عمومی

جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی

جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی

امروز و دولت و مجلس در مصاحبه ای با عنوان “حمیدرجا حاجی بابایی” توافق در مورد تأمین کالاهای اساسی ، اجرای کامل معادله بازنشستگی کشوری ، نظامی ، تأمین اجتماعی و تکمیل پروژه های ناتمام را برای تصویب نهایی اعلام کردند.

رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس گفت که اختلاف با دولت با تأمین منابع پایان یافت.

حاجی بابایی می گوید: منابع تأمین کالاهای اساسی با تأیید کمیسیون برنامه و بودجه برای تأمین کالاهای اساسی مطابقت داشته باشید. بر این اساس 120 هزار تومان برای سه دهک زیر و 60 هزار تومان برای 4 دهک بعدی به کارت های اعتباری آنها واریز می شود.

حاجی بیب همچنین به لزوم تکمیل پروژه های نیمه تمام در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود پروژه های نیمه تمام تومن و اتمام مناطق محروم و همچنین مستمری های نظامی ، ملی و اجتماعی با 200 هزار میلیارد تومان همخوانی داشته باشد.

حاج بیب افزود: مبلغی که در این کارت اعتباری شارژ می شود فقط برای اقلام اساسی است. وزارت صمت موظف است محصولات مناسب را ارائه دهد.

رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در بحث امروز (دوشنبه) سازمان تأمین اجتماعی 30 هزار میلیارد تومان از تقاضای كمك طلب كرد و همچنین 10 میلیارد تومان برای تعادل حقوق بازنشستگان ایالتی و لشكری و بازنشستگان اساتید اختصاص داد. است

وی گفت: ما به دولت (پارلمان) اجازه داده ایم كه 10٪ از منابع خود را برای تأمین اعتبار و منابع مالی از جداول بودجه حذف كند. بنابراین ، این یک بار مالی برای دولت نخواهد بود.

عضو کمیته برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به طرح تهیه کالاهای اساسی برای مردم در مجلس ، گفت: دو هفته پس از تصویب نهایی مجلس ، به این وزارتخانه فرصت داده شده است كه محصولات اساسی را تهیه و عرضه كند.

عبدالرضا مصری با تشریح جزئیات این طرح با بیان اینکه اکثر مردم در حال حاضر زندگی سختی را سپری می کنند ، افزود: وقتی تورم افزایش یابد ، کسانی که حداقل دستمزد را دریافت می کنند آسیب بیشتری می بینند ، بنابراین مجلس باید توجه کند. در گروه های کم درآمد و گروه های با درآمد ثابت.

مصری گفت: سه دهک کم درآمد (حدود 24 میلیون نفر) با درآمد کل ماهانه کمتر از یک میلیون و دو میلیون تومان ، به هر یک از 5 عضو خانواده ماهانه 120 هزار تومان تعلق می گیرد.

وی افزود: برای 4.5 میلیون نفر دیگر (حدود 3 میلیون نفر) ، به هر عضو خانواده ماهانه 60 هزار تومان تا 5 نفر تعلق می گیرد و از ابتدای آنلاین تا مارس (دوره دوره) در مجموع 30 هزار میلیارد تومان تعلق می گیرد.

وی گفت: از این 1 میلیارد نفر ، 300 میلیون نفر حداقل درآمد دارند ، این افراد كه خانواده هایی تحت نظارت كمیته امداد بهزیستی امام خمینی (ره) دارند ، سرانه درآمد آنها در هر مرحله از پروژه 120 هزار تومان خواهد بود. که برای خانواده های 5000 تومانی محاسبه می شود. پروژه در 3 مرحله تا پایان سال تکمیل خواهد شد.
مصری گفت که دیدگاه نهایی دولت در مورد عرضه کالاهای اساسی با قیمت های ثابت در روز سه شنبه (2 اکتبر 199) اعلام می شود.

سید محمد هادی سبحانیان ، اقتصاددان ، همچنین قیمت کالاهای اساسی را از طریق تلفن افزایش داد و گفت: “افزایش قیمت کالاهای اساسی قدرت خرید گروه های کم درآمد را کاهش داده است.”

وی گفت: برای کمک به افراد کم درآمد باید از منابعی استفاده کنیم که منجر به افزایش قیمت نشود.

دکمه بازگشت به بالا