عمومی

دنیای اسلام امام رضا (ع) را به‌عنوان عالم آل محمد می‌شناسد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

دنیای اسلام امام رضا (ع) را به‌عنوان عالم آل محمد می‌شناسد - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

آیت الله محمد هادی عبد خدایی در مصاحبه با خبرنگار آنلاین درباره عظمت و جایگاه علی بن موسی الرضا (پ)پیامبر (صلی الله علیه و آله)پ) وی با تعیین دوازده جانشین برای وی گفت: قسمت اصلی فعالیت های این اشراف مدیریت و هدایت جامعه و همچنین رفع شبهات و مشکلات دینی و حفظ تمامیت اسلام است.

وی ادامه داد: در مورد مدیریت اجتماعی ، آنها به دلیل مخالفت حاکمان زمان خود با دولت تماس نگرفتند ، اما آنها رهبران علمی جامعه اسلامی بودند.

یکی از اعضای گردهمایی کارشناسان رهبری با اشاره به شبهات و مشکلات دینی افزود: برخی از این شبهات داخلی بود و برخی دیگر از اندیشه ها وارد جهان اسلام شد که امامان از نظر عقل و منافع خالص هستند. گیری آنها به شبهات قرآن پاسخ دادند.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا در دوران امامت (پ)، ما وارد دوره جدیدی می شویم که در آن مسلمانان با جامعه جهانی ارتباط دارند و اندیشه های انحرافی و الحادی از طریق ترجمه های مختلف وارد جامعه اسلامی شده است.

عبد خدایی فرمود: قبل از امام رازر (علیه السلام)پ)جنبه ملی دیگری برای دفاع از اصل اسلام وجود داشت ، اما در زمان امام رضا (ع)پ) این بعد بین المللی پیدا کرده است و اندیشه از بیرون وارد جهان اسلام می شود ، تنها فردی که می تواند در مقابل این تفکر الحادی ایستادگی کند ، امام رضا (ع)پ) بود.

امام رضا (ع) با تأکید بر جهان اسلام.پ) معروف به “جهان محمد” ، می گوید: در زمان امام موسی کاظم (ع)پ) در مدینه ، جایی که بیشتر وقت خود را در زندان گذراند ، هنگامی که علمای اسلام مخالفت کردند ، به امام رضا (ع) خطاب کرد.پ) آمدند و همه آنها را از نظر علمی پذیرفتند.

این سمینار و استاد دانشگاه به آن سمت اشاره کردند ذهن من وی دارای شخصیت علمی بالایی بود ، وی افزود: او برای جلب احترام به خود مناظره هایی ترتیب می داد ، اما در بین همه آنها امام رضا (ع)پ) درخشش زیادی داشتند.

امام هشتم است (پ) وی با اشاره به موقعیت ولایتمداری به نفع اسلام گفت: “با استفاده از این زمان ، شیعیان را از انزوا بیرون آورد و اسلام را ظهور و گسترش داد ، علما توانستند در کام کار کنند ، محافل مطالعاتی تشکیل داده و آنها را احیا کنند. زندگی . “

عبدخدایی اهمیت توجه به عنوان اصلی علی بن موسی رضایت (پ) وی خاطرنشان می کند: امام موسی کاظم لقب “عالم خاندان پیامبر” را به وی داده است که در مقابل عنوان غلطی مانند “امام غریب” که ذکر شد بسیار با فضیلت است.

وی در ادامه افزود: امام رضا (ع)پ) بیشتر در مورد ایمان است ، به ویژه در مورد توحید ، که جزئیات آن در یک کتاب آمده استمسندالرضاکه در حالت “سیاست مناسب” جمع آوری می شود.

دکمه بازگشت به بالا