عمومی

رؤیای داغی که سرد شد

رؤیای داغی که سرد شد

تابستان رو به پایان است و تمایل به بازی در شن های گرم ساحل شما را به یک سال دیگر می برد. امسال ، اکثر بچه ها اوقات فراغت خود را روی دیوارهای خانه خود گذرانده اند و اکنون که بوی آنلاین و موم به مشام رسیده است ، هنوز تابستانی گرم دارند.

به گزارش دنیای 77 رسانه ها ایران او نوشت: “تعطیلات تابستانی و دریایی بسیار سودمند است.” “البته ، اگر تنها نیستید ، این بدان معناست که شما فقط با والدین خود نیستید ، والدین شما مایلند که یک دوست را با آنها به مسافرت ببرند.” این چند سطر از مقدمه کتاب “تعطیلات تابستانی” آنقدر برای دختر بچه جذاب است که از مادرش می خواهد که کتاب را برای او بخرد. جلد کتاب پسری را نشان می دهد که کنار دریا روی شن بازی می کند. تصویر رنگارنگ کتاب رویایی را برای هر بیننده ای نشان می دهد ، چه برسد به دختر کوچک ، از لحظه ای که مادرش کتاب را برای او می خواند ، با لبخندی شیرین به مادرش نگاه می کند و احتمالاً در سر او خواب می بیند.

تابستان رو به پایان است و تمایل به بازی در شن های گرم ساحل باید شما را به یک سال دیگر برساند. امسال ، اکثر بچه ها اوقات فراغت خود را روی دیوارهای خانه خود گذرانده اند و اکنون که بوی آنلاین و موم به مشام رسیده است ، هنوز تابستانی گرم دارند.

“بچه تمام تابستان با تبلت بازی می کرد. اخیراً دیگر حوصله بازی ندارد. از تلویزیون بلند می شود و از تبلت به تبلت و تلویزیون به تلویزیون می رود. من دیگر نمی دانم چه کنم سفر کنید. نه ، این بچه حتی نمی تواند به پارک برود و بازی کند. “من می دانم که بسیاری از مردم آنقدر سختگیر نیستند و حداقل بچه ها را به پارک می برند ، اما از ترس دلتا کرونا و ترس از این بر کودکان تأثیر می گذارد ، من همیشه در خانه می مانم. “رفتن به مدرسه بدون اتلاف وقت ؛ درست مانند بسیاری از دانش آموزان دیگر.

مادر ادامه داد: “قبل از تابستان ، من فکر می کردم که می توانم برنامه های متفاوتی را برای نوزاد انجام دهم. ما حتی قرار گذاشتیم که چند مادر دانش آموز کلاس بچه ها را گروهی بیرون ببرند و در صورت امکان با یکدیگر معاشرت کنند. ارتباط اجتماعی وجود دارد ، اما مادران دیگری مانند من نیز از این می ترسیدند که فرزندانشان آلوده شوند ، بنابراین بیشتر آنها بچه ها را در خانه نگه می داشتند. “سال گذشته هم همینطور بود ، اما کمی بهتر بود چون ما فکر می کردیم کرونا بچه ها را درگیر نمی کند ، بنابراین ما آنجا بازی می کنیم ، اما امسال ترس از کرونا دلتا ما را از انجام همین کار باز می دارد. “

-مادر نیلا یک ساله ، دانش آموز کلاس سوم که قرار است امسال کلاس چهارم را شروع کند ، همچنین با ابراز تاسف از اینکه دخترش تابستان خوبی را سپری نمی کند ، گفت: که برای فرزندانم باقی ماند. فکر می کردم تابستان امسال می توانم دخترم را در یکی دو کلاس تفریحی و آموزشی ثبت نام کنم ، اما حتی استخر روباز ، که همیشه باز بود و دارای منطقه مخصوص کودکان بود ، تابستان امسال بسته شد. دخترم دانش آموز مدرسه است و تابستان امسال عاشق کتاب خواندن و آموختن علم بود ، اما تابستان امسال به هیچ وجه مزاحم این کار نشد زیرا خسته بود و می خواست برنامه ای سرگرم کننده انجام دهد. او حتی به من گفت که می خواهم به توپ بروم. “من باید بازی کنم حتی اگر او هرگز به توپ بازی علاقه نداشت و همیشه فکر می کرد که این یک بازی پسرانه است ، اما او آنقدر خسته است که می خواهد فعالیت بدنی داشته باشد.”

پدر دانش آموز 12 ساله مهرا افزود پسرش به فوتبال علاقه داشت و دو سال بود که نتوانسته کاری برای او انجام دهد. تمام سلیقه او این بود که تابستان را راحت و بدون هیچ دغدغه ای در مدرسه بگذراند و در زمین با بچه ها بازی کند. البته ، مدرسه فوتبال کودکان امسال افتتاح شد ، اما من و چند والدین دیگر تصمیم گرفتیم امسال بچه خود را به مدرسه فوتبال نفرستیم زیرا نگران بودیم. کودکان مریض می شوند زیرا شرایط بازی به گونه ای است که نمی توانند با ماسک و عرق بازی کنند و مجبورند دائماً آب بنوشند و باعث می شود ماسک برای همیشه برداشته شود. یکی دوبار وقتی با پسرم تمرین کردم ، متوجه شدم بچه ها اصلاً بهداشت را رعایت نمی کنند. پس از همه ، آنها بازی فوتبال با کودکان و ماسک مشکل هستند. از سوی دیگر ، آنها نمی توانند دست های خود را بشویند و آنها را دائماً ضد عفونی کنند ، بنابراین تصمیم گرفتم امسال پسرم را در خانه نگه دارم. کودک لباس های فوتبال خود را می پوشد و به پارکینگ می رود تا تمرین کند و به تنهایی تمرین کند. در ساختمان ما هیچ فرزندی هم سن و سال ما وجود ندارد و این بسیار دشوار است. گاهی اوقات او در خانه توپ بازی می کند که من و مادرش با آن دعوا می کنیم ، اما می دانم که کودک گناهی ندارد. از دیدن بچه در پارکینگ با لباس های ورزشی اش بسیار ناراحت شدم و به او یادآوری کردم که زود بیدار شود و ماسک بزند. همسایه ها حتی هشدار دادند که بازی در پارکینگ می تواند به ماشین آنها آسیب برساند که این یک مزاحمت است. آنها خوب هستند ، اما خانواده هایی مانند خانواده ما چاره ای ندارند. چگونه می توان پسری در این سن را در آپارتمانی 70 متری گرفتار کرد و به او گفت: کاری نکن! پسر دوست دارد بازی کند. حالا که فوتبال مدرسه نمی رود ، او حداقل می تواند در پارکینگ و حیاط بازی کند ، اما همسایه ها عصبانی می شوند و هشدار می دهند که از طرف دیگر ، وقتی او در خانه توپ بازی می کند ، همسایه ها اعتراض می کنند و ما یا جواب همسایه ها را می دهیم. یا مبارزه کنید تابستان امسال بسیار بد بوده است و امیدوارم سال آینده با چنین وضعیتی روبرو نشویم. نکته این است که هرچه بیشتر از یک کودک بخواهید بنشیند ، احتمال اینکه یک کاردستی بسازید یا تلویزیون تماشا کنید بیشتر است! بچه ها باید فعال باشند و بازی کنند ، و این امکان وجود داشت ، حداقل در تابستان. کودکان نمی توانند به حوضچه ها و مناطق بازی بروند. هر کجا که می رویم ، باید ماسک بزند و نفس بکشد. »

معصومه صلاحی ، معلم آموزش و پرورش نیز در این زمینه شغل جالبی دارد: “روابط با همکاران تأثیر بسزایی در رشد اجتماعی شخصیت کودک دارد ، اما ما دو سال است که کودکان را در خانه نگه می داریم. این امر رایج نیست و همه خانواده ها به فرزندان خود اجازه نمی دهند. در این محیط بازی کنند زیرا از بیماری فرزندان خود می ترسند. کودکانی که در این محیط بازی نمی کنند ، به مدرسه نمی روند و سرگرمی دیگری ندارند ممکن است پرخاشگر باشند ، اما اکنون ما نگران هستیم کودکان منزوی و حتی اگر به مدرسه بازگردند ، نمی توانند ارتباط زیادی برقرار کنند. ممکن است به زودی با شرایط جدید عادت کنند و این رضایت بخش است ، اما این برای بچه هایی که مدام در خانه هستند و به دور از همسالان هستند اصلا خوب نیست. . “اوقات فراغت کودکان ، به ویژه در تابستان ، باید به گونه ای باشد که کودک برای شروع سال تحصیلی جدید احساس شادابی و هیجان کند ، که متأسفانه امسال این اتفاق نیفتاد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا