جامعه و خانواده

خطر خیز دوباره کرونا در تعطیلات پیش‌رو

خطر خیز دوباره کرونا در تعطیلات پیش‌رو

کوپر ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ، ضمن توضیح اقدامات انجام شده برای ورود به مرحله دوم آزمایشات بالینی واکسن ، در مورد عود بیماری کرون در تعطیلات آینده و عدم رعایت پروتکل نیز هشدار داد.

دکتر جلیل کوهپهاهده در مصاحبه با دنیای 77 گفت وی در مورد آخرین اخبار مربوط به آزمایش بالینی واکسن کوپرز ، به واکسیناسیون دو گروه 25 نفره در مرحله دوم اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که مرحله دوم واکسن در ماه جولای پایان یابد.

وی با اشاره به قطعی برق در مرکز پزشکی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مشکلات ناشی از قطعی برق طبیعی است اما بیمارستان ها به برق اضطراری مجهز هستند و به همه این دستگاه ها دستورالعمل آزمایش دقیق تر از قبل داده شده است. علوم از طرف دیگر با هماهنگی وزارت نیرو تلاش شده است تا از قطعی برق در مناطقی که بیمارستان وجود دارد جلوگیری شود و در صورت بروز چنین اتفاقی ، پیش از این به بیمارستان اطلاع دهید تا آمادگی کافی برای قطع برق را داشته باشند.

کوهپهادهاده افزود: مراکز تزریق واکسن نیز در بحث هایی برای حفظ زنجیره سرماخوردگی واکسن ها این موضوع را در نظر گرفته اند. قطعاً قطع برق در این مورد بسیار مثر نیست. زیرا از طریق جعبه های سرد می توان دمای واکسن ها را برای چندین ساعت کنترل کرد اما در هر صورت قطع برق مشکلات خاص خود را در زنجیره سرد واکسن ایجاد می کند.

وی در مورد وضعیت ارجاع بیماران و بستری شدن آنها در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: “این روند در مقایسه با روزها و هفته های گذشته در حال کاهش است. البته این کاهش خیلی زیاد و چشمگیر نیست و بعضی روزها حتی کمی افزایش می یابد. به طور کلی ، با این وجود ، هم تعداد بیماران و هم تعداد مرگ و میرها در هفته آخر ماه مه نسبت به روزهای اول این ماه کاهش یافته است و ما در پایین شکاف چهارم قرار داریم. با این حال ، میزان افت نیز نگران کننده است به طوری که پس از تعطیلات آینده (اواسط ژوئن) مشکلی در پذیرش بیمار نداریم. اگر اجتماع برای تعطیلات آینده انجام شود ، امکان افزایش بار بیماری وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره احتمال اوج تاج پنجم کرونا با ویروس جهش یافته تصریح کرد: جهش ها ممکن است بسیار م effectiveثر نباشند و اگر افراد از پروتکل های بهداشتی پیروی کنند ممکن است قله های جدی ایجاد کند. در مورد موج چهارم ، متأسفانه ، ما کمترین میزان انطباق با پروتکل های بهداشتی را تجربه کرده ایم. خوشبختانه مشاهدات عمومی اکنون بهتر از هفته های گذشته است و اگر این روند ادامه یابد ، قطعاً جهش ها قادر به تولید قله های بزرگ نخواهند بود. .

وی افزود: پیش بینی ما در تهران این است که قله چهارم به شدت سقوط خواهد کرد و اگر در تعطیلات نیمه خرداد اتفاق خاصی نیفتد و نظارت شود ، می توانیم شرایط را به درستی مدیریت کنیم. با رعایت پروتکل ها و افزایش واکسیناسیون ، امیدواریم که بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که قله زیادی نداشته باشد.

وی درباره تأمین دارو و اکسیژن بیمارستان گفت: خوشبختانه کمبود دارو نداریم. وقتی از بالا پایین می آییم ، استفاده از دارو و اکسیژن کاهش می یابد و اکنون تأمین دارو و اکسیژن به بیمارستان های ما مشکل بزرگی نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا