عمومی

راه آهن خواف – هرات گامی مهم در توسعه و جهش اقتصادی ایران و افغانستان

راه آهن خواف - هرات گامی مهم در توسعه و جهش اقتصادی ایران و افغانستان

براساس پایگاه داده دنیای 77 ،
اشرف غنی در رویداد مدیریت راه آهن خواف-هرات و در ارتباط تصویری افزود: من خوشحالم که امروز شاهد بهره برداری از پروژه راه آهن تاریخی خواف-هرات هستیم که نتیجه همکاری دو کشور است.

رئیس جمهور افغانستان خطاب به رئیس جمهور کشورمان گفت: “من می خواستم در افتتاحیه این پروژه بزرگ شخصاً با شما ملاقات کنم اما محدودیت های ناشی از کرونا این پروژه مهم را در غیاب ما و از طریق کنفرانس ویدئویی افتتاح کرد.”

رئیس جمهور افغانستان افزود: من به ملت جمهوری اسلامی ایران که با موج دوم ویروس کرونا می جنگند تسلیت می گویم و از کمک شما در جلوگیری از موج اول ایران و بهبود وضعیت پناهندگان افغانستانی متشکرم.

آقای اشرف غنی خطاب به آقای روحانی افزود: “من از حضور شما در افتتاح این پروژه مهم استقبال می كنم و از خدا می خواهم كه جهان و مردم متدین ایران و افغانستان را از موج دوم تاجگذاری نجات دهد.”

وی افزود: اتمام این پروژه نتیجه اراده ملی هر دو كشور است و تلاش مهندسان ، كارگران و مسئولان هر دو كشور و افتتاح این پروژه تاریخی گامی مهم در جهت احیا ، توسعه و جهش اقتصادی در هر دو كشور است. ما خوش شانس هستیم و از همه مقامات دو کشور حاضر در افتتاح پروژه تشکر می کنیم.

دکمه بازگشت به بالا