استانی

رشد اقتصادی استان سمنان با توسعه گردشگری امکان‌پذیر می‌شود

رشد اقتصادی استان سمنان با توسعه گردشگری امکان‌پذیر می‌شود

به گزارش خبرگزاری دنیای 77 استان سمنان، سید محمدرضا هاشمی در بازدید از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در روز چهارشنبه 10 آذرماه 1400 و در دیدار با معاونان و روسای شهرستان ها این سخنان را بیان کرد. : “گردشگری صنعتی پربازده با بهره وری بالا.”

استاندار سمنان افزایش مدت اقامت مسافران در استان، افزایش اقامتگاه های بوم گردی و ایجاد بازارچه صنایع دستی در مبادی ورودی شهرهای استان را خواستار شد. آ

هاشمی گفت: سه پتانسیل اصلی برای رشد اقتصادی استان، صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری است.

استاندار سمنان با تاکید بر تسریع در صدور مجوز اقامتگاه های بوم گردی تصریح کرد: افزایش اقامتگاه های بوم گردی در جلوگیری از مهاجرت از روستاها و رونق اقتصادی روستایی موثر است و باید در هر نقطه از استان 10 واحد بوم گردی وجود داشته باشد.

وی خواستار تشکیل کارگروه ویژه گردشگری متشکل از اساتید دانشگاه، صداوسیما، مردم و انجمن ها و رسانه های مردمی از جمله کارشناسان گردشگری شد و ادامه داد: از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری استفاده شود.

استاندار سمنان با تاکید بر راهکارهای افزایش جایگاه مسافر در استان گفت: کمربند برای وسایل نقلیه سنگین است و کمربند شهری باید در ایام نوروز بسته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز در این نشست گفت: استان سمنان دارای 30 منطقه نمونه گردشگری و 2 شهر نمونه بین المللی، 39 روستای گردشگری، 865 اثر تاریخی، 34 سنت در حال اجرا و 123 سنت مبهم است. این توانایی ها نشان دهنده فرهنگ غنی و تمدن باستانی این کشور است.»

حمیدرضا دوست محمدی افزود: یک هزار و 173 نفر در تاسیسات گردشگری استان مشغول به کار هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه بیش از 90 اقامتگاه بوم گردی در استان فعال است، افزود: یکی از برنامه ها افزایش اقامتگاه های بوم گردی است.

وی با بیان اینکه کرونا ضربه سختی به تاسیسات گردشگری وارد کرده است، گفت: دفاتر خدمات مسافرتی نقش مهمی در توسعه گردشگری دارند.

دوست محمدی با اشاره به اینکه 23 اثر طبیعی استان در فهرست ملی به ثبت رسیده است، افزود: .

وی گفت: بخشی از راه آهن استان حاصل ثبت جهانی راه آهن سراسری ایران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان خواستار مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در کنار سایر دستگاه های اجرایی به ویژه اداره کل شهرداری ها و اوقاف و امور خیریه شده است. “

48

دکمه بازگشت به بالا