جامعه و خانواده

جزئیاتی از معافیت مدارس از پرداخت بهای انرژی/رایزنی برای تعیین الگوی مصرف طبق شرایط اقلیمی

جزئیاتی از معافیت مدارس از پرداخت بهای انرژی/رایزنی برای تعیین الگوی مصرف طبق شرایط اقلیمی

وزیر برنامه ریزی و توسعه منابع در وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سالها مدارس متناسب با نوع هزینه ها از پرداخت برق معاف شده اند ، گفت:

در مصاحبه ای با ISINA ، علی علیار ترکمن ، وی به تشریح سیستم تأمین مالی وزارت آموزش و پرورش پرداخت و گفت: سیستم تأمین مالی در آموزش و پرورش که به گستردگی ایران است ، دارای سیستم پیچیده ای است. اقلام مخارج آموزش و پرورش ، نوع هزینه ما ، مخاطبان هدف و زمینه هایی که باید در آن آموزش و پرورش ترتیب داده شود بسیار متنوع است و این سیستم تأمین مالی از قوانین زیادی پیروی می کند.

وی با اشاره به سرانه وضعیت مدارس و عدم اجرای کامل اصل 30 قانون اساسی گفت: طبق اصل 30 قانون اساسی هدف اصلی ارائه آموزش رایگان به همه کلاس ها تا پایان دوره دبیرستان است “توانایی دولت برای دسترسی به سیستم از مدارس باید به بهترین وجه انجام شود.

وزیر برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه چندین سطح برای اجرای و تحقق 30 سیاست خود داریم ، گفت: سطح اول آموزش رایگان است و دانش آموزان شهریه نمی پردازند و به دلیل اینکه تحصیل را رها نمی کنند ، در مدارس مهم است که توسط دولت اجرا می شود. من منتقد جدی رشد مدرسه هستم. اما در اینجا ما در مورد آموزش عمومی و آموزش رایگان صحبت می کنیم که اکنون در سیستم آموزش عمومی اتفاق افتاده است. تحصیلات در سطح اول تحصیلات ما شهریه نیست.

وی ادامه داد: سطح دوم تأمین منابع آموزشی است. با احتساب یارانه دولت برای کتابهای درسی ، بخشی از هزینه را والدین متحمل می شوند که بسیار ناچیز است. ما سیاست های حمایت گرایانه دیگری نیز داریم.

الحایر گفت که سطح سوم ایجاد یک فضای یادگیری مناسب است: این سطح مربوط به آب ، برق ، گاز ، تأمین مواد اولیه و هزینه های نگهداری مدارس است. مشکل ما در این سطح سوم است و نباید بگوییم که کل موضوع اصل 30 قانون اساسی زیر سوال است. همانطور که گفته شد ، در سطح سوم هزینه های زیادی داریم که مهمترین آنها هزینه حامل های انرژی است که خوشبختانه با پیگیری چندین ساله وزارتخانه و با آرزوی خوب نمایندگان ، مدارس از تأمین برق معاف شده اند. . البته در وزارت نیرو تا آنجا که ممکن بود مقاومت کردند اما اکنون این مقاومت کمتر است و رضایت بیشتر.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: ما به دنبال توافق با وزارت نیرو برای تمرکز بر آب و هوای مدارس برای استفاده از برق هستیم. ما در سال سوم اجرای این قانون هستیم و اجرای آن رو به جلو است.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد با تمام توان خود سعی می کنند تبصره قانون قانون بودجه را که هر ساله تکرار می شود ، نقض کنند و ما باید آن را به قانون تبدیل کنیم. ما در حال برقراری ارتباط با استانها از طریق دفتر بودجه هستیم تا نتیجه بدهیم. وی چند سال قبل از قانون معافیت گفت: وزیر آموزش و پرورش با وزیر نیرو توافق کرده است که به دلیل آموزش و پرورش نباید آب ، برق و گاز از هیچ مدرسه ای قطع شود.

الحایر افزود: ما حدود دو ماه پیش تفاهم نامه ای امضا کردیم و آنها دیگر برق ، برق و گاز را قطع نخواهند کرد. با این حال ، من از نظر هزینه های نگهداری و دردسر مدرسه با مدیران مدارس آشنا هستم. مقاومت در برابر شرکت ها امری طبیعی است. ما در حال تلاش برای بهینه سازی وضعیت هستیم. ما حتی در تلاش هستیم تا انحراف مکتب دو شیفته را اصلاح کنیم تا از نوع استفاده آن فراتر نرود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا