراقبت از کودکان وظیفه جنسیتی نیست و همه باید به طور مساوی درگیر کارهای خانه باشند.

علاوه بر محاسبه کارهای خانه به عنوان یک شغل تمام وقت ، از قانون گذاران باید خواسته شود تا فرصت های برابر در بازار کار و همچنین حقوق برابر برای هر دو جنس فراهم کنند. علاوه بر این ، کودکان باید بزرگ شوند و معتقد باشند که کارهای خانه جنسیت را شامل نمی شود ، هر کس حق دارد شغل مورد نظر خود را انتخاب کند و برای انجام کار باید به او حقوق داده شود و به افراد باید براساس مهارت و کیفیت آنها پرداخت شود نه جنسیت آنها

د تضمین حقوق بدن

مراقبت های بهداشتی برای زنان و دختران ، مالکیت دارایی ، جلوگیری از زورگویی و خشونت و جلوگیری از تبعیض ، و همچنین دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی و دانش خانواده باید بخشی از دستور کار تغییر برای رسیدن به جهانی برابرتر باشد.

در سطح جهانی ، 45٪ از دختران و دختران بین 15 تا 49 سال در روابط زناشویی قادر به تصمیم گیری در مورد بدن خود نیستند ، به مزایای بهداشت جنسی دسترسی ندارند و به مراقبت های بهداشتی خانواده و همچنین مزایای بهداشت خانواده دسترسی ندارند. .

در زمان جنگ و درگیری ، زنان بیشتر از مردان در معرض خشونت و آسیب هستند. حدود 0٪ از مرگ مادران در دوران بارداری ، زایمان و تا سه ماه بعد در میان کسانی که تحت بحران انسانی قرار گرفته اند یا ایمنی آنها شکننده است اتفاق می افتد.

گسترش آموزش جنسی جمعی و افزایش کیفیت و دسترسی به مراقبت های بهداشتی خانوادگی برای زنان می تواند به تغییر جهان کمک کند تا مادران آگاه بتوانند بچه های سالم تری داشته و در تحصیلات خود موفق تر باشند.

د تمرکز بر نقش و حقوق زنان برای عدالت اقلیمی

تغییرات آب و هوایی همه را تحت تأثیر قرار می دهد. بیشترین تأثیر بر تغییر اقلیم در کشورهای فقیر ، به ویژه برای زنان و دختران است. بیشترین شوک های زیست محیطی ، اقتصادی و اجتماعی در کشورهای تحت تأثیر استرس محیطی رخ می دهد. محیط یکی از دلایل اصلی جنگ تنش ، بی ثباتی و ناامنی است که زنان را بیش از هر چیز تحت تأثیر قرار می دهد.

با این حال ، زنان و دختران کمتر در ارتقا justice عدالت اقلیمی در تمام سطوح و بخش ها مشارکت دارند و مداخلات اقلیمی نمی توانند تأثیر این تنش را بر زندگی زنان و دختران به طور دقیق نشان دهند. بحران آب و هوا ، خشونت ، نیازهای بهداشتی و سایر مسائل اقتصادی و اجتماعی کمتر مورد توجه قرار می گیرد و از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. زنان و کودکان بیشترین آسیب پذیری را از بحران آب و هوایی دارند و فعالان حقوق زنان باید توجه بیشتری به تغییرات اقلیمی و مدیریت آن داشته باشند.

تلاش برای حرکت به سمت توسعه پایدار از طریق مدیریت بهره برداری ، کاهش تولید زباله ، کاهش هزینه های انرژی و روش های دیگری که می تواند به تغییر جهان کمک کند.

5- فناوری آموزش و نوآوری برای برابری جنسیتی

دنیا و زنان چگونه به فناوری و نوآوری دختران دسترسی ، دسترسی ، استفاده ، راهنما و طراحی برابر دارند ، جهان چگونه خواهد بود؟ اگر می خواهید شکاف جنسیتی دیجیتال را برطرف کنید ، باید کاری در این زمینه انجام دهید. بازار کار فناوری نه تنها جنسیت دارد ، بلکه خشونت آنلاین فضای کار فناوری را برای زنان ناامن تر از مردان کرده است.

افزایش تحصیلات زنان در فن آوری ، نادیده گرفتن مفروضات جنسیتی مانند مهندسی برای زنان بی فایده است ، یا کدگذاری کارهای مردانه ، می تواند گامی در جهت بهبود اوضاع باشد. همچنین ، موضوع خشونت آنلاین نباید نادیده گرفته شود. همچنین ، نه تنها مسئولیت زنان ، بلکه مسئولیت هرکسی است که با کسانی که درگیر خشونت آنلاین جنسیتی هستند ، مقابله و تحریم کند. همچنین برای نشان دادن اینکه آزار و اذیت سایبری رسوایی است و باید متوقف شود ، به آموزش نیز نیاز است.

سرمایه گذاری در نوآوری هایی که به کاهش شکاف جنسیتی در همه زمینه ها از جمله اشتغال و تحصیل کمک می کند ، می تواند یکی از راه های بهبود جهان باشد. افزایش دسترسی به فناوری می تواند به افزایش آگاهی در میان همه ، از جمله زنان ، کمک کند. لزوم توجه بیشتر به حقوق زنان ، جلوگیری از خشونت مبتنی بر جنسیت و تأکید بر لزوم وجود فرصت های برابر برای دیگران ، کار آنلاین برای آموزش و آموزش دیگران می تواند گام دیگری به سوی جهانی پیشرفته باشد.

علوم ، تجارت ، سیاست و سایر زمینه های زندگی اجتماعی مانند زن و مرد نباید جداگانه تعریف شود ، برنامه های آنلاین ، دسترسی به فناوری و حتی بازی های رایانه ای نباید دارای احساسات جنسیتی باشند و به گروهی اهمیت ثانویه داده شود.

.. حمایت از جنبش برابری زنان

دستیابی به برابری جنسیتی در حقوق سیاسی بدون برداشتن گام های بیشتر برای پیشبرد جنبش حقوق زنان غیرممکن است. با نرخ فعلی پیشرفت ، نمایندگی برابر زنان در مجالس قانونگذاری در سراسر جهان تا 20-20-20 محقق نخواهد شد. در عین حال ، تحمیل هزینه های بیشتر به زنان برای مشارکت فعال در جامعه ، قلعه های پیروز شده در مسیر برابری را کاهش می دهد و شکاف های اجتماعی را افزایش می دهد. بدون حضور زنان در رهبری اجتماعی ، قوانینی اصلاح نمی شوند و بدون قوانین ، حرکت به سمت یک جامعه برابر حقوق زنان دشوارتر می شود. تجربه در کار سیاسی و قانون زنان در سراسر جهان نشان داده است که مسئولیت وضع قوانین را نمی توان به تنهایی به یک جنس سپرد ، و بنابراین افزایش مشارکت سیاسی زنان در همه زمینه ها ، به ویژه در مواردی که امکان ورود به حوزه های سیاسی و اجتماعی وجود دارد ، می تواند مفید

7 زنان را در قلب خود و در راس فعالیت های صلح ، امنیت و انسانی نگه دارید

دو دهه از قطعنامه 132 شورای امنیت سازمان ملل متحد ، که بر نقش زنان در حفظ و حفظ صلح تأکید می کرد ، می گذرد. صلح و پاسخ عادلانه به بحران و پیشگیری از بلایا پیش نیازهای بهداشت ، امنیت انسانی و توسعه پایدار هستند.

حدود دو میلیارد نفر در کشورهای تحت تأثیر درگیری زندگی می کنند. یک میلیارد نفر دیگر در بحران طولانی مدت هستند و چند میلیون نفر دیگر با تهدید فزاینده تغییرات آب و هوا روبرو هستند. اسلحه ها حتی در بحبوحه بحران کرونا ساکت نشده اند و زنان باید به تلاش خود برای پیشگامی در مبارزه با درگیری مسلحانه ادامه دهند. غالباً ناآگاهانه یا با منابع مالی یا منافع

در کشورهایی که دارای بحران های امنیتی هستند ، زنان در گروه مخالف کرونا 18 درصد کمتر از کشورهای صلح دوست هستند. اگرچه شواهد نشان می دهد که موافقت نامه های صلح می توانند 15 سال یا بیشتر با حضور زنان در گفتگوهای صلح دوام داشته باشند ، اما بسیاری از گفتگوهای صلح هنوز به طور کامل در یک ترکیب مردانه انجام می شود.

از امضا کنندگان توافق نامه های صلح 1992 و 2019 ، تنها 13 درصد زن ، شش درصد واسطه و شش درصد امضا کننده بودند. این عمل می تواند تغییر کند و تجربه ثابت کرده است که تغییر به نفع صلح پایدار است. این تقاضا برای حضور زنان در هیئت مذاکره باید ایجاد و تقویت شود. همچنین زنان باید نقش بیشتری در میانجیگری سایر اختلافات داشته باشند و باید آموزش بیشتری به زنان این منطقه ارائه شود.

برابری جنسیتی یک درخواست حساس برای یک جامعه بدون درد نیست ، بلکه یک راه حل برای دردی است که جامعه مردسالار برای قرن ها به طور سنتی قادر به التیام آن نبوده است. اگر می خواهید گامی در جهت تغییر جهان بردارید ، تغییراتی را از خانه کوچک خود شروع کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا