استانی

رشد شاخص‌های ورزش و جوانان استان یزد در دولت تدبیر و امید

رشد شاخص‌های ورزش و جوانان استان یزد در دولت تدبیر و امید

دنیای 77 / یزد مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ، تدبیر و امید سرکار از افزایش شاخص ورزش و جوانان استان در طی دوره هفت ساله خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال 33 تسهیلات ورزشی دیگر در استان آماده شود. .

“مسعود شریعتی” امروز شنبه یکم شهریور در مقابل خبرنگاران با گرامیداشت شهدای رجایی و بهون و به مناسبت فرا رسیدن هفته رسمی ، موفقیت ورزشی استان در دولت را برجسته کرد و برخی از شاخص ها را در این زمینه بین سالهای 1992 تا 1999 مقایسه کرد. : تعداد سالن های ورزشی سرپوشیده در استان از 110 هزار سالن در سال 1999 به 2 درصد افزایش یافته است و در سال جاری به 139 سالن بدنسازی اختصاص یافته است ، به طوری که تعداد سالن های سرپوشیده ورزشی سرانه استان 11 درصد از 12 سانتی متر مربع به 14 سانتی متر مربع سرانه افزایش یافته است. داده شده.

وی همچنین از 3.4 درصد افزایش سرانه امکانات ورزشی در فضای باز در استان در این هفت سال خبر داد و گفت: سرانه ذکر شده از 446 متر مربع در سال 1999 به 46 متر مربع افزایش یافته است.

شریعتی تعداد ورزشکاران حرفه ای استان را که در سال 1992 به اردوی تیم ملی دعوت شده اند ، معادل 134 ورزشکار عنوان کرد و گفت: “این شاخص امروز 477٪ به 770 نفر رسیده است.”

وی از تجهیز پایگاه قهرمانی استان با سرمایه گذاری یک میلیارد تومانی در این زمان خبر داد و گفت: “امروز پایگاه ورزشی قهرمانی استان یزد یکی از مجهزترین پایگاه ها در جنوب شرقی کشور است.”

این مقام مسوول جوانان از افزایش 5050 درصدی تعداد تشکل های جوانان خبر داد و گفت: “تعداد سازمان های مردم نهاد جوانان در استان یزد از شش مورد در سال 1992 به یک مورد در حال حاضر در مدارس افزایش یافته است.”

وی اظهار داشت: “در سال 1992 تعداد تیم های حاضر در لیگ ملی کمتر از 36 نفر بود. امروز تعداد تیم ها در بخش های آقایان و بانوان به 100 نفر افزایش یافته است.”

شریعتی خاطرنشان کرد: تعداد ورزشکاران تیم ملی کشورمان از سال 92 تا 1990 12 درصد افزایش یافته است. تعداد ورزشکاران از 199 به 219 ورزشکار افزایش یافت.

وی تعداد مدالهای کسب شده استان در مسابقات بین المللی را 3 درصد افزایش داد و در سال گذشته 177 مدال را از 49 در سال 1992 اعلام کرد و گفت: سال گذشته در اداره ورزش و جوانان استان یزد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خواستار احداث و تجهیز بیش از 105 خانه ورزشی روستایی مطابق سیاست توسعه زیرساختهای ورزشی در مناطق محروم و روستایی شد: 15 خانه ورزشی دیگر روستایی در دست ساخت هستند.

وی با اشاره به افتتاح 786 سالن ورزشی در استان و 45 زمین ورزشی چمن مصنوعی در مناطق روستایی و محروم استان عنوان کرد: “در این مدت 21 اثر تاریخی استان بازسازی شده و در سالن های بدنسازی به فضاهای ورزشی تبدیل شده است.”

شریعتی از مشارکت 4 خیرین خیریه در استان در توسعه زیرساختهای ورزشی در استان در این مدت خبر داد و ابراز امیدواری کرد امسال پروژه ورزشی در استان شامل 45 زمین چمن مصنوعی و چندین پروژه ورزشی نیمه تمام در استان از طریق تخصیص 100 میلیارد تومان باشد. تا پایان امسال 33 امکانات ورزشی خواهیم داشت

وی با اشاره به شکل گیری انبارهای ورزشی بانوان در استان ، وی از تلاش برای اختصاص حداقل یک فضای ورزشی اختصاصی برای بانوان در هر شهر استان خبر داد.

شریعتی اظهار داشت: خوشبختانه نسبت ورزشکاران سازمان یافته زن در تعداد کل ورزشکاران سازمان یافته در استان یزد بالاتر از میانگین کشوری است که حدود 30 درصد است و این نسبت حدود 50 درصد است.

به گفته وی ، اداره کل ورزش و جوانان استان یزد از نظر آموزش و تحقیقات در بین سال های اخیر در بین سه استان برتر قرار داشته است.

سرانجام ، مدیرکل ورزش و جوانان استان با کمک همه پرسنل ورزشی خواستار گام مهمی برای این اداره برای تهیه سند تحول ورزش در استان در افق 1420 شد و گفت: سند اجرایی این سند امسال آماده می شود. .

در ادامه این جلسه ، هر نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان گزارشی از موفقیت ادارات مربوطه ارائه کرد و در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا