حوادث و رویداد

جزییات ساخت ۵۰۰۰ خانه برای مردم

جزییات ساخت ۵۰۰۰ خانه برای مردم

در سال گذشته تعداد خانه های هلال نزدیک به 5000 خانه بود که هنوز با تعداد مطلوب 337،000 خانه هلال فاصله دارد. وظیفه خانه های کوچک مستقر در هلال احمر در روستا و اطراف آن در سال 1999 چیست و چه باید کرد؟

به گزارش دنیای 77 ، اولین زمزمه های شکل گیری “خانه هلال” در و اطراف روستا در اوایل سال 1994 شنیده شد. به گفته علی اصغر احمدی ، دبیرکل وقت جمعیت هلال احمر ، خانه هایی بدون نیاز به ایجاد موقعیت های سازمانی و با قدرت و مشارکت مردم ساخته شده و محلی برای آموزش امداد و نجات عمومی و استفاده از قدرت مردم در موارد موردی شده است. از حوادث احتمالی

احمدی در مورد خانه های هلال احمر گفت: “یكی از روش های درست كار كردن در مواقع بحرانی و همچنین تصادفات ، آموزش شهروندان است. وقتی شهروندان مهارت لازم را داشته باشند ، در شرایط سخت بهتر مدیریت می كنند و میزان خسارت را كاهش می دهند. به هر خانواده کمک کنید “برای تحقق این شعار باید توجه بیشتری به آموزش داشته باشیم. در حال حاضر یکی از مهمترین ویژگیهای این برنامه دخالت مستقیم آن در امور امداد و نجات است و در این مورد سعی در ساخت خانه هلال در هر روستا یا محله. “و البته با آمادگی مردم ، می توانیم نتایج بهتری در برخورد با حوادث و بحران ها بدست آوریم.” با اجرای پروژه هلال احمر ، شهروندان اولین موج آسایش در زمان بحران “

طرح احداث خانه هلال در این زمان به کندی در نظر گرفته شد ، اما تمرکز طولانی مدت طول نکشید و با گذشت زمان و به ویژه با تغییرات مدیریتی در جمعیت هلال احمر ، طرح حاشیه ای و کمتر در نظر گرفته شد. طرحی که با اجرای آن می توان مدیریت بحران و آمادگی در برابر بلایا را به طور انحصاری از مرکز مدیریت کشور خارج کرد و آن را به دورافتاده ترین و منزوی ترین مناطق پرجمعیت کشور منتقل کرد.

پنج سال پس از ایده اولیه راه اندازی خانه های هلال و راه اندازی چندین خانه هلال در کشور ، خانه های هلال در ابتدای دولت کریم همتی تحت سرپرستی جمعیت هلال احمر به اخبار اصلی بازگشت. تأکید بر راه اندازی و راه اندازی این خانه ها بود. وی در مورد لزوم ساخت خانه هلال گفت: «پروژه خانه هلال در سال 2015 اجرا شد اما متاسفانه متوقف شد. “خانه های هلال باید در تمام روستاها و شهرها معرفی شود تا مردم در بروز حوادث و بحران ها نقش مهمی در ظاهر شدن داشته باشند.”

خانه های هلال باید خانه مردم باشد

آرمان محمدی ، مددکار اجتماعی و عضو داوطلب فعالیت های بشردوستانه در مصاحبه با دنیای 77 ، وی در مورد فعالیت های خانه های هلال ماه ، معتقد است: “به طور کلی ، این یک چیز خوب است که ما می توانیم شرایط را تقویت کنیم تا به اصطلاح مدیریت محلی را از مرکز به حومه و مناطق دور افتاده تقویت کنیم و بنابراین من اولین ماموریت را باور دارم خانه های هلال از همان منطقه محلی است. مدیریت اجرایی باید منتقل شود. به عنوان مثال ، اگر خدای ناکرده در یک روستا زلزله ای روی دهد ، قدرت خانه هلال می تواند به جای اعزام نیروهای امدادی از مرکز به استان یا شهر و هدایت امداد از این کشور ، از قدرت موجود در همان محله استفاده کند. سپس در صورت لزوم از نیروهای دیگر استفاده کرد.

