حوادث و رویداد

خشونت‌های سایبری علیه کودکان و نقش والدین در مقابله با آن

خشونت‌های سایبری علیه کودکان و نقش والدین در مقابله با آن

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس FATA با بیان اینکه پرخاشگری کودکان و نوجوانان و خشونت سایبری زمینه جدیدی از سلامت روان است ، گفت: خشونت سایبری در محیط های مجازی پیامدهای روانشناختی و روانشناختی جبران ناپذیری برای سلامت روان کودکان و نوجوانی

به گزارش دنیای 77 ، سرهنگ دوم علی محمد رجبی وی در چهارمین روز از برنامه “پویش مردمی کودکان سایبری” با عنوان “کودکان سایبری ، خشونت سایبری” گفت: کودکان از خشونت سایبری احساس مناسب نمی کنند. آزار و اذیت سایبری علیه کودکان یکی از کشنده ترین خشونت هایی است که نسل جدیدی از کودکان بروز داده و بسیار شبیه نمونه های واقعی سو abuse استفاده و ارعاب اجباری است.

وی گفت: “متأسفانه ، خشونت های سایبری در میان کاربران اینترنت در حال افزایش است.” “خشونت سایبری هر نوع تهدید ، ارعاب و آزار و اذیت است که می تواند در اشکال مختلف فضای مجازی و شبکه های اجتماعی رخ دهد.” شبکه های مجازی سازی و رسانه های اجتماعی ، خشونت علیه کودکان به تجاوز پشت درهای بسته یا در مدرسه محدود نمی شود ، خشونت و قلدری سایبری خشونت رایجی است که کودکان و نوجوانان در اینترنت تجربه می کنند. موضوعی که شاید برای والدین قابل درک باشد.

رئیس مرکز شناسایی و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس FATA خاطرنشان کرد: همانطور که خشونت در دنیای واقعی به طور گسترده تعریف می شود و هر عملی که منجر به هر نوع “سو abuse استفاده” شود به یک روند خشونت آمیز تبدیل می شود ، بنابراین در فضای مجازی نیز چنین است. “

رجبی بابیان اینکه خشونت سایبری علیه کودکان و نوجوانان برای همه والدینی که دسترسی آسان کودکان به اینترنت به آنها خطرناک است گفت: کودکانی که با خشونت سایبری روبرو هستند قربانیانی هستند که جایی برای پنهان شدن از اراذل و اوباش ندارند و سایبری ندارند. بنابراین اراذل و اوباش و استرسی که به آنها وارد می شود بسیار بیشتر از تحمل کودک است.

رئیس مرکز شناسایی و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس FATA افزود: یکی از مهمترین دلایلی که کودکان و نوجوانان در معرض آزار و اذیت سایبری قرار می گیرند این است که صفحات مرور و گروههایی که در آن خشونت را تبلیغ می کنند وجود ندارند و موضوعیت ندارند یا در بحث های توهین آمیز مطرح می شوند. “و پورنوگرافی سعی در ارائه آنها و شعله ور شدن فضای مجازی دارد.

وی ادامه داد: اراذل و اوباش سایبری خواستار سیاه نمایی های مختلف از جمله خشونت و تهدید علیه کودکان و نوجوانان در فضای مجازی هستند.

رجبی درباره نکاتی که والدین باید درمورد مقابله با تهدیدات سایبری علیه کودکان و نوجوانان بدانند ، گفت: والدین باید با انواع آزار و اذیت و آزارهای اینترنتی آشنا شوند و به فرزندان خود نمونه هایی بیاموزند.

وی افزود: به بچه های خود بیاموزید که آزار و اذیت ، تهدید و شوخی با هویت دیگران سرگرم کننده نیست و می تواند عواقب جدی داشته باشد و آزار و اذیت اینترنتی همچنان ادامه دارد.

رئیس مرکز شناسایی و پیشگیری از جرایم سایبری فاتا ناجا تأکید کرد: والدین باید حضور عمدی خود را در فضای مجازی به فرزندان خود یادآوری کرده و از پرسه کنجکاوی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جلوگیری کنند.

رجبی گفت: والدین هرگز نمی توانند کنترل کاملی بر زندگی سایبری فرزند خود داشته باشند و از آنها خواست تا با نرم افزار و شبکه های اجتماعی که فرزندانشان برای ارتباط بهتر با فرزندشان کار می کنند ، آشنا شوند.

وی با توجه به راه حل این نوع خشونت در رفتار کاربر ، گفت: با توجه به اینکه فضای مجازی حد و مرزی ندارد ، کاربران استفاده از آنها می توانند برای آن محدودیت تعیین کنند و از گسترش انزجار در این مکان جلوگیری کنند.

رجبی افزود: اگر فرزندان ما قربانی قلدری در فضای مجازی نشوند نباید به عنوان مروج زورگویی سایبری عمل کنیم.

رئیس شناسایی و پیشگیری از جرایم اینترنتی در FATA گفت: “اگر کودک شما در معرض تهدید سایبری قرار گیرد ، بسیار ترسیده ، مضطرب و افسرده است. این وظیفه والدین است که کودک خود را از اثرات خشونت محافظت کنند.” پلیس. پشتیبانی سایبری

وی افزود: یافتن مقصر در این وضعیت به بهبود اوضاع کمک نمی کند و بسیار مضر است. بدون عدالت فقط سعی کنید کودک خود را مطمئن کنید که در سایه حمایت شما قرار دارد و این وضعیت تغییر خواهد کرد.

رجبی افزود: اگر قلدری سایبری خشونت مهلکی است که کل زندگی کودک را تهدید می کند و کودک شما دچار ترس و اضطراب کشنده و غیرقابل کنترل است ، حتماً به یک روانشناس ماهر مراجعه کنید.

وی در مورد روند قضایی رسیدگی به خشونت سایبری علیه کودکان و نوجوانان گفت: والدین ابتدا باید شکایت دیجیتال را در دادگاه جرایم رایانه ای ثبت کنند ، شواهد دیجیتالی خشونت سایبری را حفظ کرده و برای یافتن مقصر به پلیس شکسته تحویل دهند. عاملان این جنایت باید شناسایی و دستگیر شوند.

بر اساس وب سایت پلیس نیوز ، سرانجام رئیس مرکز کشف و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس FATA از کاربران خواست توصیه های پلیس FATA را جدی بگیرند و آنها را اعمال کنند تا با چنین مواردی تماس نداشته باشند و هرگونه موارد را مشاهده کنند. موارد مشکوک وب سایت پلیس FATA به نشانی www.cyberpolice.ir با مرکز اورژانس سایبری.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا