حوادث و رویداد

خالی کردن حساب با پیامک جعلی ابلاغیه قضایی

خالی کردن حساب با پیامک جعلی ابلاغیه قضایی

رئیس پلیس ویژه فتای شرق استان تهران از دستگیری یک کلاهبردار فیشینگ که با ارسال پیامک جعلی با تیتر اطلاعیه قوه قضائیه اقدام به فریب شهروندان می کرد، خبر داد.

به گزارش دنیای 77، سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خود، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای غرب استان تهران قرار گرفت. .

سلطان آبادی با استناد به اظهارات شکات افزود: بنا بر اظهارات شاکیان پس از دریافت پیامک جعلی با عنوان اطلاع رسانی الکترونیکی سامانه ثنا، برای مشاهده متن اطلاعیه بر روی لینک ارسال شده در پیامک کلیک کرده و در آنجا به این افراد اعلام شد که با توجه به وضعیت ابلاغیه، مبلغی برای پرداخت وجود دارد و به این بهانه وارد درگاه جعلی بانک می شوند و مشخصات کارت بانکی خود را وارد می کنند. این افراد پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی متوجه می شوند که اطلاعات به سرقت رفته و از حساب بانکی آنها برداشت غیرمجاز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس فتای با انجام اقدامات فنی و اقدامات پلیسی متهم را شناسایی کردند، گفت: در موارد زیر ماموران با هماهنگی مراجع قضایی این فرد را در مخفیگاهش دستگیر و تحویل دادند. پلیس ترک خورده

رئیس پلیس ویژه فتای شرق استان تهران با اشاره به بازجویی از متهم گفت: متهم در بازجویی ها ابتدا منکر ارتکاب جنایت شد اما پس از مواجهه با مدارک و شواهد جمع آوری شده به جرم خود اعتراف کرد و به جرم خود اعتراف کرد. وی که از بی احتیاطی مردم سوء استفاده می کند، عضو سامانه صنعا است، پس از شروع به ارسال پیامک به نام و هدایت افراد فریب خورده به صفحات جعلی بانکی، اطلاعات کارت بانکی آنها را به سرقت برده و از حساب افراد برداشت غیرمجاز انجام می دهد. .

سلطان آبادی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده گفت: این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم با کل پرونده روانه دادسرا شد.

وی به شهروندان هشدار داد: ارسال هرگونه پیامک حاوی اطلاعات اخطاریه قضایی سامانه سانا با شماره تلفن شخصی تنها ترفندی برای فریب شهروندان است لذا شهروندان به شماره پیامک های ارسالی توجه کنند. پیام هایی که حاوی لینک های هدایت شده هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا