عمومی

دوبله هنر است نه تکنیک

براساس پایگاه داده دنیای 77 ،
معفری زاده که با چند مشت کار به یاد ماندنی مانند خوب ، بد و زشت ، محمد رسول الله به جای دامین توماس در نقش زاید در فیلم جایگزین کلینت ایستوود شد و شوهر شخصیت اصلی (اوشین) ریزو که سالها از خانه دور بود در فیلم ، اضافه شده است: نه و هر کسی که می خواهد وارد این رشته شود باید حضور داشته باشد تا بتواند پیشرفت کند.

وی می گوید اگر تکنیک و جزئیات دوبله به خوبی رعایت شود ، کار از نظر مخاطب پنهان نمی ماند و مورد استقبال وی قرار می گیرد.

این دوبلور برجسته فیلم کشورمان معتقد است که سرعت در دوبله امروز نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و دوبلور باید بتواند نقشی را که در صداپیشگی دارد مطابقت دهد تا مخاطب بتواند به سرعت و با آن تعامل کند. زیرا در غیر این صورت فیلم برای بینندگان آزار دهنده خواهد شد.

دوبله یک استراتژی نیست ، یک استراتژی نیست

وی درباره صدایی که مظفری زاده در فیلم داد گفت: “با توجه به نظر مدیران دوبلاژ ، من صدای شخصیت های منفی را نمی شنوم ، من به شخصیت های اکثراً مثبت صدا فیلم می دادم ، اگرچه مهم نبود آشکار شد تا بینندگانم بتوانند درمورد من مثبت قضاوت کنند.

وی معتقد است که اگر راوی بتواند این نقش را مثبت و منفی بیان کند ، بهتر است همین نقش را در فیلم های دیگر نیز ادامه دهد ، اما اگر موفق نبود ، باید کار را به کسی مهارت بیشتری در بیان روحیه بازیگر خاص بدهد .

مظفری زاده پایین بودن دستمزد در صنعت دوبلاژ را یکی از مشکلات این حوزه عنوان کرد و افزود: به همین دلیل بسیاری از صداپیشگان که ممکن است در این هنر موفق باشند تمایلی به ادامه کار در این زمینه ندارند.

عباس معتمدزاده ، کارشناس دوبلاژ ، گرمی و عاشقانه بودن را از ویژگی های بارز صدای سعید سعید مظفری زاده عنوان کرد: “تمام نقش هایی که او در مظفری زاده بازی کرده با چهره بازیگر مطابقت دارد و باعث می شود مخاطب از طریق فیلم ارتباط بهتر و راحت تری برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه این هنر ذاتی اوست ، افزود: این توانایی باعث می شود که او متناسب با چهره بازیگر باشد.

دوبله یک استراتژی نیست ، یک استراتژی نیست
وی افزود: تفاوت صدای مظفری با دیگر داب ها این است که او صدای جوانی دارد و اگرچه به شخصیت های قدیمی نیز صدا داده است اما یکی از هنرهای او این است که توانسته به شخصیت های مختلف صدا دهد.

معتمدزاده با بیان اینکه همه کارهای سعید سعید مظفری زاده تحسین برانگیز و ملودیک است ، افزود: بسیاری از بازیگران خارجی به دلیل صدای خود در سینمای ایران شناخته شدند.

دکمه بازگشت به بالا