عمومی

خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب ارومیه امسال افتتاح می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خط انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب ارومیه امسال افتتاح می شود - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

فرهاد سرخوش در گفتگو با مههر با بیان اینکه یکی از اهداف ساخت تصفیه خانه ارومیه علاوه بر اثرات بهداشتی ، انتقال پسماندهای پزشکی به مخزن دریاچه ارومیه است ، افزود:

وی ادامه داد: با اجرای این مسیر سالانه 41.1 میلیون متر مکعب پسماند پزشکی به دریاچه ارومیه منتقل می شود. در پایان سال آماده بهره برداری است.

رئیس استان ستاد احیای دریاچه ارومیه چنین گفت مدول سومین پالایشگاه با ظرفیت 600000 متر مکعب در روز برای جمعیت 300 هزار نفری از جمله سیستم SBR از سال 1994 در حال ساخت است ، وی گفت: این پروژه با 99 درصد پیشرفت در حال اجرا است و امسال به اتمام می رسد.

وی به اجرای طرح اشاره کرد سرد پروژه احداث غرقاب سازی دریاچه ارومیه در حاشیه رودخانه گفت: هدف از اجرای این پروژه است سرد در رودخانه هنگام کنترل میزان آب گرفته شده از رودخانه مستقر تقاضای واقعی و آبگرفتگی ، بسته شدن کانال صول از اواخر ماه نوامبر تا اواخر امسال کشت نشده است ردیبهشت ماه آینده رودخانه را به دریاچه ارومیه بریزید.

سرخوش خاطرنشان کرد: طراحی و اجرا سرد غرقابی دریاچه ارومیه از سال 2017 در رودخانه در حال انجام است و این پروژه شامل بهسازی و بازسازی است. سقف وجود ، اصلاح سرد، ساخت سدهای انحرافی و اجرای آن سرد افسوس تقریباً 85 مورد را اجرا کرده و تحت 21 مورد جدید است.

دکمه بازگشت به بالا