استانی

حمایت از شرکت های دانش بنیان در استان قزوین جدی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی دنیای 77 از قزوین؛ حمید وطن دوست، مدیر فنی و اعتباری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته (صها) روز شنبه در سفری یک روزه به قزوین از چهار شرکت دانش بنیان صنعتی بازدید کرد.

image_2022_11_6-16_42_51_566_zl3

وطن دوست به همراه مشام پیله فروش معاون اقتصادی استاندار، عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت، لشکری ​​معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت، رضا صفری مدیرعامل شهرستان های صنعتی استان، س. دانش بنانه. این شرکت تولید کننده انواع کلید و ترموستات کولرگازی گرمایشی و سرمایشی، کلید کولر آبی، کلید و پریز هوشمند، درایوهای BLDC و موتور القایی، درایو کولر، دوچرخه و موتور سیکلت و مراقبت در منزل، محصولات پزشکی تب تب می باشد. گیج، پالس اکسی متر، تست قند خون، اکسیژن ساز و محصولات دیجیتال و تبلت و همچنین گروه صنعتی دانش بنیان فربرد تولید کننده انواع پهپادهای غیرنظامی در شهر آبیک شرکت سورنا امان پردازان تولید کننده کامپیوترهای بدون کیس و شرکت دانش بانیان استیل غرب آسیا با مسئولیت محدود طراح و سازنده سه دستگاه بسته بندی سیلر، تنها شرکت دانش بانیان که در شهرک صنعتی کاسپین بازدید کردند.

image_2022_11_6-16_39_51_524_VOR

میشم پیل فروش در حاشیه این بازدید به خبرنگار دنیای 77 گفت: امروز از یک واحد تولیدی ماشین آلات بسته بندی بازدید کردیم و با مهارت ها و ایده های جوانان نخبه بیشتر آشنا شدیم.

وی بیان کرد: رشته ماشین سازی در واقع نوک پیکان صنعت است و کشوری که بتواند در ساخت انواع دستگاه ها و تجهیزات صنعتی حرفی برای گفتن داشته باشد صنعتگر محسوب می شود وگرنه مونتاژ کاری است.

معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: در استان قزوین با تقویت صندوق های پژوهشی، منابع خوبی برای حمایت از سازمان های دانش بنیان در نظر گرفته شده و حمایت های لازم صورت می گیرد و حمایت های لازم نیز در این زمینه انجام می شود. در صنعت ماشین آلات.

وی گفت: استان قزوین ظرفیت بیشتری برای طراحی و ساخت دستگاه های مختلف دارد و می توانیم از تسهیلات صندوق برای حمایت از کارگران این حوزه استفاده کنیم.

image_2022_11_6-15_45_47_963_V4A

پایله فروش با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای مشکلات برخی واحدها مربوط به کمبود فضای تولید یادآور شد: در نظر داریم در اجرای طرح توسعه خود فضا را برای واحدها فراهم کنیم و ظرفیت تولید را افزایش دهیم و در حال بررسی این درخواست ها هستیم. و امیدواریم بتوانیم تقاضای واحدها را تامین کنیم.

عزیزالله افضلی رئیس حراست استان قزوین که در این سفر حضور داشت، درباره حمایت از روابط صنعت و سازمان های دانش بنیان گفت: در حال حاضر 99 سازمان دانش بنیان داریم که ارتباط خوبی با صنعت دارند و داریم. تلاش برای افزایش این تعامل.

image_2022_11_6-16_39_50_679_2BY

وی افزود: بی شک پتانسیل سازمان های دانش بنیان برای کمک به حل معضلات خاص صنعتی و بهبود تولید قابل توجه است و در صورت شناخت این توانمندی ها می توان انتظار گامی قابل توجه برای رفع موانع از سر راه داشت. ساخت و کیفیت محصول.

رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: با شناسایی مشکلات حوزه صنعت به شرکت های دانش بنیان معرفی می شوند و تلاش می کنند با کمک شرکت های دانش بنیان این چالش ها را برطرف کنند.

image_2022_11_6-16_42_51_566_zl3

افضلی گفت: بزرگترین مشکلات شناسایی شده واحدهای صنعتی مشکلات مالی و کمبود سرمایه در گردش و عدم امکان اجرای طرح های توسعه و تجاری سازی محصول است.

وی بیان کرد: حمایت از صنعتگران با فعالیت های صندوق تحقیق و توسعه و صندوق حمایت از توسعه صنایع پیشرفته وزارت حراست امکان پذیر است و امیدواریم فعالان اقتصادی نیز از این اختیارات و فرصت ها به خوبی استفاده کنند.

انتهای پیام





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتایج 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا