عمومی

خطر فرونشست در اصفهان جدی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خطر فرونشست در اصفهان جدی است - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید رضا مرتضوی بعدازظهر پنجشنبه در سومین همایش ائمه جمعه استان اصفهان با ابراز خرسندی از توفیق سید محمد خمینی در امامزاده شهرری اظهار داشت: از توفیق حضور سید محمد خمینی در امامزاده شهرری خبر داد. وی با اشاره به شرایط خاص دولت گفت: دولت جدید رویکرد متفاوتی در خدمت رسانی به مردم داشته است، مشکلات نسبت به سال های گذشته بیشتر است اما دولت فعلی برخی از انتظارات مردم را برآورده کرده است. شفافیت و عدالت اجتماعی که حکومت اسلامی وارد صحنه شده است.

وی با بیان اینکه دولت با نگاهی دموکراتیک اهداف خود را بر اساس اصول کلی نظام دنبال می کند، می افزاید: اصفهان از نظر جغرافیایی به عنوان استانی ممتاز توصیف می شود و در بخش های مختلف این رویکرد تخصیص امکانات و بودجه به اصفهان را محدود می کند. از سوی دیگر وضعیت در استان های خاص هم اکنون حاکم است.

استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات چند جانبه استان اصفهان در سال های اخیر به آلودگی آب و هوا اشاره کرد و گفت: این موضوعات در سطح ملی مطرح می شود چرا که برای خروج از استان اصفهان نیاز به یک وحدت همه جانبه است.

موضوع حل مشکلات آب در استان اصفهان مختص هیئت حاکمه است

وی به ضرورت وحدت در این زمینه اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: وقتی مشکل آب اصفهان محدود به مجموعه حاکمیتی استان نباشد، همه طرف‌ها احساس مسئولیت می‌کنند، اما تدوین برنامه ملی و سناریوی واحد غیرممکن می‌شود. گاهی اوقات واکنش های اشتباه می تواند منجر به مشکلات بیشتری شود.

مرتضوی به برخی صداها در استان اشاره کرد و گفت: در خصوص حوضه جاینده رود گام های اشتباهی برداشته شده و بارندگی کم کشاورزان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است که مطالبات فراوانی از مسئولان منطقه است.

بارندگی در سرشاخه های زاینده رود 58 درصد کاهش یافته است.

استاندار اصفهان هشدار داد: دبی آب در زاینده رود 8.2 مترمکعب بر ثانیه و خروجی سد زاینده رود 12.5 میلی متر است و بارندگی پارسال 321 میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته 58 درصد کاهش داشته است. در باران

او در حمایت از اتحاد ایالات متحده صحبت کرد، اما گفت که حفظ استقلال برای کشاورزان مهم است.

مدیریت ۷۳ درصدی محتوای فضای مجازی مرتبط با زاینده رود از خارج از کشور

مرتضوی گفت: پنجم آذر و روزهای قبل و قبل از آن ۷۳ درصد از محتوای فضای مجازی استان اصفهان از خارج از کشور رسیدگی می شد که سه برابر محتوای داخلی بود و تداوم این روند راحت نبود.

وی به مدیریت صحیح آب اشاره و تصریح کرد: همه باید با دلسوزی و مهربانی به این موضوع نگاه کنند تا مشکل آب حل شود و اجازه ندهیم دشمن به نفع بیگانگان بهره برداری کند. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که بافت پیچیده‌ای دارد و باید همه جوانب را در نظر گرفت، همه شهرهایی را که درگیر مشکل مدیریت آب هستند باید در نظر گرفت، اما به دلیل مسائل قومی، قبیله‌ای و سیاسی از مدیریت آب کنار گذاشته شده‌ایم. ما

استاندار اصفهان هشدار داد: اگر مشکل آب حل نشود با مشکل دیگری از دست رفتن زمین در اصفهان مواجه خواهیم شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره انتخاب فرمانداران شهرستان های استان اصفهان تاکید کرد: به دنبال فرماندارانی هستیم که با جدیت و قاطعیت در خدمت مردم باشند.

دکمه بازگشت به بالا