ورزش

داور جنجالی، دیدار ایران و کره‌جنوبی را سوت می‌زند

تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی سه شنبه ساعت 17 به وقت تهران در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. ایران به دنبال کسب پیروزی در این دیدار خانگی برای حفظ جایگاه خود در بالای گروه و برداشتن گامی بزرگ در راه جام جهانی است و کره جنوبی نیز به دنبال پایان طلسم شکست خود در تهران برای صعود به بالای جدول است.

در همین راستا ، کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم داوری از عمان را برای این بازی انتخاب کرده است. احمد ابوبکر سعید سعید الکاف ، ملقب به احمد الکاف ، داور 38 ساله و جنجالی عمانی ، بازی را هدایت می کند. ابوبکر عمر و رشید الغیثی ، دو هموطن الکاف ، او را برای قضاوت در این بازی حساس همراهی می کنند ، در حالی که عمر یعقوبی داور چهارم بازی است که او نیز از عمان است.

در سال 2017-2017 ، در مقدماتی جام جهانی ، احمد الکاف به دیدار ایران و ازبکستان اشاره کرد که در آن شاگردان کی روش با آزمون و گل طارمی به پیروزی رسیدند. اما این داور جنجالی سابقه طولانی در قضاوت مسابقات ایران در لیگ قهرمانان آسیا دارد که اکثر آنها جنجالی شده است.

تصمیم نهایی داور برای تیم عراق در لیگ قهرمانان امسال بود ، زمانی که او بازی تراکتورسازی و نیروی هوایی عراق را قضاوت کرد که با تساوی بدون گل به پایان رسید. اما احمد الکاف در دقیقه 30 بازی استقلال و پاختاکور در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا اشتباه بزرگی مرتکب شد. هنگامی که دیابت به دست مشاریفوف برخورد کرد و احمد الکاف ، داور عمانی ، که در نزدیکی محل حادثه بود ، چشم خود را به کمکهای اولیه او معطوف کرد و حتی سوت در صورت وی زد ، چند ثانیه مکث کرد و جریمه شد. او و کمک داور مردد بودند تا اینکه آبی ها تصمیم گرفتند مجازات واضحی اعلام نکنند. استقلال سرانجام پس از شکست 2-1 مقابل پاختاکور از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

آن داور امید پرسپولیس را کشت!

در سال 2017 ، احمد الکاف ، در بازی معروف پرسپولیس و الهلال ، در تصمیمی عجیب ، پنالتی را پشت محوطه جریمه الهلال اعلام کرد و در همان بازی خطای آشکار پنالتی برای پرسپولیس را نادیده گرفت. در آن بازی پرسپولیس که در نیمه نهایی با 4 گل به الهلال باخت ، بازی برگشت را خوب آغاز کرد اما تصمیم عجیب الکاف صفحه را برگرداند و امیدهای سرخپوشان ایرانی را از بین برد.

محمد انصاری در جریان درگیری با مهاجم الهلال خارج از محوطه جریمه یک ضربه پنالتی دریافت کرد. همچنین در ادامه بازی شوت مدافع بشار رسن الهلال بود اما الکاف پنالتی اعلام نکرد. این تصمیمات علاوه بر این باور که پرسپولیس در صحنه گل دوم الهلال خطایی روی مدافع خود داشت ، شب تلخ نماینده ایران را تکمیل کرد و در نهایت پرسپولیس توسط الهلال حذف شد.

سوت داور جنجالی در بازی ایران و کره جنوبی

سوت داور جنجالی در بازی ایران و کره جنوبی

خاطرات بد افراد الکاف

اما بازی پرسپولیس و الهلال تنها حکم جنجالی الکاف برای تیم های ایرانی نبود. حکم داور عمانی استقلال و العین امارات متحده عربی را در ورزشگاه آزادی گرد هم آورد. استقلال که در بازی اول به الدحیل باخت ، در اولین بازی خانگی خود به سه امتیاز نیاز داشت و مصمم بود با کمک هواداران خود العین را شکست دهد. در این مسابقه پژمان داور عمانی خطای مشکوکی روی منتظری اعلام نکرد که اعتراض شدید استقلال را در پی داشت. همچنین در آخرین دقیقه بازی ، داور و دستیارش گل آفساید را که محمد دانشگر مقابل العین به ثمر رساند اعلام آفساید کردند.

سوت داور جنجالی در بازی ایران و کره جنوبی

سوت داور جنجالی در بازی ایران و کره جنوبی

جنجالی که ژاوی را صدا می کند

دو سال پیش ، در دیدار بین السعد و الهلال ، داور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا چنان حکم جنجالی داشت که ژاوی و بغداد بونجاح او را به شدت متهم کردند. احمد الکاف به اشتباه به این بازیکن کارت زرد نشان داد و عبدالکریم حسن در جریان تساوی 1-1 بین دو تیم اعتراض کرد. پس از سوت داور برای هشدار به عبدالکریم ، بازیکنان السعد به داور حمله کردند و به تصمیم او اعتراض کردند. در اینجا احمد الکاف به طرز عجیبی ستاره السعدی السعد ، گابی را به عقب هل داد و سپس از جیب پشتی خود کارت قرمز بیرون آورد و به عبدالکریم حسن نشان داد. در ادامه مسابقه ، عبدالکریم حسن ، بهترین بازیکن سال آسیا 2018 ، به مدت 5 ماه و بغداد بونجا به مدت 2 ماه از بازی محروم شدند.

به طرز عجیبی ، داور عمانی در بیشتر بازی هایی که برای تیم ایران انجام داد سوت زد ، که منجر به شکست تیم ایران شد. شکست استقلال خوزستان مقابل لاخویا ، شکست تراکتور مقابل الاهلی و الاتحاد و شکست سال گذشته مقابل پاراخکور استقلال از جمله دیدارهایی بود که احمد الکاف عمانی قضاوت آن را بر عهده داشت. وی همچنین به دیدار برگشت پرسپولیس و کاشیما در ورزشگاه آزادی اشاره کرد که با تساوی بدون گل به پایان رسید و قهرمانی آسیا به دست شاگردان برونکو واگذار شد.

سوت داور جنجالی در بازی ایران و کره جنوبی

251 251

دکمه بازگشت به بالا