عمومی

ربودن و تعرض به زن جوان به بهانه جابه‌جایی مسافر و زورگیری بلوار نیایش؛ تکالیف ارکان حاکمیت چیست؟

ربودن و تعرض به زن جوان به بهانه جابه‌جایی مسافر و زورگیری بلوار نیایش؛ تکالیف ارکان حاکمیت چیست؟

کنار جاده منتظر تاکسی بودم که یک پراید سفید با دو مسافر زن و مردی که عقب نشسته بودند به من بوق زد، هوا تاریک شده بود و ترسیدم تاکسی مرا نگیرد. وقتی دیدم یک خانم مسافری در ماشین نشسته بود، دلم به درد آمد و در چند صد متری میدان سوار شدم. همینطور که رفتیم، راننده از جاده اصلی خارج شد و من می خواهم چیزی بگویم، خانمی که عقب نشسته بود گفت: “ببخشید، مادرم مریض است، ما او را به خانه می بریم و ما” برمی گردم، بگذار کرایه تو را هم بشمارم تا محبتت جبران شود.» حرف های آن خانم ذهنم را آرام کرد. دقایقی با جاده اصلی فاصله داشتیم که راننده ترمز کرد و مردی که کنار جاده ایستاده بود سوار شد. در همان زمان راننده ماشین را قفل کرد. در، وقتی مردی که تازه وارد شده بود نشست، یک چیز تیز کنارم گذاشت، می خواستم برگردم که راننده گفت: تو چاقو را بگذار! ساکت شو و حرف نزن تازه متوجه شدم شیشه های ماشین مه گرفته و از ترس چیزی به ذهنم نمی رسد. راننده نیم ساعت در یک جاده فرعی رانندگی کرد تا به خرابه ای رسیدیم، قبل از اینکه لباس های من و زن پشتی را برداشتند و با چاقو و چاقو تهدیدم کردند. بیماری که در شهر جیغ و داد نزنم. تا حدود یک ساعت بعد از دردسری که سعی کردند برای ما ایجاد کنند، نمی‌توانستم بفهمم چه اتفاقی افتاده است. دو ساعت راه رفتم تا به شهر رسیدم و به خواهرم زنگ زدم. یک تلفن عمومی

خلاصه ای از درد و رنج یک زن 30 ساله است که چندی پیش توسط سه جوان مورد تعرض قرار گرفت و هیچ اطلاعات یا آماری از راننده یا ماشینی که سوار آن بود ندارد. او در داخل خانه حبس شده بود و حالا با اصرار خواهرش که تنها کسی است که از وضعیت او خبر دارد، برای پیگیری موضوع به دفتر مراجعه می کنند.

با توجه به اهمیت توجه به مسائل حاکمیتی اجتماعی و پیدایش چنین مسائلی، گمان می کنم که نقل قول خاطرات یک وکیل این هفته را با هدف اطلاع رسانی و پیشگیری از این قبیل موضوعات از جمله اخبار اقامه نماز اجباری در خیابان های نماز تهران و پاسخ فرمانده نیروی انتظامی به عناوین اخبار، متفاوت از سایر موضوعات قبلی برگزار خواهم کرد. اخبار آنلاین همزمانی این خبر با اتفاقی که برای ارباب رجوع در دفتر اینجانب رخ داد این شبهه را برطرف کرد و تصمیم گرفتم به این موارد اشاره کنم و چند خطی از وظایف تعریف شده دستگاه های حاکمیتی و لزوم توجه نیروی انتظامی و قضاییه بنویسم. . مقامات و دلایل امنیتی برای وقوع چنین مشکلاتی.

مهم ترین معیار و ابزار برخورد با هنجارشکنی ها و رفتار مجرمانه، توانایی جامعه در شناسایی رفتارهای منجر به جرم است که پیش نیاز آن، داشتن هویت و شخصیت است. اعضای جامعه.در جوامع مهاجرپذیر، پلیس و سازمان های امنیتی موظفند ورود و شیوه زندگی و شیوه های تجاری مهاجران را به نحو مطلوب زیر نظر داشته باشند و ابزار مؤثری برای تنظیم روابط اجتماعی و زندگی خصوصی این افراد فراهم کنند. مهاجرت به اتباع کشورهای همسایه در ایران، همچنان با مقوله ورود و اقامت غیرقانونی این گونه افراد مواجه هستیم، این نشان از کوتاهی نهادهای ذیربط در انجام وظایف سازمانی خود و یا تعریف تدابیر امنیتی برای رفع نیازها است. جامعه در دسته امنیت قرار می گیرد.

تا زمان ارائه طرح و برنامه مدون و موثر بر اساس مطالعات دانشگاهی و تحقیقات میدانی (جرم شناختی و جامعه شناسی…) برای جلوگیری از بروز و بروز انواع خشونت در جامعه، هشدارها و اقدامات نیروهای انتظامی و غیره. تنها با وجود یک دستور مسکن موقت، نمی توانید انتظار داشته باشید که از وقوع این نوع رفتار جلوگیری کنید.

در پرونده اجباری بزرگراه نیایش، متهم در سخنان خود خاطرنشان کرد: رفتار اجتماعی شهروندان نیاز به اصلاح دارد، بزرگراه هایی که افراد دیگر در آن تماشا و حضور دارند به جای کمک و حمایت از هموطنان خود شروع به فیلمبرداری کردند. یا، اجرا نشده است. اقداماتی از سوی دیگر شهروندان برای مقابله با متهم انجام می شود که نشان دهنده گسست فرهنگی و نهادینه شدن برخی رفتارهای ناقض زندگی اجتماعی است.

شناسایی علل این گونه رفتارها و همچنین ارائه ابزارهای منطقی و مؤثر برای از بین بردن علل این حجم از خشونت در جامعه که مستلزم تعامل و همفکری با وکلا و نهادهای دانشگاهی مانند کانون های وکلا است، بر عهده دولت است. انجمن جرم شناسان و جامعه اندیشمندان و… باید به طور جدی به این موضوع بپردازند. بدیهی و بدیهی است که اگر عزمی برای حذف این گونه رفتارها در جامعه با یک کار فرهنگی مبتنی بر مطالعه و انسجام درازمدت وجود داشته باشد، می‌توان انتظار داشت که پس از فرهنگ‌سازی مناسب، آمار وقوع چنین پدیده‌هایی به دست آید. از قبیل آدم ربایی، اخاذی، خشونت تجاوز جنسی و… باید کاهش یابد وگرنه بی شک شاهد افزایش این گونه رفتارها خواهیم بود.

نکته مهم در چنین مواردی این است که بسیاری از این افراد از ترس آبرو یا تهدید و مشکلات احتمالی حاضر به ثبت و گزارش شکایت نیستند. همانطور که خانم سی ساله بعد از سه هفته با کمک خواهرش حاضر شد ماجرا را توضیح دهد، اما زمانی که من برخی از مراحل تشکیل پرونده و مراحل قضایی لازم را برایش توضیح دادم. با شناخت مقصران، صورتش رنگ پرید و لکنت زبان کرد. و سرانجام به بهانه مشورت با خانواده دفتر را ترک کرد در قیافه مستاصل و نگران ترس از تهدید متجاوزان آشکار بود و مطمئنم حاضر است سالها با این درد زندگی کند اما او حاضر به شکایت نمی شود. .

به عبارت دیگر، مدیران نهادهای ذیربط به جای مصاحبه و انجام اقدامات حساس فراتر از اصول و قواعد قانونی، از جمله معرفی متهم به عنوان قلدری و تردد در سطح شهر و سایر اقدامات مشابه، نیازمند استعلام مناسب هستند. راههای ایجاد امنیت شهری در این صورت تغییرات ساختاری قابل توجهی بر اساس مفهوم پیشگیری از جرم مورد نیاز است. در دنیای امروز، مدل‌های سیاست جنایی بر فراهم کردن زمینه‌های فرهنگی برای ارتقای امنیت شهروندان در قالب‌های متنوعی که می‌توانند تحلیل و با شرایط سازگار شوند، تمرکز دارند. از این رو جامعه ایرانی نیازمند پلیس است که از امکانات سخت افزاری مناسب و نیروی انسانی متخصص به عنوان مسئول برقراری نظم و امنیت در شهر برخوردار باشد.

تجربه امسال ثابت می کند که اقدامات پیشگیرانه پلیس برای اطلاع رسانی به شهروندان در مورد موقعیت های مجرمانه موثر نبوده است، آنها از افزایش مجرمان و تهدید امنیت شهروندان جلوگیری نکرده اند. نیروی انتظامی 110 برای غلبه بر مشکلات ذکر شده در شرایط فعلی ضروری است.

اتفاقات یکی دو ماه اخیر نشان می دهد که میزان خشونت و فعالیت مجرمانه در جامعه رو به افزایش است، یک راه مهم و موثر برای شناسایی روش های پیشگیری، غلبه بر روش های مرسوم جرم با روش های نوین است. آمار آن. آدم ربایی با وسایل نقلیه شخصی به بهانه مسافرکشی/ ارعاب چاقو و سلاح سرد/ سرقت از بانک و خانه/ درگیری باند و باند و محله از پرتکرارترین جرایمی است که می توان الگوبرداری کرد. وی برای شناسایی علل وقوع جرم، شرایط و روش های جرم را در این گونه موارد مشاهده کرد.

بنابراین مشروعیت بخشیدن به جامعه بدون نظام عملی مبتنی بر یادگیری علمی-تجربی، نه برنامه مدون، مصاحبه های احساسی و… برای شناسایی راه های تحقق این آرمان قانونی امکان پذیر نیست.

وکیل-شیراز

دکمه بازگشت به بالا