این عضو داوطلب فعالیت های بشردوستانه ادامه داد: “آموزش هایی که به این افراد داده می شود باید از ویژگی های خاصی برخوردار باشد. ابتدا اطمینان حاصل کنید که در مورد خطرات همان منطقه و محل زندگی و همچنین آموزش استاندارد و عمومی ، آموزش ویژه ای به ساکنان ارائه دهید. به عنوان مثال ، اگر یک روستایی مستعد بارش شدید برف است ، باید خیال او را راحت کند. مسئله دیگر این است که آموزش ها نباید در قسمت افتتاحیه و بروشور باشد. مربیان باید وضعیت ساکنان همان منطقه و مواردی مانند سواد ، زبان ، فرهنگ و غیره را مشاهده کنند و زنان و کودکان در فرایند آموزش فراموش نشوند.

در عین حال ، وی معتقد است که شرح وظایف خانه های هلال نباید محدود به هیچ بحرانی باشد و گفت: “باید از ظرفیت خانه های هلال به طور کلی برای آموزش ، بهداشت و همه امور بشردوستانه استفاده شود. این خانه ها باید برای مردم و به معنای واقعی کلمه باشد “خانه مردم” ماندن. با توجه به تجربه زندگی در مناطق محروم و فقیرنشین کشور ، باید بگویم که بسیاری از روستاهای ما دارای نقص آموزش و پرورش و غیره و غیره هستند و این خانه ها می توانند قسمت عمده ای از شکاف آموزش و پرورش را به خصوص در منطقه آموزش امداد

خانه های هلال در طبقه پایین قرار دارند

محمدی افزود: خانه های هلال برای کمک به مستضعفان و مستضعفان جامعه است و به نظر من می تواند به یک مرکز و پناهگاه امن تبدیل شود. بنابراین ، من به جمعیت هلال احمر توصیه می کنم که افتتاح خانه های هلال در مناطق روستایی و محروم کشور در استانهای سیستان و بلوچستان ، کهگیلویه و بایاراحمد ، چهارمحال و بختیاری ، ایلام ، هرمزگان ، لرستان ، خراسان جنوبی را در اولویت قرار دهند. و غیره.

به گفته این مددکار اجتماعی ، افراد در خانه های هلال علاوه بر توانایی دستیابی به آموزش های امدادی و بهداشتی ، امکان ایجاد اعتماد به نفس ، ایفای نقش در جامعه و تعامل با سایر گروه ها را دارند و احساس اهمیت می کنند.

وی امیدوار بود که خانه های هلال به مکانی برای ارتباط مردم با یکدیگر و کاهش مسافت و فرصت ها تبدیل شود.

روشی جدید برای استفاده از اختیارات هلال احمر

کریم همتی ، رئیس جمعیت هلال احمر در مصاحبه با دنیای 77 ، وی درباره خانه های هلال ماه گفت: «خانه های هلال ماه یک مدل خدماتی و راهی جدید برای استفاده از ظرفیت جمعیت هلال احمر به ویژه توانایی داوطلبانه و تمرکز بر توانمند سازی جامعه محلی است. در واقع ، طراحی خانه های هلال روشی م effectiveثر در انجام و اجرای فعالیت ها با رویکردی جامعه محور است که به حضور و مشارکت مردم در محله معتقد است و از مهارت های مشارکتی آنها در بهبود زندگی و مشارکت در ابزار دقیق بهره مند است.

وی با بیان اینکه خانه های هلال احمر یک مرکز داوطلبانه است ، افزود: این خانه ها با نصب و تأسیساتی در مناطق شهری و روستایی با اولویت فعالیت های داوطلبانه در مناطق حادثه خیز مورد تأیید جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی است. “

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان همچنین در مورد هدف راه اندازی این خانه ها گفت: کاهش تاب آوری با تاب آوری و افزایش ظرفیت داوطلب در جامعه محلی و مسئولیت اجتماعی از جمله این موارد است.

همتی با اشاره به اینکه خانه های هلال بار مالی اضافی را به دوش دولت نمی اندازند ، افزود: تمام تلاش ما ساخت خانه های هلال احمر با استفاده از امکانات و شرایط موجود و بار مالی ساخت و سازها و … به هلال احمر و دولت است. “خوشبختانه ما تاکنون همان قدم را برداشته ایم که طبق برنامه پنج ساله ششم جمعیت هلال احمر ، 5000 خانه هلال احمر باید در 31 استان راه اندازی و فعال شود که بیش از 4900 مورد در حال حاضر در کشورهای هلال احمر است. فعال است

وی با اشاره به چشم انداز بلند مدت جمعیت هلال احمر برای ساخت 3،000،000 خانه هلال احمر در سراسر کشور خاطرنشان کرد: این بدان معنی است که خدمات جمعیت هلال احمر در تمام مناطق روستایی و دورافتاده اجرا می شود.

داوطلب فعالیت

هزینه و شرایط عملیاتی خانه های هلال از دیگر مواردی است که س numberالات زیادی را به وجود می آورد. محمد حسن کاوسیان مقدم ، سخنگوی و دبیرکل جمعیت هلال احمر در گفت وگو با دنیای 77 وی به این س answeredال پاسخ داد و گفت: “یکی از این حوادث مربوط به تعداد کارمندان است. کلیه فعالیت ها و برنامه ها از طریق حضور و مشارکت اعضا و داوطلبان ، مطابق با دستورالعمل ها و رویه های مناسب برای ایجاد و راه اندازی خانه های هلال انجام می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر ، یک میلیون و پنج میلیون نفر در خانه هلال فعال هستند ، گفت: 60 درصد جمعیت را زنان و 40 درصد را مردان تشکیل می دهند. دامنه سنی این افراد از 10 سال تا 70 سال است.

کاوسیان مقدم خاطرنشان کرد: اجرای برنامه فعلی هلال غارس در مناطق شهری و روستایی در مناطق حادثه خیز و همچنین تأمین اعتبار هلال غارس در اولویت است. به گونه ای پیش می رود که نقش حمایتی در حوزه های فرهنگی و اقتصادی. ما اطمینان داریم که با گسترش و تکمیل این شبکه گسترده ، خانه های هلال احمر می توانند خودیاری و کمک های دیگری را در جامعه روستایی کشور نهادینه کنند تا نقش مهمی در ایجاد فضای اشتغال و اقتصاد روستایی ، آموزش ، فرهنگ و مشارکت هدفمند داشته باشند. و همدلی

چه اتفاقی در خانه کرسنت افتاد؟

سخنگوی جمعیت هلال احمر همچنین در مورد اقدامات انجام شده توسط خانه های هلال احمر در سال 1999 صحبت کرد و گفت: تاکنون 4 هزار و 914 خانه هلال احداث شده و 92 هزار و 297 نفر به صورت عمومی و در معرض خطر آموزش دیده اند.

وی با بیان اینکه 51،6722 گواهینامه برای افراد آموزش دیده صادر شده است افزود: همزمان 115000 داوطلب جوان و جدید از طریق خانه های هلال احمر جذب فعالیت های داوطلبانه خود شده اند.

هلال با اشاره به کاوسیان مقدم گفت که وی 1407 انبار را در خانه راه اندازی کرده است: “این انبارها تجهیزات و اقلام امدادی را برای کمک اولیه در همان انبار ذخیره می کنند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر تعداد شناسنامه های خطرناک تولید شده توسط خانه های هلال احمر را هزار و 199 مورد اعلام کرد و افزود: 2449 خانه هلال احمر تیم های امدادی را سازماندهی کرده اند و آنها در مجموع 2 هزار و 2557 پروژه از جمله پروژه ها را اجرا کرده اند: شهید سلیمانی ، یاس ، کاروان سلامت. اهدای خون. غربالگری. آنها در پروژه های معیشتی و موارد دیگر شرکت کرده اند.

اگرچه خانه های هلال از سال 1994 آغاز شده و در آستانه تعطیلی است اما باید دید که در سال 1400 برای 5000 خانه هلال چه اتفاقی می افتد و آیا تعداد آنها در قرن جدید برابر خواهد بود یا خیر. آیا به عنوان یک خانه 3،000،000 هلالی برای همه به مناطق روستایی و شهری کشور می رسد؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا