جامعه و خانواده

درمان کرونا در پیک ششم چقدر آب می‌خورد؟

درمان کرونا در پیک ششم چقدر آب می‌خورد؟

معاون بیمه و خدمات بهداشتی درمانی شرکت بیمه سلامت نحوه پوشش بیمه درمان عروق ویروس کرونا و بیمه بیماران و بیمه را تشریح کرد.

مهدی رضایی در گفت و گو با دنیای 77وی با تاکید بر اینکه داروهای تزریقی RemedSivir همچنان تحت بیمه هستند، گفت: این دارو از سال 1399 تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است. بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی بیمه، پوشش بیمه ای این دارو نیز تمدید شد. در واقع در گذشته در مورد بستری های موقت در بیمارستان پوشش بیمه ای این دارو 70 درصد سهم بیمه و 30 درصد سهم بیمار بود که حتی این پوشش به 90 درصد می رسید. در مورد بیماران بستری، این پوشش از ابتدا 90 درصد فرانشیز است.

وی با تاکید بر اینکه این نوع پوشش بیمه ای بر اساس پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت اعمال می شود، تصریح کرد: اخیراً وزارت بهداشت بر اساس آخرین دستاوردهای علمی، دستورالعمل جدیدی (شماره 11) با عنوان راهنمای 19 تشخیص و درمان را صادر کرده و بر اساس این دستورالعمل تصمیم گیری شده است که دارو چه زمانی تجویز می شود. ما می پذیریم. تعهدات ما شامل نسخه های خارج از پروتکل ذکر شده نمی شود.

وی در خصوص هزینه تزریق رامد ساویر توسط بیمار گفت: طبق آخرین قیمت تعیین شده از سوی سازمان غذا و دارو برای هر دوز داروی رمد ساویر حدود 370 هزار تومان است که 5 روز درمان (تزریق 6 آمپول) است. هزینه حدود 222000 تومان و مابقی بر عهده بیمه سلامت است.

رضایی در خصوص هزینه تزریق این دارو برای بیماران گفت: پوشش ما در مورد پذیرش در بیمارستان است و بر این اساس 90 درصد خدماتی که بیماران بستری در بخش دولتی دریافت می کنند بر اساس تعرفه محاسبه می شود. توجه داشته باشید که بیماران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا باید از داروهای دیگری غیر از RemedSivir نیز استفاده کنند که بر این اساس پوشش داده می شود.

وی با بیان اینکه هزینه درمان کرونا در بیماران مختلف متفاوت است، خاطرنشان کرد: این هزینه در هر بیمار بسته به شرایط متفاوت است و برای بیمارانی که نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه دارند بیشتر خواهد بود. میانگین هزینه حدود 9 میلیون تومان بوده که 90 درصد آن را خود ما و 10 درصد را خود بیمار پرداخت کرده ایم. البته در بخش خصوصی محاسبه بیمه بر اساس هزینه های دولتی است و مابه التفاوت هزینه های خصوصی و دولتی به عهده خود بیمار است. در صورت دریافت خدمات از بخش خصوصی، حدود 75 درصد هزینه بر عهده بیمار و حدود 25 درصد بر عهده بیمه است.

وی درباره میزان هزینه های بیمه سلامت از ابتدای شیوع کرونا گفت: بر اساس آخرین برآوردها بیش از 3000 میلیارد تومان برای درمان کرونا هزینه شده است.

وی همچنین در مورد پوشش بیمه ای آزمون های کرونا به دنیای 77 گفت: این آزمون ها نیز تحت پوشش بیمه ای است و در مراکز دولتی دانشگاه ها با حق رای رایگان برگزار می شود. در مراکز خصوصی مورد تایید وزارت بهداشت، هزینه این آزمایش را با تعرفه 70 درصد پرداخت می کنیم.

رضایی در پایان تاکید کرد: کرونا بیماری جدیدی است که هم در انسان و هم سلامتی را با مشکل مواجه کرده است اما با تجربه بود. بزرگ‌ترین درس کرونا برای کشورمان، به‌ویژه در اوج قبلی، این است که شاهد مصرف بی‌رویه برخی داروها هم به ضرر مردم و هم به ضرر بیمه‌کنندگان در افزایش هزینه‌ها بوده‌ایم. بر اساس آخرین اطلاعات، وزارت بهداشت پروتکل های درمانی خود را بهبود بخشیده است تا انشالله در ششمین پیک بتوانیم از تجربیات پیک قبلی به درستی استفاده کنیم و از داروها به ویژه ضد ویروس ها استفاده نکنیم. با هزینه بالایی مواجه نشوید که آن را از ارائه سایر خدمات ضروری باز می دارد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا