ورزش

درآمدزایی از فوتبال پایه را بلد نیستیم/ والدین با آینده فرزندان بازی نکنند

این موضوع در گفتگو با برنر مطرح شد

آشتیانی: نمی دانیم چگونه از فوتبال پایه پول دربیاوریم/ والدین با آینده فرزندانشان بازی نکنند

پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس معتقدند در فوتبال اصلی چه از سوی مربیان و چه والدینی که فرزندان خود را بدون تحقیق در مدرسه ثبت نام می کنند اصول رعایت نمی شود.

اردلان آشتیانی که سابقه فعالیت در فوتبال پایه را در کارنامه دارد، در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی گروه ورزشی خبرگزاری دنیای 77، در خصوص اتفاقات اخیر در این زمینه گفت: با توجه به این موضوع که در سال 1394 در این زمینه فعالیت می کنیم. در فوتبال پایه پیشرفت داشته است اما نوع پیشرفت خیلی مهم است. من هم شاهد بهبودی بوده ام، اما انتظارات بیشتر است. در مقایسه با وضعیت و استعداد فوتبال ما، فوتبال پایه واقعا پتانسیل بسیار بیشتری دارد.

آیا این صنعت پولساز است که بسیاری از افراد می خواهند در آن کار کنند؟ آشتیانی می گوید: صنعت فوتبال یک پولساز اساسی است، اما ما نمی دانیم چگونه از این صنعت درآمد کسب کنیم. متأسفانه آنها فکر می کنند وقتی می دوند و تیمی را هدایت می کنند و از مردم پول می گیرند، کار خودشان را کرده اند، اما اگر بیشتر مطالعه کنیم، می بینیم که مربیان بزرگ چقدر پول در می آورند. نحوه کشف بازیکنان با استعداد و فروش آنها برای درآمد و همچنین پیشرفت

55

او بر اهمیت فوتبال پایه تاکید می کند: بسیاری از تیم ها حتی فوتبال پایه و آکادمی را هم شامل نمی شوند. هیچ نگاه حرفه ای در این قسمت وجود ندارد و به نظر می رسد می خواهند این قسمت را نادیده بگیرند. مشکل موجود؟ تعداد آنها به قدری زیاد است که نام بردن از آنها کافی نیست. از مشکلات سخت افزاری شروع کنیم، والدینی که اولویتشان فوتبالیست شدن با پول فرزندانشان است. آنها می خواهند نقاط ضعف فرزندان خود را با پول پر کنند و در نتیجه با استعداد عقب می مانند. آنقدر مشکلات و فساد و بی انضباط و سیاست و ساختار زیاد است که علاقه ای به کار در این زمینه وجود ندارد.

آشتیانی می گوید: از والدین انتظار می رود که در مورد ثبت نام فرزندان خود در مدرسه فوتبال حداقل در مورد مربی سوال کنند. آینده کودک در خطر است و نباید از این بخش غافل شد. متأسفانه امروزه بسیاری از مدارس فوتبال وجود دارند که مهارت هایی را ندارند که هرکسی بتواند با مدارس فوتبال بدون مجوز کسب درآمد کند. آیا به کسانی که علاقه مند به ورود به این صنعت هستند توصیه می کنم؟ اگر علاقه وجود دارد و آنها واقعاً کار را دوست دارند پس چرا که نه؟ اولویت کار باید سلامت باشد. اصل مهمی که هرگز نباید فراموش شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا