ورزش

حشیش و ماری‌جوانا دوپینگ هستند؟ + مدت محرومیت

حشیش و ماری‌جوانا دوپینگ هستند؟ + مدت محرومیت

حشیش و ماری جوانا از مواد ممنوعه ویژه دوپینگ هستند و در صورت مصرف توسط ورزشکاران تخلف محسوب و مشمول ممنوعیت می شوند.

به گزارش دنیای 77، استفاده از کانابینوئیدها (CANNABINOIDS) S8 در زمان رقابت ممنوع است و تمامی مواد موجود در این لیست، مواد خاصی هستند.

بر این اساس، تمام کانابینوئیدهای طبیعی و مصنوعی به جز کانابیدیول، مانند حشیش، ماری جوانا و محصولات شاهدانه، تتراهیدروکانابینول های طبیعی و مصنوعی (THCs) و کانابینوئیدهای مصنوعی که اثرات THC را تقلید می کنند، ممنوع هستند.

فرزاد شرقی، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ کشور در گفت وگو با دنیای 77 مواد مورد سوء مصرف در جامعه مانند حشیش و ماری جوانا از جمله مواد خاصی است که در صورت استفاده عمدی در مسابقات منجر به محرومیت 2 ساله می شود. با اثبات خارج از مسابقه بودن و عدم ارتباط با عملکرد ورزشی، محرومیت ورزشکار 3 ماه خواهد بود.

وی افزود: باید بدانیم که مدت زمان داخل مسابقات از ساعت 23:59 شب قبل از بازی تا پایان مسابقه شامل نمونه گیری دوپینگ و مراجعه فردی به مراکز تایید شده ترک اعتیاد خواهد بود. توسط نادو، او تا 1 ماه محروم خواهد شد. را می توان کاهش داد

لازم به ذکر است که از ابتدای ژانویه 2023 (11 ژانویه 1401) ورزشکاران در سراسر جهان باید بر اساس آخرین لیست مواد و داروهای ممنوعه نسبت به استفاده از این مواد یا روش های ممنوعه اقدام کنند و در غیر این صورت مورد بررسی قرار خواهند گرفت. به عنوان نمونه ورزشکار دوپینگ.

فهرست ممنوعه بخشی اجباری از استانداردهای بین‌المللی برنامه جهانی ضد دوپینگ است و فهرست مواد و روش‌های ممنوعه هر ساله توسط گروه تخصصی WADA (سازمان جهانی ضد دوپینگ) در کشورهای مختلف برای اطمینان از ارائه مناسب بازنگری می‌شود. آموزش ورزشکاران، مربیان و نیروهای پشتیبانی و تغییر توصیف ورزش کشورها مورد توجه قرار می گیرد و در نهایت فهرست مواد و روش های جدید ممنوعه از ابتدای ژانویه 2023 (11 دسامبر 1401) لازم الاجرا می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا