جامعه و خانواده

رمز تلفن همراه نوجوان حریم خصوصی او محسوب نمی‌شود/ “کنکاش” در چت‌های فرزندان؛ ممنوع

رمز تلفن همراه نوجوان حریم خصوصی او محسوب نمی‌شود/ "کنکاش" در چت‌های فرزندان؛ ممنوع

یکی از اعضای گروه ویژه کودکان و نوجوانان در انجمن ازدواج و خانواده کشور ، با اشاره به اینکه احترام والدین به حریم خصوصی نوجوانان باعث احساس استقلال نوجوانان از خانواده می شود ، گفت: “البته این بدان معنا نیست که والدین از حقوق نوجوان برخوردارند. می توان فعالیتها و گفتگوهای خود را با دوستانش با جزئیات خواند ، اما آنها همچنین می توانند از محتویات کلی تلفن همراه نوجوان مطلع شوند.

در مصاحبه ای که با دنیای 77 داشت ، دکتر آسیه اناری وی گفت: قبل از خرید و تهیه تلفن همراه برای یک نوجوان ، والدین باید به او بگویند که تلفن همراه و رمز آن حریم خصوصی نوجوان نیست و والدین باید تا سن 17 یا 18 سالگی رمز تلفن نوجوان را داشته باشند. والدین حق دارند محتویات تلفن نوجوان را به طور دقیق بررسی کنند و با نوجوان چت کنند ، اما باید از محتویات کلی تلفن همراه خود مطلع باشند.

روانشناسان بالینی کودک و نوجوان در توضیح مثال حریم خصوصی نوجوانان توضیح می دهند که نوجوانان به قفل کردن اتاق خود نیز حساس هستند و فکر می کنند این اتاق حریم خصوصی آنها است ، می توانند اتاق را قفل کنند: این کار را می توان انجام داد ، می توان آن را به سلیقه خود تنظیم کرد. نوجوان و والدین نمی توانند بدون اجازه نوجوان در کمد وی جستجو کنند یا بدون اجازه و بدون ضربه زدن وارد خانه او شوند ، اما این حریم خصوصی به این معنا نیست که نوجوان می تواند کلید اتاق و قفل اتاق خود را داشته باشد. ما به والدین توصیه می کنیم که کلید را از درب اتاق بردارند و به طور کلی ، بهتر است در زمان تحریم کلید اتاق نوجوان را نگه ندارید تا والدین بتوانند وارد آن شوند. در عین حال ، فراموش نکنیم که قبل از ورود به اتاق نوجوان ، که حریم خصوصی اوست ، باید در را باز کنیم.

“بررسی” چت های نوجوانان با دوستانش ممنوع است

اعضای هیئت مدیره انجمن روانشناسی بالینی کودکان و نوجوانان معتقدند که اتاق ها ، کمد لباس ، چیدمان اتاق ، اتاق های کثیف و تمیز ، نظافت ، دفتر خاطرات ، گپ های تلفن همراه و چت ها همه حریم خصوصی نوجوانان است و اگرچه والدین باید “عادی” باشند. اما ، در این مورد “تحقیقات بیش از حد” نمونه ای از نفوذ به حریم خصوصی نوجوان است که منجر به ناراحتی ، بی اعتمادی و حساسیت بیش از حد نوجوان می شود.

اجرای این قوانین مستلزم قانون “خانواده” و نظارت دقیق “والدین” است

وی افزود والدینی که نگران فعالیت های نوجوانان خود هستند و فکر می کنند نوجوانان آنها باید دائماً تحت نظارت و نظارت قرار گیرند ، حریم خصوصی نوجوان را برای اشتباهات “کاوش” خواهند کرد. قوانین عمومی و قوانین خانواده مانند استفاده از اینترنت در زمان های خاص ، نگه داشتن تلفن های همراه در خارج از اتاق خواب هنگام خواب ، مدت زمان استفاده از تلفن همراه و غیره به گونه ای تنظیم شده است که همه اعضای خانواده از آنها پیروی کنند.

این یکی از اعضای کمیته تخصصی روانشناسی بالینی برای کودکان و نوجوانان است که به دلیل نگرانی از ارتباطات نوجوانان بر مشاوره فرزندان خود متمرکز است: مشاوره والدین در دوران نوجوانی م effectiveثرتر و بهتر خواهد بود. قوانین خانواده را باید از ابتدا وضع کرد و عواقب عدم رعایت قوانین را در نظر گرفت. شما نمی توانید به طور ناگهانی قوانینی را برای کودکان 16 ساله وضع کنید. برای خوابیدن نوجوان و برداشتن تلفن ، استفاده از اینترنت و … باید قوانین مناسبی وضع شود و والدین باید در مورد این قوانین بسیار دقیق عمل کنند تا در اولین علائم نقض قوانین از آنها آگاه شوند.

وی در ادامه تاکید کرد که این موارد نباید به عنوان قانون خانواده و حریم خصوصی نوجوانان در نظر گرفته شود. این مهم است که ما قوانین خانوادگی را در خانه خود داشته باشیم تا این قوانین از اشتباه نوجوانان جلوگیری کند. این قوانین باید در سنین خاصی در دوران کودکی وضع شوند و از نوجوانان 16 ساله انتظار نمی رود که از این قوانین پیروی کنند.

نوجوانان همه چیز را به والدین خود نمی گویند

به گفته اناری ، کودکان بزرگتر به “پیش از نوجوانی” و “نوجوانی” نزدیک می شوند ، به حریم خصوصی بیشتری احتیاج دارند و این ایده که والدین ممکن است از همه مشکلات نوجوان آگاه باشند تصور غلطی است زیرا نوجوانان او در مورد این موضوع به والدین خود نخواهد گفت همه مشکلات

این عضو گروه ویژه کودکان و نوجوانان انجمن ازدواج و خانواده کشور افزود: والدین بزرگ می شوند. در غیر این صورت ، ممکن است سعی نکنیم به نوجوان نزدیک شویم و از مشکلات نوجوان در کیف ، لباس ، لباس و اتاق او مطلع شویم ، زیرا این امر منجر به حساسیت و ناراحتی نوجوان می شود. بنابراین هرچه رابطه والدین بیشتری با نوجوان بیشتر باشد ، اطلاعات بیشتری نیز به او ارائه می دهد.

نیاز به داشتن احساس استقلال در خانواده و خودداری از نشان دادن قدرت به نوجوانان با رفتارهای پرخطر است.

وی انتقال مناسب احساس “آزادی” از خانواده به نوجوان را از مزایای حفظ حریم خصوصی نوجوان توسط والدین دانست و گفت: و به دنبال شغل های قوی هستند. آنها از خانه خارج نمی شوند. خانواده ، تا زمانی که والدین به حریم خصوصی نوجوان احترام بگذارند و به او اجازه دهند در مورد اتاق و اثاثیه خود تصمیم گیری کند ، احساس “بزرگ شدن” را منتقل می کنند و استقلال نوجوان از خانواده دیگر مورد نیاز نخواهد بود. آنها بزرگ شدند و به دست آوردند احساس استقلال از طریق رفتارهای مخاطره آمیز با همسالان خود و خارج از خانواده.

به گفته وی ، وقتی والدین نگران ارتباط و فعالیت نوجوان هستند ، آنها حق دارند “دستگاه ها و تلفن های همراه خود را” کاوش کنند “، اما این” جستجو “باید به طور غیر مستقیم انجام شود تا از بی اعتمادی به نوجوان جلوگیری شود ، نه عمومی و واقعی. به جلوگیری خواهد شد.

اناری افزود: وقتی والدین از اشتباه و رفتار نوجوان آگاه هستند ، نباید دچار سردرگمی شوند و نوجوان باید در قبال آنها مسئولیت پذیر باشد ، اما باید خود را کنترل کنند ، احساسات خود را کنترل کنند و به طور غیر مستقیم از طریق شخص ثالث مورد اعتماد مانند خانواده دوست “

نوجوانانی که حریم خصوصی آنها نقض شده است و به دنبال نوجوانان دهه 20 هستند

روانشناسان کودک و نوجوان تأکید می کنند: “برخی خانواده ها آنقدر حریم خصوصی نوجوانان خود را نقض می کنند که این نوجوانان پس از رسیدن به سن 20 سالگی می خواهند با نوجوانان رفتار کنند.” در حقیقت ، برخی از جوانان 20 ساله سعی می کنند نوجوانان 14 ساله را اشتباه کنند. بنابراین با ارائه حریم خصوصی نوجوانان ، می توانیم به نوجوانان کمک کنیم که به موقع بزرگ شوند ، نوجوان شوند و دوران نوجوانی را پشت سر بگذارند و نه نوجوانان تا پایان نوجوانی. در واقع ، هرچه بیشتر این حریم خصوصی در محیط خانواده رعایت شود ، نوجوان بالغ و بالغ تر خواهد بود.

نگرانی های خود را با نوجوانان خود به صورت سوم شخص مطرح کنید

نصیحت ممنوع

اناری در پایان صحبت های خود تاکید کرد: اگر والدین احساس خطر از سوی دوستان نوجوان می کنند ، نباید مستقیماً به نوجوان اطلاع دهند. در این صورت ، بهتر است موضوع را از طریق شخص ثالث مورد اعتماد به نوجوان منتقل کنید ، زیرا توصیه ها جواب نمی دهد و نوجوان از ما باهوش تر است و به هدف خود می رسد. والدین باید نوجوان را از کودک جدا کنند ، از سرزنش او دست بردارند ، او را عنوان مثبت بنامند ، اهمیت زیادی به آموزش نوجوان ندهند و به مهارت های دیگر او توجه کنند. قوانین خانواده و نوجوانان والدین باید تقریباً با یکدیگر سازگاری داشته باشند و رابطه خوبی با یکدیگر داشته باشند تا بتوانند نوجوان را کنترل کرده و رابطه خوبی با او برقرار کنند.در رابطه مثبت والدین بر اساس کنترل غیر مستقیم. و نوجوانی برقرار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا