ورزش

حسرت ابدی بر دل ستاره‌های پرسپولیس

حسرت ابدی بر دل ستاره‌های پرسپولیس

میلاد سرلچ که پس از نزدیک به 6 ماه حضور در تیم ملی جام جهانی را از دست داد، نباید خیلی ناراحت و غمگین باشد چرا که با نگاهی به خود و تاریخ پرسپولیس، مطمئناً آنچه را که ستاره های واقعی به تن دارند، در می یابد. پیراهن قرمز آنها با این پیراهن به اوج محبوبیت و احترام رسیدند، اما از دست دادن جام جهانی به دلایلی برای آنها حسرتی ابدی در دوران فوتبالی آنها باقی مانده و هرگز فراموش نخواهد شد. جام جهانی واقعا یک رویا بود. سال ها بود که تیمی از قاره کهن به این مسابقات نمی رسید یا در دوره های دیگر تنها یک تیم از قدرت های آسیایی در آن شرکت می کرد. بعدها در دهه 60 بسیاری از ستاره های فوتبال ما با جنگ و عدم حضور در مسابقات بین المللی مواجه شدند و صعود به جام جهانی را غیرممکن کرد. برخی با رفتن به جام جهانی خط را از دست دادند، حتی یکی از اعضای تیم هم راهی مسابقات شد اما نتوانستند در این رویداد بزرگ و تاریخی به میدان بروند.
در اینجا نگاهی می اندازیم به منتخبی از بازیکنان تاریخ پرسپولیس که در جام جهانی چه در تیم اصلی و چه در تیم ذخیره حضور نداشتند، هرچند شاید به دلیل محدودیت منابع در ثبت تعداد بازی های ملی، شاید این رقم دقیق نباشد. اما اینطور نیست. پرسپولیس در مورد برخی از بزرگترین بازیکنان تاریخ باشگاه شفاف است. آنها چندین سال در تیم ملی حضور داشتند و چند بازی ملی انجام دادند.

تیم اصلی
بهروز سلطانی 8 سال 18 بازی; خودش می گفت ابتدا به او عقاب آسیا می گفتند اما دروازه بان قد بلند قرمزها در دهه ای که خبری از جام جهانی نبود به پیراهن شماره یک تیم ملی و پرسپولیس رسید. جام ملت های سنگاپور مهم ترین تورنمنت بین المللی سلطانی بود.
محمد پنجعلی، 13 سال، 45 بازی; اگرچه او به جام جهانی 1978 رفت، اما برای نشستن روی صحنه خیلی جوان بود. بعدها با تیم ملی قهرمان بازی های آسیایی شد و در تیم منتخب آسیا قرار گرفت اما حسرت حضور در جام جهانی در دلش ماند.
ظفر کاشانی 6 سال 38 بازی; او با وجود دو قهرمانی در جام ملت های آسیا، یک بار صعود به المپیک و بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی، در جام جهانی حضور نداشت. آقای دیپلمات را قطعا یکی از بهترین اعضای تاریخ این باشگاه می دانند.
مجتبی محرمی 8 سال 37 بازی 5 گل; یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال و عضو تیم قهرمان بازی های آسیایی 1990 که در سال های پایانی حضور در تیم ملی در جام ملت های 1996 سوم شد، استعداد و پتانسیل خود را ندید. جام جهانی.
ابراهیم آشتیانی، 5 سال، 35 بازی، یک گل; برخی معتقدند او بهترین دفاع راست تاریخ پرسپولیس بود. پرسپولیس و یکی از آن ستاره های شاهین در حال درخشش در تیم ملی. بازیکن سال جام ملت های آسیا 1972 و قهرمان مسابقات در 29 سالگی از تیم ملی خداحافظی کرد.
حمید درخشان 13 ساله 41 بازی 9 گل; کاشته جان طراح نابغه فوتبال ایران با وجود دوران ملی طولانی اش به جام جهانی نرسید. او در سال های پایانی بازیگری اش می توانست در جام جهانی 1994 کاپیتان تیم ملی باشد اما نشد.
حامد کاویانپور، 5 سال، 53 بازی، 1 گل; بازیکنی که در 17 سالگی به تیم ملی پیوست و به طرز عجیبی جام جهانی را از دست داد. اگر تیم بلاژویچ به جام جهانی 2002 می رفت، او احتمالاً در ترکیب اصلی بازی می کرد، اما دوران ملی او بدون این افتخار به پایان رسید.
مرتضی کرمانی مقدم، 4 سال، 24 بازی، 3 گل; هافبک – ملقب به تاریخ مبارز پرسپولیس و مهاجم قدرتمند
«به به تو» فوتبال ایران به جام جهانی 1990 نرسید و با آن نسل ستاره ها برای جشن قهرمانی بازی های آسیایی چراغانی کردند.
ناصر محمدخانی، 8 سال، 27 بازی، 14 گل; حیف که این استعداد ناب و خاص در جام جهانی دیده نمی شد وگرنه مسیر زندگی فوتبالی و شخصی این مهاجم به یکباره تغییر می کرد و همه دنیا از فرارها و دریبل ها و کاشت ها و لحظات ناب او بهره می بردند. . در مزرعه ساخته شده است.
فرشاد پیاس، 10 سال، 34 بازی، 18 گل; آقای گل سابق فوتبال ایران و هنوز هم رکورددار تاریخ باشگاه پرسپولیس محسوب می شود، یکی از ستاره هایی است که به جام جهانی 1990 نرسید و در این جشنواره بزرگ فوتبال شرکت نکرد.
همایون بهزادی 10 سال 35 بازی 11 گل; یکی از بزرگ‌ترین نام‌های تاریخ باشگاه، با وجود دو قهرمانی در جام ملت‌ها و سابقه درخشان در خط حمله برای تیم ملی، جام جهانی را ندید یا باید بگویم از حضور در جام جهانی محروم شد. عضو تالار مشاهیر فوتبال آسیا و آقای گل جام ملت های 1968. .

تیم رزرو شده:
دروازه بان: عزیز اصلی، 6 سال، 24 بازی
مدافعان میانی: بهروز درفی فر 2 سال 23 بازی علی انصاریان 9 سال 6 بازی
مدافع راست: مهراب شاهرخی، 11 سال، 15 بازی، یک گل
مدافع چپ: رضا شاهرودی، 4 سال، 34 بازی، 5 گل، رضا وطن خواه، 10 سال.
هافبک ها: ضیاء عربشاهی 6 سال 19 بازی 2 گل محسن عشوری 4 سال 17 بازی 1 گل علیرضا امامی فر 2 سال 35 بازی 1 گل
مهاجمان: حسین کلانی 6 سال، 24 بازی، 11 گل، صفر ایرانپاک، 7 سال، کریم باوی، 6 سال، 23 بازی ملی، 10 گل

251 251

دکمه بازگشت به بالا